سيستم هوشمند نظارت تصويري وايرلس هايك ويژن براي بندر

۳۷ بازديد

سيستم هوشمند نظارت تصويري وايرلس هايك ويژن براي بندر

بندر قايق هاي بادباني جزيره وايت يكي از مكان هاي فوق العاده شلوغ و پرتردد است كه روزانه تعداد زيادياز قايق ها در آنجا توقف يا از آن عبور مي كنند . لذا مسئولين امنيتي اين بندر به فكر استفاده از سيستم هاينظارت تصويري مناسب براي نظارت و كنترل موارد حساس افتادند . آنها پس از بررسي كمپاني هاي مختلف وبررسي جنبه هاي مختلف كار ، تصميم گرفتند تا از سيستم  دوربين مداربسته هايك ويژن  استفاده كنند .

كارشناسان هايك ويژن براي پوشش اين لنگرگاه از دوربين هاي پانوراما و دوربين هاي ويژه تصوير برداري در نوركم با قابليت Darkfighter استفاده كردند .

سيستم هوشمند نظارت تصويري هايكويژن

سيستم هوشمند نظارت تصويري هايكويژن

گاو ها يا Cowes ، اين نام از سال 1800 ميلادي به قايق هاي بادباني جزيره وايت كه در آبهاي بين الملليتردد مي كنند اطلاق مي شود . به لحاظ تعداد زياد قايق ها در اين بندر ، اين مكان به عنوان قلب قايقرانيانگلستان مشهور بوده و هر ساله هزارن نفر براي بازديد از اين مكان گردشگري و مهم به آنجا سفر مي كنند .

لنگرگاه داراي 260 اسكله خدماتي ، يك مركز رسانه اي 400 نفره ، بيش از 20 فروشگاه بزرگ خرده فروشي ويك قايق بادباني مدرن است . مسابقات قايقراني مختلفي در سطوح كشوري و بين المللي هر ساله در اينمكان انجام مي شود.

در سال 2018 مديران لنگرگاه گاو ها تصميم گرفتند تا سيستم امنيتي و نظارت تصويري خود را ارتقاء دهند .آنها به سيستمي نياز داشتند تا بتواند همه نياز هاي حفاظتي و نظارتيشان را پوشش داده و تصاوير با وضوحبالايي را در تمام ساعات شبانه ، حتي در تاريكي كامل ارائه كند . مسئولان امنيتي اسكله به سيستمي نياز داشتندتا بتوانند بر عبور و مرور كشتي هاي در حال حركت در اسكله نظارت كرده و هر مورد مشكوكي را تحت كنترلداشته باشند ، به علاوه اين سيستم بايد پوشش مناسبي از افراد و ساكنان جزيره ارائه مي كرد ، چرا كه حفظ امنيتشهروندان و پيشگيري از بروز هر مشكلي به خصوص هنگام برگزاري مسابقات مختلف در اين جزيره از وظايفحياتي تيم امنيتي جزيره بود و آنها براي انجام آن به سيستم مدار بسته قدرتمندي نياز داشتند .

براي دريافت خدمات نصب دوربين مداربسته  به وبسايت شركت مهرتجارت مراجعه كنيد تا فني ترين متخصصان اين حوزه را به شما معرفي كنيم.

اندرو بامفورد مدير بخش مالي اسكله در اين زمينه گفت : ما پس از آگاهي از كليه نياز هاي امنيتي تيم امنيتياسكله و مشورت با مشاوران مختلف ، از شركت هاي مختلف حوزه مدار بسته دعوت كرديم كه طرح نظارتي خود راارائه كنند . شركت هاي مختلفي در حوزه دوربين مدار بسته طرح ارائه كردند كه ما پس از بررسي هاي مختلفبهترين آنها را انتخاب كرديم كه توسط كمپاني هايك ويژن ارائه شده بود .

تيم فني هايك ويژن با 29 دوربين دام ثابت و متحرك كليه فضاهاي وسيع و مختلف را پوشش دادند . آنها با ارائهراهكار هاي مختلف امنيتي براي هر قسمت از بندر ، سناريو ويژه اي را پيشنهاد دادند .يكي از مشكلات بزرگ در اين بندر ، وجود موانع متحرك بزرگ و غول پيكر بود كه مي توانست نقطه كور هايزيادي ايجاد كند ، برخي قايق ها در جاي ثابتي پارك شده بودند اما برخي ديگر در قسمت هاي مختلفي مدام درحال حركت و توقف بوند ، مواردي از اين دست در كنار ايمني و سلامتي پرسنل از مهمترين چالش هاي كارشناسانطراحي و نصب و راه اندازي دوربين هايك ويژن به شمار مي آمد.

آقاي لي مسئول اجراي سيستم نظارت تصويري هايك ويژن در اسكله در اين زمينه گفت : برخي از دوربين هابراي ارائه تصوير كلي ، در ارتفاع بالاي ديوار هاي اسكله نصب شدند، كابل كشي اين دوربين ها تقريبا غير ممكنبود. وجود پرندگان دريايي كه مي توانست به كابل ها آسيب برساند ، جزر و مد دريا ، شرايط نامساعد آب و هواييو … برخي ديگر از مشكلاتي بود كه مي توانست سرعت كار تيم اجرا را كم كند . تكنيسين هاي نصب دوربيننمي توانستند در ساعت هاي معمول در اسكله كار كنند چرا كه رويداد هاي مختلف روزانه و هفتگي در اسكلهبرگزار مي شد و اين كار مي توانست بر تعداد  توريست ها اثر منفي بگذارد.  از اين رو ما تلاش كرديم تا تصاويراين دوربين ها را با روش امن و استاندارد ديگري به غير از كابل كشي به اتاق كنترل سيستم منتقل كنيم .

براي اينكار ما از چند مركز وايرلس در نقاط مختلف براي انتقال تصاوير دوربين ها استفاده كرديم . كارشناسان ما نقاطحياتي مختلفي را كه هيچ تداخل امواجي ( از لحاظ ديتا و يا نويز هاي ناشي از برق فشار قوي اسكله ) وجود نداشته باشدرا پس از آزمايش و بازديد هاي مختلف مكان يابي كردند و پس از بررسي سيستم وايرلس انتقال تصاوير دوربين ها راه اندازي و تنظيم شد .

قيمت دوربين مداربسته  را از ما بخواهيد. كيفيت را قرباني ارزاني نكنيد.

تصوير برداري در شب 

براي تصوير برداري از اسكله در شب ، هايك ويژن دوربين هاي سري پانو ويو خود را بر روي دكل هاي 5 متري كه بر رويديواره هاي اسكله نصب شده بودند استفاده كرد . دوربين هاي پانو ويو هايك ويژن با استفاده از تكنولوژي هوشمندDark Fighter تعبيه شده بر روي آن ، امكان تصوير برداري با كيفيت بالا در تاريكي شب را دارند . همچنين 4 لنز مختلفدر چهار طرف اين دوربين ها تعبيه شده است ، لذا اين دوربين ها مي توانند بصورت 360 درجه از منطقه تصوير برداريكنند كه اين مهم به اپراتور ها كمك زيادي مي كند .سيستم هوشمند نظارت تصويري هايكويژن

دوربين هاي سري PanoVu هايك ويژن را مي توان كامل ترين دوربين ها براي پوشش اسكله و فضاهايي شبيه به آنعنوان كرد اين دوربين ها تركيبي از چند دوربين هستند ، دوربين متحرك ، دوربين دام ، دوربين بولت و … كه مي توانندبا توجه به نياز كاربران ، مناسب ترين زاويه ديد را ارائه كنند .سيستم اتاق كنترل اسكله به گونه اي طراحي شده تا اپراتور هاي مختلف بتوانند تصاوير زنده يا ضبط شده را در چند نقطهمختلف ضبط و مديريت كنند و به آن دسترسي داشته باشند .سيمون ران مدير بخش امنيتي بندر قايق هاي وايت در اين زمينه گفت : ما در اين اسكله وظايف متعددي در حوزه هايمختلف داريم . حفظ امنيت هزاران بازديد كننده و مهمان مختلف كه از امكانات اين بندرگاه استفاده مي كنند و مواردي شبيهنشان مي دهد كه استفاده ما از سيستم مدار بسته اجتناب ناپذير است. دوربين ها كار ماموران امنيتي ما را ساده تر مي كنندما مي توانيم توسط آنها تمام ورودي ها را كنترل كنيم و هر مورد مشكوكي را تحت نظر داشته باشيم .

شركت هايك ويژن به عنوان يكي از رهبران و پيشروان دنياي نظارت تصويري با ارائه محصولات مختلف كيفيت بالا ، تماميانتظارات مسئولان امنيتي اين اسكله را به نحو مطلوب برآورده كرده است . تصاوير با كيفيت ، پوشش سراسري ، عملكرد راحت
و قابل فهم نرم افزار تجهيزات نظارتي و … برخي از ويژگي هاي مثبت سيستم مدار بسته هايك ويژن است كه توسط پرسنلحفاظتي اسكله بيان شده است .

بهترين برند دوربين مداربسته چيشت؟  اين مقاله را مطالعه كنيد:   بهترين دوربين‌ مدار بسته

 

 

وب اپليكيشن (Web Application) چيست؟

۳۵ بازديد

وب اپليكيشن (Web Application) چيست؟

در اين مقاله سعي شده بصورت كامل جنبه هاي مختلف وب اپليكيشن و كار بردهاي آن مورد بررسي قرار گيرد و همچنين به چند سوال شما مثل: وب اپليكيشن چيست؟ تفاوت وب اپليكيشن و وبسايت چيست؟ تفاوت وب اپليكيشن و اپليكيشن چيست؟  ويژگي هاي وب اپليكيشن چيست؟ و… پاسخ داده خواهد شد.

 

در سال 2015 براي اولين بار گوگل از طرح جديد خود به نام وب اپليكيشن (Web Application (PWA رو نمايي كرد. PWA كه كوتاه شده عبارت (Progressive Web Apps) است به معناي اپليكيشن تحت وب پيش رونده يا وب اپليكيشن است.

وب اپليكيشن يا اپليكيشن تحت وب، تركيبي از وب سايت و اپليكيشن هستند. نرم افزاري است كه با استفاده از مرورگر وب و از طريق شبكه هاي محلي يا اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد. در اصل، وب اپليكيشن ها برنامه هايي هستند كه تنها از طريق وب قابل استفاده هستند. بيشتر به عملكرد و كاركرد وب اپليكيشن ها توجه مي شود و محتواي آن ها چندان اهميت ندارد و معمولا پر محتوا نيستند. به طور مثال، سرويس Gmail يك وب اپليكيشن معروف استوب اپليكيشن ها امكان دسترسي به اطلاعات كسب و كارها را از هر مكاني و در هر زماني از شبانه روز، براي كاربران اينترنتي فراهم مي كنند

از نمونه هاي بسيار قدرتمند وب اپليكيشن مي توان به webmaster گوگل اشاره نمود كه اطلاعات بسيار ريز و متفاوت را از سايت جمع آوري مي نمايد، و پس از كنار هم گذاشتن آنها و تجزيه تحليل آنها اطلاعات بسيار با ارزش و قدرتمندي را به صاحبان سايت ها ارائه مي دهدصاحبان سايت ها با مطالعه اين اطلاعات و نمودار ها، استقبال از سايت، صفحات پربازديد، كلمات كليدي، موقعيت مكاني بازديدكنندگان و … را متوجه شده و از آنها استفاده مي نمايد و با بهره گيري از اين اطلاعات درآمد هاي بيشتري را كسب مي نمايد.

به عبارتي ديگر گوگل با ارائه اين طرح بي نظير به شما اين قابليت را مي دهد تا با استفاده از اپليكيشن تحت وب، يك وب سايت داشته باشيد كه كاركرد آن كاملا مشابه اپليكيشن است. به بياني ديگر مي توان اين چنين وب اپليكيشن را تعريف كردوب اپليكيشن (Web app) برنامه يا نرم افزاري است كه از طريق مرورگر ها و اينترنت در اختيار كاربران قرار مي گيرد. نرم افزارهاي Web app بر روي يك سرور قرار مي گيرند و كاربر از طريق آدرس ip  يا URL  به قسمت هاي مختلف Web app دسترسي خواهد داشت.

تفاوت وب اپليكيشن و وب سايت در چيست؟

 

در مورد فرق وب اپليكيشن با وب سايت ديدگاه ها مختلف و گاهي اوقات تفاوت هاي بسيار ظريف وجود دارد كه غالبا تشخيص تفاوت هارا بسيار پيچيده ميكند.

وب اپليكيشن يك نرم افزار كاربردي است كه پس از بررسي و تجزيه تحليل يك مجموعه و مشخص كردن دقيق نقش ها، عملكردها، عمل گرها و روال ها براي آن مجموعه طراحي مي شود و قابل ارائه در شبكه داخلي و اينترنت مي باشد. بنابراين باتوجه به نياز وب اپليكيشن به شناخت مجموعه و تجزيه تحليل، طراحي و پياده سازي آن مدت زمان بيشتري نياز دارد و هزينه بيشتري را هم صرف مي كند.

وب سايت فضايي از اينترنت است كه بر روي يك سرور قرار گرفته و بر محتوا تاكيد مي كنند اما وب اپليكيشن ها بر عملكرد، كاركرد و تعامل تمركز دارند. همچنين در وب سايت، دسته بندي مخاطب وجود ندارد و همه كاربران مي توانند به يك نسبت از محتويات وب سايت بهره مند شوند به عبارت ديگر يك مطلب را براي همه به طور يكسان نشان مي دهد اما يك وب اپليكيشن بر اساس تعاملاتي كه با كاربر داشته است، اطلاعات را پردازش مي كند و به كاربر نمايش مي دهد. يعني مطالب نمايش داده شده براي هر كاربر بر اساس سن، علاقه، جنسيت، و… مي تواند متفاوت با ديگر كاربران باشد.

شايد با اين مثال بيشتر به اين تفاوت پي ببريم: يك پزشك يك وب سايت دارد و يك سري اطلاعات را از كاربر دريافت مي كند و سپس يك سري خدمات را به آنها ارائه ميدهد. مثلا پس از ثبت نام كاربر در سايت، كاربر مي تواند سوال هاي پزشكي خود را بپرسد و پزشك به آنها پاسخ دهد.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

پس از مدتي پزشك اطلاعاتي از بيماران و كاربران سايت خود دارد، كه مي تواند با طراحي يك وب اپليكيشن به تجزيه و تحليل آماري اين اطلاعات بپردازد و باتوجه به سن و جنسيت و موقعيت مكاني زندگي بيماران و مشكلاتي كه براي آنها رخ داده است و در سايت سوال نموده اند، به شناخت بيماري و روش هاي درمان بهينه تر برسد و يا اينكه رخداد عوارض ديگر را پيش بيني نموده و به بيمار اطلاع بدهد و يا اينكه با توجه به مشكلات بيمار راهنمايي هاي دقيق تري را ارائه نمايد.

يك كاربر براي اينكه بتواند اطلاعات يك وب سايت را مشاهده يا از آن استفاده كند، بايستي حتما به اينترنت متصل شود اما در وب اپيليكيشن اين چنين نيست. تنها يك بار كافي است تا وب اپليكيشن بارگذاري شود، سپس كاربر مي تواند به صورت آفلاين هم به آن دسترسي داشته باشد.

وب اپليكيشن (web app) و اپليكيشن موبايل چه تفاوتي بايكديگر دارند؟

 

چند سال قبل اپليكيشن واژه اي نامانوس بود كه در زندگي روزمره ما كاربرد زيادي نداشت اما امروز زندگي بدون اپليكيشن ها خيلي سخت خواهد بود. همه ما در طول روز از اپليكيشن هاي مختلف جهت اهداف گوناگون استفاده مي كنيم و هرچه در اين باره ياد بگيريم برايمان جذابيت دارد. حقيقت اين است كه دنياي فناوري هر روز محصول جديدي به بازار مي دهد كه نام و تعريف خاص خودش را دارد با فراگيري اين مفاهيم مي توانيم با راحتي بيشتري نيازهايمان را برآورده كنيم. وب اپليكيشن و اپ موبايل دومفهوم بسيار نزديك هستند كه در متن زير به تفاوتهاي آن ميپردازيم.

اپ موبايل برنامه اي است كه توسط متخصصان طراحي و پياده سازي شده تا بر روي موبايل، تبلت و ساير دستگاه هاي موبايل مورد استفاده قرار بگيرد. اين نرم افزار براي كاربران نهايي تلفن هوشمند طراحي شده و از اين رو سادگي استفاده و ساختار قابل فهم براي آن از اهميت بالايي برخوردار است كه هم در برنامه نويسي و هم طراحي بايد رعايت شود.

براي دريافت اپ موبايل بايد حتما به سرويس اينترنت دسترسي داشته باشيد. اما Web app مفهومي است كه كاملا متفاوت است.

دامنه استفاده اپ موبايل بسيار گسترده است. اپ موبايل در موارد مختلف اعم از بازي، تجاري، آموزشي، سبك زندگي، سرگرمي، گردشگري ، كاربردي، كتاب، سلامت و تناسب اندام، غذا و نوشيدني، بهره وري، موزيك ، ورزش، خبري، شبكه هاي اجتماعي، پزشكي و جهت يابي كاربرد دارد.

به اين ترتيب واضح است كه اپ موبايل براي گروه هاي مختلف انساني و در رده هاي سني مختلف قابل استفاده و كاربردي است. Web app هم كاربرد بسيار گسترده اي دارد اما موارد استفاده آن اختصاصي تر بوده و به دليل اينكه توسعه و پياده سازي آن هزينه بيشتري نسبت به اپ موبايل دارد براي موارد اختصاصي توليد و اجرايي مي شود. بيشترين استفاده كنندگان Web app شركت ها و سازمان ها هستندپياده سازي نرم افزارهاي تحت وب و يكپارچه در بستر موبايل واينترنت از جمله مهمترين كاربردهاي Web app به شمار مي رود.

توجه داشته باشيد وب اپليكيشن و اپ موبايل هر دو ابزار نرم افزاري بسيار سودمندي هستند كه ممكن است به دلايل مختلف مورد استفاده ما قرارگيرند بنابر اين هيچ يك بر ديگري ارجحيت ندارند. آنچه سبب انتخاب يكي نسبت به ديگري است نياز خاصي است كه ما در يك مطقع زماني به هركدام از آن ها داريم. شما ممكن است در يك پروژ به طراحي Web app نياز داشته باشيد درحاليكه پروژه ديگر نياز به پياده سازي در بستر تلفن هاي هوشمند و طراحي اپ موبايل داشته باشد.

مزيت ها و ويژگي هاي وب اپليكيشن …!

 

حفظ يكپارچگي بر روي دستگاه هاي مختلف:

ويژه ترين مزيت وب اپليكيشن را به جرأت مي توان حذف محدوديت استفاده از اپليكيشن اختصاصي سيستم عامل نام برد. با ظهور وب اپليكيشن كاربران اپليكيشن Android و اپليكيش IOS ديگر محدود به اپليكيشن هاي موجود در گوگل استور و اپ استور نيستند. محدوديت اينكه يك كاربر اندرويد صرفا مي تواند از اپليكيشن هاي مخصوص اندرويد استفاده كند يا يك كاربر آيفون فقط بايد براي اپليكيشن هاي مورد نياز خود به اپ استور سر بزند با وجود وب اپليكيشن ديگر وجود ندارد. با هر سيستم عاملي مي توان فقط با وارد كردن آدرس وب اپليكيشن در نوار جستجوي مرورگر به اپ مورد نظر خود دست يافت.

حجم كم و سرعت استفاده بالا:

وب اپليكيشن ها فضايي از رم شما را درگير خود نمي كنند. تقريبا تمام كاربران اگر سري به ميزكار گوشي هوشمند يا تبلت خود بزنند با تعدادي اپليكيشن بلا استفاده رو به رو خواهد شد كه بخشي از حافظه دستگاه آنها را نيز به خود اختصاص داده است. در چنين شرايطي براي دست يابي به حافظه بيشتر اپليكيشن هاي بلا استفاده حذف خواند شد. وب اپليكيشن يك صفحه در اينترنت است و فضايي از حافظه دستگاه شما را اشغال نمي كند و اين يكي ديگر از مزيت هاي ويژه آن است.

نمايش استاندارد بر روي دستگاه هاي مختلف:

وب اپليكيشن با استفاده از فناوري طراحي واكنش گرا در هر دستگاهي كه جستجو شود با همان ابعاد صفحه نمايش خود را وفق داده و به صورت استاندارد به نمايش در مي آيد.

سرعت، دقت و عملكرد عالي وب اپليكيشن ها:

يكي از معايب اپليكيشن هاي بومي اين است كه هر از چند گاهي بايد آنها را به روز رساني كرد تا به درستي كار كنند و نكته جالب اينجاست كه اين دردسر در وب اپليكشن وجود ندارد و اين نرم افزارهاي كاربردي تحت وب به لطف فرايند سرويس وركر هميشه به آخرين نسخه به روز هستند.

قابليت خوب اجرا بدون نياز به نرم افزار جانبي:

اپليكيش هاي تحت وب با استفاده از مرور گر كروم قابل جستجو هستند و از همه هيجان انگيز تر اين است كه در پروسه دستيابي به آنها مرحله دانلود و نصب، وجود ندارد و اين يعني سرعت و راحتي كار با آنها به مراتب بيشتر از اپليكيشن هاي بومي است.

امنيت بالاي استفاده از وب اپليكيشن:

از آنجا كه Web app به صورت اختصاصي نوشته مي شود از سيستم امنيتي بالايي نسبت به ساير نرم افزارهاي مشابه برخوردار است كه مي تواند در حفظ اطلاعات شما نقشي اساسي ايفا كند. استفاده از بستر HTTPS در وب اپليكيشن (Web Application (PWA موجب شده تا PWA امنيت بالايي داشته باشد .

دسترسي، سرعت، دقت و عملكرد خوب:

از مهمترين مزيت هاي وب اپليكيشن دسترسي بدون محدوديت زماني و مكاني است كه براي بسياري از كاركنان شركت ها و سازمان ها يك  امر ضروري جهت دسترسي به اطلاعات شركت در اسرع وقت است.

Web app  از دقت بسيار بالايي نيز برخوردار است و در بازيابي اطلاعات شما از مهارت بالايي برخوردار مي باشد.

از ديگر مزيت هاي وب اپليكيشن ميتوان قابليت طراحي به زبان هاي مختلف برنامه نويسي نيز اشاره نمودنكته مهم ديگر اينكه وب اپليكيشن ها قابليت نصب و قرارگيري آيكون رو دارند! در نهايت بايد توجه نمود كه وب اپليكيشن ها دوران اوليه تكامل خود را سپري مي كنند و نمي توان آينده آنها را قضاوت نمود.

 

 

امنيت اينترنت اشيا

۲۷ بازديد

امنيت اينترنت اشيا

در اين مقاله ، ما به لزوم حفظ امنيت اينترنت اشيا خواهيم پرداخت.

پيش بيني مي شود كه بازار جهاني خانه هاي هوشمند تا سال 2022 به بيش از 53 ميليارد دلار برسد و بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي كه قبلاً صاحب يك محصول هوشمند هستند ، مي گويند كه مايل به خريد بيشتر هستند. واضح است كه تلفن هاي هوشمند براي فناوري خانه آينده درخشاني دارند. با اين حال ، بايد از خود بپرسيد - چقدر چنين دستگاه هايي ايمن هستند؟

 

خوب ، حقيقت اين است كه خانه هاي هوشمند دقيقاً همانطور كه مردم فكر مي كنند ضد هكر نيستند. در اين مقاله ما به شما دقيقاً دليل و همچنين نحوه محافظت از خانه هوشمند و به طور كلي نحوه محافظت از دستگاههاي اينترنت اشيا را به شما نشان خواهيم داد.

 

اينترنت اشيا (IoT) چيست؟

اينترنت اشيا a سيستمي از دستگاههاي محاسباتي بهم پيوسته ، اشيا، ، ماشينهاي ديجيتالي و مكانيكي و حتي حيوانات و افراد است - همه آنها داراي UID (شناسه منحصر به فرد براي موجودي سيستم) و قابليت به اشتراك گذاري داده ها از طريق شبكه هستند. در اينجا تنها تفاوت اين است كه داده ها بدون نياز به تعامل انسان-كامپيوتر يا انسان-انسان / حيوان / شي مشترك قابل اشتراك هستند.

 

موجودي در سيستم اينترنت اشيا مي تواند از يك حيوان با ترانسپوندر biochip گرفته تا وسيله نقليه با سنسور داخلي يا دستگاه متصل باشد كه مي توانيد در خانه هوشمند خود (مانند ترموستات هوشمند) كه داراي آدرس IP خاصي است استفاده كنيد. .

 

دستگاه هاي اينترنت اشيا چيست؟

دستگاه هاي اينترنت اشيا some برخي از موجودات موجود در اينترنت اشيا هستند ("چيزهايي" در اينترنت اشيا). به طور كلي ، آنها دستگاه هاي رايانه اي غيراستانداردي هستند كه توانايي اتصال بي سيم به شبكه را دارند و همچنين مي توانند داده ها را از طريق آن انتقال دهند. دستگاه هاي اينترنت اشيا با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و داده هاي حسگر را با خود به اشتراك مي گذارند تا برخي از كارهاي خانه و مشاغل را به صورت خودكار انجام دهند.

 

دستگاه هاي اينترنت اشيا فراتر از رايانه ها ، تبلت ها ، تلفن هاي هوشمند و لپ تاپ ها هستند. برخي از نمونه هاي دستگاه هاي اينترنت اشيا عبارتند از:

 

لامپ هاي هوشمند

ترموستات هوشمند

قفل هاي هوشمند

شاخه هاي هوشمند

مسواك هاي هوشمند

سيستم هاي امنيتي هوشمند

سيستم هاي رديابي و نظارت بر اينترنت اشيا

دستكش هوشمند

آينه هاي هوشمند

خانه هوشمند چيست؟

خانه هوشمند خانه اي است مجهز به دستگاه هاي اينترنت اشيا ، روشنايي و گرمايش اينترنت اشيا كه مي توانيد از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند ، لپ تاپ يا رايانه خود آن را كنترل كنيد. يك نمونه از اين موارد استفاده از تلفن همراه هنگام ترك كار براي دسترسي به ترموستات هوشمند براي بررسي دماي خانه يا ديدن روشن بودن گرمايش است.

 

چرا امنيت دستگاه اينترنت اشيا ضروري است؟

دستگاه هاي هوشمند ، هر چقدر هم راحت باشند ، فاقد امنيت هستند - تا حدي كه تقريباً هر هكر مي تواند از آنها استفاده كند.

 

در اينجا تنها برخي از مواردي است كه مي تواند رخ دهد اگر دستگاه هاي اينترنت اشيا در خانه شما محافظت نشوند:

 

يك مجرم اينترنتي مي تواند به ترموستات هوشمند شما نفوذ كرده و به داده ها دسترسي پيدا كند تا به شما بگويد چه زماني در خانه نيستيد.

يك هكر مي تواند از آسيب پذيري هاي دستيار صوتي (مانند Amazon Echo) استفاده كرده و به داده هايي كه با آنها به اشتراك مي گذاريد (مانند گذرواژه ها يا اطلاعات كارت اعتباري) دسترسي پيدا كند.

شخصي مي تواند يك دوربين هوشمند را در خانه شما هك كرده و آن را به شبكه موجودي مدل هاي مشابه دوربين كنترل از راه دور اضافه كند.

مجرمان اينترنتي مي توانند با استفاده از آسيب پذيري هاي اينترنت اشيا به شبكه شما دسترسي پيدا كنند. آنها سپس مي توانستند كل سيستم خانه هوشمند را "شرط بندي" كنند و فقط با پرداخت هزينه بالا تهديد به فعال سازي مجدد سيستم مي كنند.

هكرها مي توانند كنترل مانيتور هوشمند كودك را در دست بگيرند و از آن براي پخش موسيقي با صداي بلند (به عنوان راهي براي ترساندن يا تهديد شما) استفاده كنند يا به راحتي از همه افراد در اتاق جاسوسي كنند.

اين فقط حدس و گمان يا سناريوها نيست - طبق داده ها ، تنها در يك جستجوي ساده Google مي توان در كمتر از 30 دقيقه برخي از دستگاه هاي خانه هوشمند را هك كرد.

 

آزمايش ديگري نشان داد كه چگونه 3 هكر (به ظاهر هكرهاي اخلاقي) فقط براي دريافت قفل درب ورودي يك خانه هوشمند به يك ايميل وانت و فيشينگ احتياج دارند.

 

حتي بدتر از آن ، طبق تحقيقات خود سيمانتك ، در اوج حملات در سال 2017 ، متوسط ??دستگاه اينترنت اشيا every هر 2 دقيقه مورد حمله قرار مي گرفت.

 

ما مي توانيم با مثالهايي از اين قبيل ادامه دهيم ، اما شما احتمالاً اين را فهميده ايد - اگر خانه هوشمندي داريد ، محافظت از دستگاههاي اينترنت اشيا بايد در اولويت باشد.

 

چرا دستگاه هاي اينترنت اشيا از نظر امنيت ضعيف هستند؟

متأسفانه ، بسياري از دستگاه هاي متصل از حفاظت داخلي برخوردار نيستند يا سيستم فقط ضعيف اجرا شده است. برخي از افراد دوست دارند بحث كنند زيرا توليد كنندگان دستگاه هاي هوشمند در تلاشند تا در هزينه هاي توليد و نرم افزار صرفه جويي كنند و منجر به توليد دستگاه هاي اينترنت اشيا مي شوند:

 

سختي سيستم بسيار كم و بدون مشكل است ، كه اساساً به اين معني است كه دستگاه واقعاً محافظت نمي شود.

 

شما رمزهاي عبور پيش فرض يا رمزگذاري شده اي داريد كه استفاده از هكرها آسان است.

اغلب مكانيزمي براي رسيدگي به روزرساني هاي نرم افزاري در دسترس نيست كه اغلب منجر به آسيب پذيري مي شود.

 

چند سال پيش ، يك مطالعه نگراني هايي را در مورد دستگاه هاي هوشمند ايجاد كرد و ادعا كرد كه حدود 70? آنها داراي آسيب پذيري هاي امنيتي هستند. متأسفانه ، امروز وضعيت خيلي تغيير نكرده است ، تقريباً 85? شركتهاي اينترنت اشيا saying مي گويند مسئوليت متمركز دستگاههاي متصل وجود ندارد. بيش از نيمي از اين شركت ها نيز گفتند كه منابع كافي براي تأمين آن را ندارند.

براي مشاهده مقالات بيشتر به منبع اين مقاله مراجعه كنيد

 

نرم افزار مديريت تصوير دوربين هاي هايك ويژن iVMS 4200

۳۰ بازديد

نرم افزار مديريت تصوير دوربين هاي هايك ويژن iVMS 4200

نرم افزار مديريت تصوير دوربين هاي هايك ويژن iVMS 4200

نرم افزار IVMS، يك نرم افزار مديريت تصوير همه كاره است كه جهت مديريت كردن، DVR، NVR و دوربين هاي تحت شبكه، انكودرها، دستگاههاي كنترل دسترسي، پنل هاي كنترل امنيتي و… استفاده مي شود. اين نرم افزار بصورت همزمان چند فعاليت را با همديگر انجام مي دهد اين فعاليت ها عبارتند از: نمايش تصاوير زنده، ضبط تصاوير دوربين، جستجو از راه دور، بازپخش تصاوير از راه دور، بك آپ گرفتن تصاوير ضبط شده در غالب فايل، دريافت و مديريت آلارم هاي مدار بسته و… اين فعاليت توسط نرم افزار IVMS-4200 روي كليه تجهيزات متصل شده به آن در پروژه هاي كوچك و متوسط انجام مي شود. ساختار منعطف و ساده اين نرم افزار جهت استفاده باعث مي شود تا از نرم افزار مديريت تصوير بصورت گسترده اي در صنايع مختلف مورد استفاده قرار بگيرد از جمله مي توان به امنيت عمومي، نظامي، ارتباطات، حمل و نقل، آموزش و پرورش، پروژه هاي صنعتي و اشاره كرد.

برخي از ويژگي هاي اصلي نرم افزار مديريت تصوير :

پخش زنده تصاوير  دوربين مداربسته:

  • مشاهده تنظيمات و پخش فوري.
  • صفحه اصلي/ كمكي جهت نمايش تصاوير زنده.
  • نمايش حداكثر 64 دوربين در صفحه نمايش استاندارد، نمايش حداكثر 48 دوربين در صفحه نمايش عريض.
  • پنجره شخصي سازي شده مطابق نظر كاربر.
  • پخش تصوير زنده در حالت دوربين مداربسته فيش آي براي زماني كه دوربين فيش آي به سيستم متصل مي باشد.
  • قابليت تعقيب كردن سوژه در دوربين هاي نصب شده در حالت تصوير زنده.
  • پخش مجدد تصوير زنده پس از ريست كردن سيستم و بازگشايي مجدد نرم افزار IVMS.

ضبط تصاوير دوربين:

  • ضبط همزمان استريم اصلي و استريم SUB جهت استفاده در مواقع ضروري.
  • ضبط بصورت غير اتوماتيك از راه دور.
  • ضبط بصورت پشت سر هم، ضبط زمانبندي شده، ضبط بر اساس آلارم و رخداد و
  • ضبط تصاوير مهم در محل مجزا روي سرور جهت استفاده در مواقع ضروري.
  • ارائه تنظيمات مربوط به حافظه SAN و CVR بر روي سرور و نرم افزار.
  • ضبط مجدد روي تصاوير قديمي و از بين رفتن تصاوير قديمي دوربين ها به ترتيب زمان.

مديريت آلارم:

  • ارتباط مستمر با دوربين از نوع يك و چند گانه جهت انجام امور مختلف از قبيل تنظيمات و
  • پشتيباين از دوربين ها و استفاده از آلارم هاي جهت كنترل موارد مختلف.
  • تنظيم آلارم هاي مختلف براي دوربين جهت رخداد هاي مختلف، ورودي آلارم، منطقه ي رخداد آلارم و دستگاههاي استثناء شده(يعني به اين دستگاه ترتيب اثري داده نشود)
  • جستجو و ارائه خروجي بر اساس گزارشات سيستم.
  • اعلام هشدار روي تصوير در صورت بوجود آمدن آلارم روي دوربيني كه از قبل تنظيم شده است.
  • شخصي سازي كردن آلارم و صداهاي سيستم.

بازپخش:

  • دسترسي به تصاوير ضبط شده بصورت محلي و يا از راه دور.
  • دسترسي به تصاوير ضبط شده بصورت فوري، بازپخش معمولي، بازپخش بر اساس ورودي آلارم، بازپخش بر اساس رخداد، بازپخش ATM، بازپخش بر اساس VCA و بازپخش تصوير دوربين مدار بسته فيش آي.
  • بازپخش تصاوير حداكثر 16 دستگاه دوربين بصورت همزمان روي مانيتور.
  • نمايش ساعت دقيق بازپخش روي تصوير.
  • ارائه تقسيم بندي هاي بزرگ تر از تصاوير ضبط شده در بازپخش VCA.
  • قابليت جستجوي هوشمند بر اساس اطلاعات دستگاه POS.
  • ارائه فايل نصب پخش كننده جهت پخش فايل هاي بك آپ گرفته شده.
  • بهم چسباندن فايل هاي ويديويي در هنگام دانلود از NVR.
  • دانلود كردن همزمان فايل بك آپ مربوط به چند دوربين با همديگر در يك تاريخ.

بيشتر بخوانيد : دوربين مداربسته tvt

Access Control و تجهيزات مربوط به Video Intercom:

  • مديريت كردن دستگاههاي Video Intercom و تجهيزات Access Control با يك ماژول.
  • نصب كردن ماژول مربوط به اثر انگشت و تشخيص چهره و دسترسي به تنظيمات دسترسي با قابليت اضافه كردن اطلاعات افراد.
  • قابليت هماهنگ شدن با دستگاه حضور و غياب، با قابليت اضافه كردن ساعات كاري و ايام تعطيل و
  • مديريت آنلاين آلارم دستگاههاي Access Control اضافه شده به سيستم.
  • به اشتراك گذاشتن آلارم روي سيستم بصورت آنلاين.
  • هشدار آنلاين و ارائه تصوير از دوربين در هنگام وقوع آلارم.
  • اضافه كردن دستگاههاي Access Control، روي نقشه شماتيك اضافه شده روي سيستم و در محل دوربين ها.
  • اضافه كردن كنترل كننده آسانسور جهت مديريت و كنترل.
  • تنظيمات كامل دستگاههاي Access Control، زمان و حضور غياب.

پانل كنترل كننده حفاظتي:

  • مديريت آنلاين آلارم پانل هاي كنترل كننده امنيتي.
  • هشدار آلارم آنلاين بلافاصله پس از بوجود آمدن هر گونه واقعه اي.
  • دريافت تاييديه توسط سيستم در مورد هر آلارم همچنين مشاهده آن روي نقشه E-Map.
  • هشدار آلارم مربوط به هر دوربين مداربسته و پاپ آپ شدن تصوير همان دوربين.
  • قابليت اضافه كردن پانل كنترلي برند پايرونيكس جهت كنترل و مديريت تجهيزات اعلام حريق و سرقت و

آمار:

  • ارائه اطلاعات آماري در غالب نقشه حرارتي، شمارش افراد، شمارش تجهيزات، ترافيك جاده، تشخيص چهره، تشخيص شماره پلاك، تحليل رفتاري، ضبط چهره و
  • نمايش تصوير بزرگ جهت تشخيص چهره، تشخيص پلاك، آناليز رفتاري و همه عكس هاي ضبط شده مي توانند بصورت مستقيم روي حافظه جانبي بك آپ گرفته شود.

شبكه:

  • قابليت نصب تجهيزاتي از قبيل انكودر ها، دي كودر ها، دستگاههايي كه از طريق پروتكل Hik-Connect قابل اضافه شدن هستند، دستگاههاي Access Control، پانل هاي كنترل امنيتي، دستگاههاي Video Intercom، سرورهاي ذخيره ساز، سرورهاي استريم كننده تصوير و… از طريق شبكه.
  • چك كردن آنلاين كاربران و دستگاههاي متصل بصورت لحظه اي.
  • پشتيباني از پروتكل NTP جهت همزمان سازي سيستم و دستگاهها.
  • جستجو در ميان تجهيزات فعال شبكه متصل به سيستم.
  • اضافه كردن سريع تجهيزاتي كه از طريق پروتكل Hik-Connect در شبكه وجود دارند.
  • در اضافه كردن با پروتكل Hik-Connect در سيستم، تصوير زنده، بازپخش نرمال، كنترل دوربين هاي متحرك، قابليت صداي دو طرفه، دريافت آلارم و… قابل دسترس مي باشد.
  • اضافه كردن دستگاهها بر اساس HiDDNS و IP Server.
  • استفاده از باركد جهت اضافه كردن دوربين روي كاربر موبايل.
  • صداي دو طرفه و قابليت BroadCast.

عمومي:

  • قابل استفاده در شبكه هاي داخلي و شبكه هاي بزرگ (LAN , WAN).
  • پشتيباني از فرمت هاي فشرده سازي 264, H.264+, H.265 و H.265+.
  • پشتيباني از قابليت E-Map.
  • تنظيمات تجهيزات از راه دور.
  • مديريت ورود يوزرهاي مختلف به سيستم.
  • ساختن پسورد جديد جهت اتصال به تجهيزات فعال متصل به سيستم.
  • قابليت ريست و بازيابي كردن پسورد.
  • يكپارچه سازي سيستم هاي مدار بسته، اكسس كنترل، اعلام حريق و پانل هاي مديريتي حفاظتي ديگر.

كنترل دوربين متحرك:

  • كنترل از راه دور دوربين هاي متحرك از قبيل كنترل و تنظيمات Preset، Patrol و Pattern.
  • فوكوس و تنظيم تصوير، دسترسي به كنترل برف پاك كن دوربين متحرك در صورت وجود.
  • دسترسي به تنظيمات دوربين متحرك آنالوگ.

پشتيبان گيري ( بك آپ):

  • بك آپ گرفتن تصاوير ضبط شده روي PC.
  • جستجو در گزارشات سيستم و همچنين در تصاوير بك آپ گرفته شده.
  • دريافت نسخه پشتيباني از تنظيمات و همچنين آپلود كردن تنظيمات روي سيستم امكان پذير مي باشد.
  • ضبط بصورت اتوماتيك قابل تنظيم طبق يك برنامه از پيش تعيين شده.

در شماتيك زير كليه تجهيزات متصل شده به نرم افزار IVMS-4200 نشان داده شده است:

 

شماتيك زير نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به تجهيزات مدار بسته و تجهيزات Video Intercom را نشان مي دهد:

 

شماتيك زير در مورد نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به دوربين مدار بسته و پانل كنترل امنيتي نمايش داده شده است:

 

شماتيك زير در مورد نحوه اتصال نرم افزار IVMS-4200 به دوربين مدار بسته و پانل Access Control، نمايش داده شده است:

 

حداقل مشخصات فني لازم جهت كامپيوتر مانيتورينگ جهت نصب نرم افزار IVMS-4200 ( كامپيوتر كلاينت):

نرم افزار مديريت تصوير

Intel® Xeon® E3-1226 V3 @ 3.30GHz

Processor

حداقل مشخصات

.8 GB of RAM

Memory

Microsoft® Windows 7 (64-bit)

Operating System

Intel® HD Graphics P4600

Video Card

Intel® Core™ i7-6700K @ 4GHz

Processor

مشخصات بالاتر

.16 GB of RAM

Memory

Microsoft® Windows 7 (64-bit)

Operating System

NVIDIA GeForce GTX1070

Video Card

بيشترين تعداد دوربين ها قابل نمايش روي هر سيستم كلاينت به تفكيك سيستم: ( نرم افزاري)

بيشترين تعداد دوربين قابل پشتيباني روي سيستم

فريم ريت

بيت ريت

رزولوشن

فرمت فشرده سازي

مشخصات بالاتر

حداقل مشخصات

15

7

30

6

دو مگا پيكسل

H.264

4

2

30

16

هشت مگا پيكسل

32

19

30

1

يك مگا پيكسل

H.264+

15

8

30

3

دو مگا پيكسل

12

5

30

4

سه مگا پيكسل

28

12

30

1

يك مگا پيكسل

H.265

11

5

30

3

دو مگا پيكسل

8

3

30

4

سه مگا پيكسل

30

14

30

0.5

يك مگا پيكسل

H.265+

11

6

30

1

دو مگا پيكسل

9

4

30

2

سه مگا پيكسل

نرم افزار مديريت تصوير

بيشترين تعداد دوربين ها قابل نمايش روي هر سيستم كلاينت به تفكيك سيستم: ( سخت افزاري)

بيشترين تعداد دوربين قابل پشتيباني روي سيستم

فريم ريت

بيت ريت

رزولوشن

فرمت فشرده سازي

مشخصات بالاتر

حداقل مشخصات

25

25

30

6

دو مگا پيكسل

H.264

6

6

30

16

هشت مگا پيكسل

45

45

30

1

يك مگا پيكسل

H.264+

30

23

30

3

دو مگا پيكسل

19

17

30

4

سه مگا پيكسل

45

N/A

30

1

يك مگا پيكسل

H.265

23

N/A

30

3

دو مگا پيكسل

15

N/A

30

4

سه مگا پيكسل

45

N/A

30

0.5

يك مگا پيكسل

H.265+

22

N/A

30

1

دو مگا پيكسل

15

N/A

30

2

سه مگا پيكسل

نرم افزار مديريت تصوير

  • توضيح در مورد N/A: فيلد هايي كه اين مورد در جلوي آن آمده است به اين معناست كه فرمت فشرده سازي 265 و H.265+ را پشتيباني نمي كند.
  • اعداد و رقم هاي بالا بصورت تخميني مي باشد و در مورد دوربين هاي مختلف از برندهاي مختلف اين اعداد مي توانند تغيير كنند. علاوه بر آن فرمت فشرده سازي بين برندهاي مختلف مي تواند با همديگر فرق مي كند.

حداقل مشخصات فني لازم جهت سرور كه نرم افزار IVMS-4200 روي آن نصب مي شود( سرور ضبط و سرور تنظيمات):

Intel® Core™ 2 Duo E6850 3.0 GHz

Processor

حداقل مشخصات

.4 GB of RAM

Memory

Microsoft® Windows 7 (64-bit)

Operating System

.80 GB Hard Drive

HDD

.100/1000 Mbps Ethernet Network Interface Card

NIC

Standard SVGA Video Card

Video Card

Quad Core Intel® Xeon® E5640 2.66 GHz

Processor

مشخصات بالاتر

.16 GB of RAM

Memory

.64-bit Operating System

Operating System

.80 GB SATA II Hard Drive

HDD

GbE Network Interface Card

NIC

Standard SVGA Video Card

Video Card

مشخصات فني نرم افزار مديريت تصوير :

iVMS-4200

Model

SQLite

Database

Support up to 50 users and one super user

User

General

Client

Support up to 256 maps

E-map

Support up to 256 encoding devices

Encoding Device

Support up to 64 decoding devices

Decoding Device

Support up to 256 groups

Support up to 256 channels for each group

Group

Support up to 1024 channels for all groups

Channel

Support up to 16 Storage Servers

Storage Server

Support up to 16 Stream Media Servers

Stream Media Server

Support up to 64-ch live view at a time

Live View

Video

Support up to 4 auxiliary screens for live view

Auxiliary Screen Preview

Support up to 16-ch playback at a time

Playback

Support up to 16-ch synchronous playback

Synchronous Playback

Support up to 16 downloading tasks at a time

Download

Support up to 10,000 persons/rooms

Support up to 5 cards for each person/room

Person/Room

Access Control

Support up to 10 hierarchies

Organization

Support up to 10 fingerprints per person, and .100.000 fingerprints in total

Fingerprint

Support up to 16 access control devices

Access Control Device

Support up to 64 access control points

Access Control Point

Support up to 255 templates

Template

Support up to 16 access control permissions

Permission

   

اشتراك اين مطلب

  •  

نرم افزار Hikcentral ( هايك سنترال ) هايك ويژن

۳۶ بازديد

نرم افزار Hikcentral ( هايك سنترال ) هايك ويژن

هايك ويژن  خبر از انتشار نرم افزار مديريت هوشمند تجهيزات نظارت تصويري ( VMS ) خود را با نام هايك سنترال ( Hikcentral ) داد. اين نرم افزار از راه حل هاي هوشمند نظارت تصويري براي اجراي قدرتمند راهكار هاي امنيتي كوچك و بزرگ پشتيباني مي كند. Hikcentral مديريت يكپارچه سيستم هاي امنيتي را انجام مي دهد و كاربران مي توانند با استفاده از اين نرم افزار هوشمند هايك ويژن تمامي سيستم ها را بصورت همزمان كنترل كنند.

 

نرم افزار Hikcentral ( هايك سنترال ) هايك ويژن

Hik-Central هايك ويژن امكان مديريت تصاوير زنده و ضبط شده ، جستجوي هوشمند در تصاوير بر اساس پارامترهاي مختلف و مديريت هوشمند آلارم را دارد.

انواع راهكار هاي HikCentral عبارتند از

  • سرور Hikcentral 
  • نرم افزار Hikcentral 

كاربران با توجه به نياز خود مي توانند يكي از راهكارهاي بالا را انتخاب كنند.

كاربران مي توانند از سه شيوه مختلف براي اتصال به هايك سنترال استفاده كنند كه در ادامه هر كدام را توضيح داده ايم:

  • امكان اتصال از طريق شبكه محلي به Hik-Central ، دسترسي به تمامي قسمت هاي نرم افزار در بالاترين سطح مديريت
  • امكان اتصال از راه دور ( وب ) توسط PC به Hik-Central ، دسترسي به قسمت هاي مختلف با توجه به سرعت و پهناي باند اينترنت
  • دسترسي از طريق نرم افزار موبايل به Hik-Central

انعطاف پذيري نرم افزار جديد هايك ويژن امكان دسترسي به تصاوير و مديريت آنها از هر نقطه وجود داشته باشد لذا با استفاده از اين نرم افزار هوشمند مي توان در مواقع بحراني تصميمات درست و اساسي گرفت. استفاده از تكنولوژي روز دنيا در طراحي اين نرم افزار باعث شده تا زمان نصب و آماده به كار Hikcentral كوتاه باشد لذا كاربران مي توانند در چشم بر هم زدني نرم افزار را روي سيستم خود نصب و از امكانات آن استفاده كنند. پس از نصب نرم افزار ، Hikcentral  بطور خودكار تمامي  دوربين مدار بسته  و تجهيزات تحت شبكه را شناسايي و به آساني آنها را مديريت و ضبط كند. مشخصات دوربين ها و برنامه ضبط بطور خودكار با هايك سنترال هماهنگ مي شود.

نرم افزار Hikcentral در غالب يك پلتفورم واحد مي تواند سيستم هاي مختلفي مانند سيستم مدار بسته  ، سيستم دوربين پلاك خوان ( ALPR ) ، سيستم POS و ساير سيستم هايي كه مي توانند از طريق پروتكل هاي مختلف به نرم افزار وصل شوند پشتيباني مي كند.

اين نرم افزار به نحوي طراحي شده كه مي تواند پروژه هاي مختلف در ابعاد كوچك و بزرگ را به نحو احسن پوشش دهد. به عنوان مثال Hikcentral هايك ويژن توانايي ضبط و مديريت تصاوير دوربين مدار بسته بهمراه كليه امكانات هوشمند از جمله VCA را در غالب سرور هاي RSM انجام مي دهد. هايك سنترال توانايي ضبط تصوير مدار بسته در يك يا چند نقطه تحت قابليت Raid يا ضبط روي دستگاه هاي هيبريد SAN ، دارد از اين رو كاربران مي توانند تصاوير تعداد زيادي از دوربين ها را براي زمان طولاني ضبط كرده و در اختيار داشته باشند. علاوه بر اين نرم افزار ، هايك ويژن از نرم افزار Rose كمك گرفته تا به كاربران كمك كند در شرايط بحراني با استفاده از تصاوير دوربين مدار بسته و اطلاعات ساير تجهيزات امنيتي بهترين تصميم را در زمان كوتاه بگيرند.

اگر نياز به خدمات  انتقال تصوير هايك ويژن   به وبسايت شركت مهر تجارت مراجعه كنيد.

طبق اعلام شركت هايك ويژن چين ، هايك سنترال جايگزين نرم افزار IVMS-5200 هايك ويژن مي شود و از اين به بعد كاربران تنها از Hikcentral بجاي نرم افزار مذكور استفاده خواهند كرد. اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده است كه همه نيازهاي امنيتي مشتريان را به نحو احسن برآورده مي كند و توانايي ضبط تصوير تعداد زيادي دوربين مدار بسته را دارد به عنوان مثال تنها در يك مجموعه از مدارس كاتوليك در ادمونتون كانادا بيش از ??? دستگاه دوربين مدار بسته توسط Hikcentral ضبط و مديريت مي شود. در يك پروژه ديگر بيش از ??? دستگاه دوربين كه درشعب مختلف بانك US-Based ايالات متحده نصب شده اند كه تصاوير آن توسط هايك سنترال هايك ويژن مديريت مي شوند.

در پايان

به نظر مي رسد هايك ويژن براي رقابت با شركت هاي حرفه اي توليد كننده نرم افزار هوشمند نظارت تصويري ، اين نرم افزار قدرتمند را به بازار عرضه كرده است با اين همه بايد منتظر باشيم و ببينيم كه نسخه جديد Hikcentral كه توانايي پشتيباني از سري محصولات هوش مصنوعي ( AI ) هايك ويژن را هم دارد و به گفته مديران اين توليد كننده چيني در اواخر ارديبهشت ماه ???? به بازار عرضه مي شود چقدر مي تواند مورد اقبال مشتريان قرار بگيرد.

بيشتر بخوانيد :  دوربين مداربسته تي وي تي

 

 

خواص زعفران براي لاغري

۲۸ بازديد

خواص زعفران براي لاغري

زعفران ادويه‌اي محبوب است و گلي بسيار زيبا دارد. تنها مزه و شكل زيباي اين ادويه نيست كه آن را محبوب كرده بلكه خواص دارويي زعفران هم زبانزد است

نام علمي اين گياه شفابخش كروكوس ساتيووس است. در واقع پرچم گل زعفران را خشك مي‌كنيد و تبديل به اين ادويه گران بها مي شود تقريبا هفتاد و پنج هزار گل زعفران را بايد چيد تا بتوان تنها نيم كيلو زعفران به دست آورد. اين گياه معطر به خاطر قابليتش براي رنگ دادن و خوش مزه كردن غذا مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

تركيب ارگانيك خاص زعفران آن را تبديل به يك افزودني قوي در رژيم غذايي افراد كرده است. زيرا زعفران حاوي بيش از صد و پنجاه تركيب متغير است كه از آن جمله مي‌توان به كاراتوئيد ها، سافرانال، كروستين، آنتي اكسيدان ها و ساير مواد بيو شيميايي اشاره كرد. همچنين زعفران داراي مواد معدني و ويتامين ها است كه براي سلامتي انسان لازم استخريد زعفران در رايج‌ترين شكل زعفران مدل خشك شده و يا پودري آن است. اما شما مي‌توانيد مكمل‌هاي زعفران را هم از برخي از فروشگاه‌هاي خوراك گياهي و يا با خريد اينترنتي زعفران بهرامن آن را تهيه كنيد.

البته توجه داشته باشيد كه بايد از يك شركت معتبر مانند زعفران بهرامن خريد كنيد تا محصولي كه خريده ايد را با خيال راحت مصرف كنيد. تنها مقدار كمي از اين چاشني كافي است تا از فايده هايش بهره ببريد.  لازم به ذكر است كه بيشترين ميزاني كه بايد در بيست و چهار ساعت از اين ادويه مصرف كنيد بين نيم تا يك گرم است. مصرف بيش از حد آن موجب عوارض زيادي مي شود.

تاثير زعفران براي لاغري و كم كردن وزن افراد چاق

امروزه براي كاهش وزن، داروها و مواد شيميايي و طبيعي زيادي را به افراد داراي مشكل اضافه وزن معرفي مي كنند. گياه زعفران را هم بصورت ادويه و هم بصورت روغن استفاده مي كنند. همچنين يكي از خواص آن براي لاغري و كم كردن وزن بسيار مفيد است. پژوهش هاي زيادي درباره زعفران، نشان داده است كه با مصرف آن ماده در طي چند هفته به صورت محسوسي هوشياري و انرژي در افراد زياد مي شود و كاركرد مغز بهبود يافته و روحيه آنها بيشتر شده است.

اين پژوهش ها نشان دهنده اين است كه مصرف زعفران سبب بهبود اخلاق، كاهش افسردگي و اضطراب مي گردد. اين امر در بين افرادي كه از نظر روحي وضعيت مناسبي ندارند به خوردن زعفران روي مي آورند، به كاهش ميزان مصرف ميان وعده هاي پر تعداد و غير معمولي و تنظيم آنها منجر مي شود. بر اساس نظر دانشمندان الگوي مصرف ميان وعده هاي غير معمولي نوعي واكنش سيستم عصبي به شرايط تنش زا است. زعفران در كشور ما سوغات مشهد است.

بسياري از دانشمندان داخل و خارج از كشور بر اين امر اعتقاد دارند كه در كنار پرهيز غذايي و ورزش، شربت زعفران، گلاب و عسل مي‌تواند در لاغر شدن افراد بسيار موثر باشد. همچنين اگر كمي زعفران پيش از خوردن غذا مصرف كنند باعث مي شود كه اشتهاي اين افراد به طور خاصي كاهش يابد. به خاطر تركيبات داخل زعفران، اين ادويه باعث مهار آنزيم ليپاز پانكراس مي گردد كه باعث جلوگيري از هضم چربي موجود در غذا مي شود و در نتيجه كاهش ميزان كالري را به دنبال دارد. البته براي مصرف زعفران بايد با پزشك معالج خود مشورت هاي لازم را انجام بدهيد تا او شما را براي اين امر راهنمايي بنمايد و توصيه مي شود كه از مصرف خودسرانه زعفران به اندازه زياد پرهيز نماييد كه عوارض بدي را دارد.

آنتي اكسيدان داخل زعفران باعث سركوب سيتوكين‌ها مي‌شود كه باعث ايجاد التهاب هستند. اين كار براي رسيدن افراد به تناسب اندام هم خوب است. تركيبات تشكيل دهنده زعفران احساس سيري را در افراد بالا مي برد كه در نتيجه مواد غذايي كمتري خورده مي شود و ميزان متابوليسم گلوكز و ليپيد را افزايش مي دهد.

براي رسيدن به لاغري با زعفران بهترين كار اين است كه از دم نوش هاي آن پيش از غذا خوردن ميل نماييد. به اين ترتيب كاري كنيد كه هم به متابوليسم تان كمك كنيد و هم از زعفران براي لاغر شدن بهره برده ايد و اشتهايتان را به اين ترتيب كاهش داده ايد. براي اين كه از خواص زعفران بعد خوردن غذا هم بي بهره نمانيد، توصيه مي شود كه نيم ساعت بعد از خوردن غذا از چاي زعفران استفاده كنيد.

از ديگر خواص زعفران مي‌توان به كاهش دهنده فشار خون، هضم كننده غذا، از بين برنده نفخ و اسيد معده، كمك به گردش خون، درمان اختلالات كليه، مثانه و كبد، كاهش درد قاعدگي، كاهش كلسترول خون، خاصيت ضد سرطاني، تصفيه خون، ضد عفوني كننده و ضد اكسيدان در بدن اشاره كرد و ضمنا توجه داشته باشيد كه كاروتنوئيد موجود در اين محصول مي تواند از بروز تومورهاي پوستي جلوگيري كند.

.

منبع: مهر نيوز

مطالعات ميداني پروژه شهرنت

۲۸ بازديد

مطالعات ميداني پروژه شهرنت

طرح مطالعات ارزيابي اثرات زيست محيطي طرح توسعه فازهاي 22، 23 و 24 پارس جنوبي از سال 1388 با هدف ارزيابي اثرات زيست محيطي طرح بر محيط هاي تأثيرپذير آبي و خشكي، تقليل اثرات سوء زيست محيطي، تهيه برنامه هاي پايش و پاسخگويي به قوانين ملي و با مد نظر قرار دادن استانداردهاي بين المللي به منظور دريافت احتمالي وام و يا مشاركت سازمانهاي بين المللي، در شركت مهندسي تست آغاز شد. مشكلات زيست محيطي منطقه عسلويه و لزوم ارائه برآوردهاي دقيق از اثرات احتمالي زيست محيطي طرح سبب شده است اين مطالعه عملاً بسيار فراتر از يك مطالعه معمول ارزيابي اثرات زيست محيطي باشد. به عنوان مثال به منظور فراهم نمودن برآورد كمي از اثرات زيست محيطي طرح، مدلسازي در پنج بخش آلودگي هوا، پيشروي آب شور در آبخوان ساحلي، انتشار مواد آلاينده در محيط آب زيرزميني، انتشار آلودگي حرارتي در محيط دريا و انتشار مواد آلاينده در محيط دريا انجام شده است.

خدمات مشاوره مديريت، زماني موجب ارتقاء توان رقابت، سودآوري، رضايت ذينفعان و رفع تنگناهاي سازماني ميگردند كه فرآيندهاي سازماني در قالب سيستمي يكپارچه با استفاده ازروش هاي نوين و ابزارهاي علمي متحول گرديده و كليه سطوح و در رأس آن مديريت ارشد با اعتقاد كامل پذيراي آن گردند. به منظور پاسخ گويي به اين نياز روز افزون واحد تحقيقات و توسعه شركت كاين در فضايي مستقل و در اختيار داشتن تيم كارشناسي توانمند همواره در جهت توسعه دانش، نوآوري و ارائه خدمات جديد به مشتريان حركت نموده و موجبات ارتقاي توان عملياتي شركت را فراهم مي آورد.

 شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

آيتم هاي مورد بررسي در اين پروژه:

  • پروژه تاسيسات سرچاهي و خطوط جرياني ميدان نفتي آزادگان جنوبي
  • پروژه تاسيسات سرچاهي و خطوط جرياني ميدان نفتي آزادگان جنوبي
  • مشاوره و نظارت پروژه هاي حفاري توسعه ميدان نفتي آذر
  • مشاوره و نظارت پروژه هاي حفاري توسعه ميدان نفتي آذر

دانلود فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021

۳۶ بازديد

دانلود فيلم    Zack Snyder’s Justice League 2021

xtra_z10.jpg

ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? توسط كشور آمريكا در ژانر اكشن ساخته شده است. بن افلك و هنري كويل در آن حضور دارند. زك اسنايدر اجازه نمي دهد كه فداكاري نهايي سوپرمن بي نتيجه بماند. او همراه با متحدانش در تلاشند تا جلوي فاجعه اي را كه قرار است زمين را نابود كند، بگيرند.

اطلاعات تكميلي فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021 :

كارگردان : Zack Snyder

نويسنده ها : Zack Snyder , Chris Terrio

بازيگران : Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot

كشور : USA | UK

زبان : English | Icelandic | French

تاريخ انتشار : ?? March 2021 (USA)

شناخته شده به اسم : Zack Snyder’s Justice League

لوكيشن فيلمبرداري : Warner Bros. Studios, Leavesden, England, UK

كمپاني سازنده : Atlas Entertainment, DC Entertainment, DC Films

 

فيلم ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن و ماجراجويي مي‌باشد. در اين فيلم جرد لتو، هنري كويل، امبر هرد , گل گدوت به هنرمندي پرداخته‌اند.

https://upnod.tv