استفاده از نرده شيشه‌اي در طراحي و دكوراسيون ساختمان ها

۹۹ بازديد

استفاده از تكنولوژي روز شيشه در دكوراسيون داخلي

امروزه طراحي و دكوراسيون داخلي ساختمان‌ها اهميت بسيار زيادي در ميان ساير افراد پيدا كرده است. طراحان ساختمان و افرادي كه در طراحي دكوراسيون داخلي و خارجي نقش دارند سعي مي‌كنند همواره از تكنولوژي هاي جديد در طراحي‌هاي خود استفاده كنند. براي اين كار روزانه به دنبال روش‌هاي جديد و لوازم مدرن موثر در طراحي دكوراسيون هستند. از زمان‌هاي قديم تا به امروز شيشه‌ها نقش اساسي در طراحي دكوراسيون داشته‌اند. شيشه هيچوقت نقش مهم خود را در اين زمينه از دست نداده و نخواهد داد، بلكه روز به روز به ميزان تاثير و اهميت آن افزوده مي‌شود. با  توجه به محبوبيت شيشه‌ها، روز به روز شاهد بوجود آمدن لوازم و تكنولوژي‌هاي جديدي هستيم كه با استفاده از شيشه بوجود آمده‌اند. اين لوازم جديد تاثير بسيار زيادي در طراحي و دكوراسيون ساختمان‌ها دارند. از جمله اين محصولات مي‌توان به شيشه لاكوبل، كابين دوش، پارتيشن شيشه‌اي و در نهايت نرده شيشه‌اي اشاره كرد. در ادامه با هر كدام از اين لوازم بيشتر آشنا مي‌شويم.

 

m4z0_r5.jpg

 

استفاده از نرده شيشه‌اي در طراحي و دكوراسيون ساختمان ها

نرده شيشه‌اي همانطور كه از نام آن مشخص است نرده‌هايي براي حفاظت از زواياي كناري اطراف پله‌ها هستند كه در گذشته از جنس آهن ساخته مي‌شدند. امروزه با پيشرفت تكنولوژي نرده‌ها را از جنس شيشه مي‌سازند. نرده شيشه‌اي به دلايل متفاوتي طراحي و ساخته شد. اين نرده‌ها نقش بسيار مهمي در زيبايي و مدرن‌سازي ساختمان‌ها دارند. با توجه به نقش مهم شيشه در دكوراسيون ساختمان هاي امروزي، مي‌توان گفت كه امروزه براي زيباسازي  و مدرن‌سازي دكوراسيون داخلي و خارجي ساختمان ها در مرحله اول از شيشه ها كمك گرفته مي‌شود. با توجه به اين نكته استفاده از نرده‌هاي شيشه‌اي مي‌تواند در يكپارچه سازي فضاي داخلي خانه ها و يا ساختمان هاي اداري و تجاري موثر باشد.

از دلايل ديگر استفاده از نرده شيشه‌اي در دكوراسيون داخلي، تنظيم نور داخل ساختمان‌ها است. شيشه‌هاي ساده مي‌توانند نور را از داخل خود عبور داده و نور مورد نياز درون ساختمان‌ها را فراهم كنند. ساخت پله هايي از جنس شيشه كه در حال حاضر امكان پذير شده است در كنار نرده شيشه‌اي، مي‌تواند فضاي داخلي خانه ها را پرنورتر و زيباتر جلوه دهد. به همين سادگي مي‌توانيد فضايي براي پرورش گل ها و گياهان را در خانه ها فراهم كنيد كه به سادگي ميزان نور مورد نياز گياهان را با استفاده از دكوراسيون شيشه‌اي تامين مي‌كند. به طور كلي مي‌توان گفت كه اين نوع نرده در دو نوع كلي توليد و استفاده مي‌شود. مي‌توان نرده ها به صورت تمام شيشه طراحي كرد يا اينكه به صورت تلفيقي از شيشه و فلز براي طراحي و ساخت نرده ها استفاده كرد. هر دو نوع زيبايي خاص خود را دارند و با توجه به دكوراسيون داخلي ساختمان ها مي‌توان نوع مناسب را انتخاب كرده و استفاده كرد.

 

استفاده از پارتيشن شيشه‌اي در طراحي و دكوراسيون ساختمان ها

يكي ديگر از تكنولوژي‌هاي جديد شيشه در طراحي و دكوراسيون، پارتيشن شيشه‌اي است كه امروزه در طراحي ساختمان‌ها نقش بسيار موثري دارد. پارتيشن شيشه‌اي را مي‌توان به نوعي استفاده از شيشه براي ساخت ديوار معرفي كرد. در اين صورت مي‌توان اتاق هايي با ديوار هاي شيشه‌اي طراحي كرد. اين اتاق ها مي‌توانند در بسياري از موارد بسيار كاربردي باشند. بعلاوه در ساخت يك اتاق شيشه‌اي براي كاربرد اصلي مي‌‎توان تاثير بسيار زيادي توسط اين اتاق‌ها در زيبايي، مدرن‌سازي منازل و ساختمان‌هاي تجاري مشاهده كرد. مي‌توان با استفاده از پارتيشن شيشه‌اي فضاي اصلي موجود در خانه ها را به قسمت هاي مختلف تفكيك كرده و به سادگي در برابر ورود عوامل متعدد خارجي مقاومت كرد. از جمله اين عوامل به صداها، گرد و خاك، حشره ها و ... اشاره مي‌كنيم. طراحي اين نوع پارتيشن نياز به دقت و تخصص زيادي دارد. بهترين كاربرد براي اين پارتيشن‌ها استفاده در ساختمان هاي اداري و شركت ها است.

استفاده از كابين دوش در طراحي و دكوراسيون داخلي

 

كابين دوش يك محفظه در اندازه هاي متفاوت است كه در داخل حمام ها قرار مي‌گيرد. اين محفظه حاوي دوش و متعلقات مربوطه است كه يك پنل كنترلي در قسمت پشتي آن قرار داده شده است. با استفاده از اين پنل مي‌توان تنظيمات مخصوص به دوش را تغيير داد و بر طبق خواسته شخص تنظيم كرد. اين نوع كابين‌ها با توجه به اندازه حمام انتخاب مي‌شوند و براي نظافت و پاكيزگي بيشتر طراحي و توليد شده‌اند. درب‌هاي كابين دوش از جنس شيشه بوده و در دو نوع كشويي و باز شو طراحي و ساخته مي‌شود. براي طراحي اين نوع محصول شيشه‌اي از طرح ها و اندازه هاي متفاوتي استفاده مي‌كنند. استفاده از كابين در داخل حمام ها در كنار وان مي‌تواند يك امكانات كامل براي استحمام محسوب شود. معمولا كساني كه مي‌خواهند يك دوش سريع بگيرند از كابين دوش يا دوش هاي معمولي استفاده مي‌كنند. در حالي كه استحمام در وان ها زمان بر بوده و نياز به آماده‌سازي وان ها خواهد داشت.

تازه‌هاي نشر دي 1397

۱۰۷ بازديد

كتاب پارادوكس

 كاترين كولتر | مترجم: حسين يعقوبي | نشر خوب

پارادوكس، بيست و دومين كتاب از مجموعه كتاب‌هاي پرفروش تريلرهاي اف.‌بي.‌آي است. شخصيت‌هاي اصلي اين مجموعه‌كتاب‌ها، «ليسي شركول» و «ديلون ساويچ»، زن و شوهري هستند عضو اف.‌بي.‌آي كه در هر كتاب با پرونده‌ي جنايي پيچيده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنند كه گهگاه چاشني ماوراء‌الطبيعه نيز دارد ـ در اين جلد، اين زن و شوهر با پرونده‌اي جنايي و پيچيده مواجه مي‌شوند.

كتاب عقلانيت و آزادي

آمارتيا سن | مترجمان: وحيد محمودي و عليرضا بهشتي | نشر ني

آمارتيا سن، فيلسوف و اقتصاددان هندي الاصل انگلستان و برنده جايزه نوبل ???? و استاد كنوني دانشگاه هاروارد در اين اثر با پيوند نظام‌مند عقلانيت و آزادي، نگاه متعارف به عقلانيت را به چالش كشيده و از آن عبور كرده است. او به آزادي به‌مثابه عقلانيت اجتماعي مي‌نگرد.از ديدگاه سن، بين عقلانيت و آزادي ربط وثيقي وجود دارد و بدون فهم و درك عميق يكي، ديگري را نمي‌توان فهميد. به بيان ديگر، آزادي به عقلانيت و عقلانيت به آزادي وابسته است، چون بدون داشتن آزادي، انتخاب عقلاني ممكن نيست.

كتاب ادبيات آلماني در قرن بيستم (دو جلدي)

حسن نكوروح | انتشارات نگاه

هدف از نگارش كتاب «ادبيات آلماني در قرن بيستم» از آغاز گسترش معلومات خواننده ايراني بوده درباره اين ادبيات در زمان ياد شده. گسترش به مفهومي فراتر از مفهوم رايج، كه معمولا به كميت توجه دارد، يا بيشتر به كميت تا كيفيت. در واقع مي‌توان گفت خواننده فارسي زبان آغاز راه را رفته است. كه همان خواندن و آشنايي با اين ادبيات باشد. كه مطابق معمول نيز از نويسندگان و شاعران بزرگ آغاز مي‌شود؛ نويسندگاني كه شهرت جهاني يافته‌اند. ضمن آنكه خواننده را نيز هرجا كه لازم بيايد با نقل قولي هرچند كوتاه با اينگونه مطالب آشنا مي‌كند، تا با فضاي حاكم در بحث‌هاي مربوط به هر نويسنده و به طور كلي نظرياتي كه در تفسيرها و نقدهاي رايج در محيط بومي آثار مورد بحث مطرح مي‌شود در حد امكان تماس يابد. ادبياتي كه در اين كتاب مورد بحث قرار مي‌گيرد، آثار نويسندگان كشورهاي آلمان، اتريش و بخش آلماني زبان كشور سوئيس را در بر مي‌گيرد.

كتابفروشي آنلاين كاواك

پاورپوينت رضايت شغلي و پيامدهاي آن

۱۰۰ بازديد

دانلود پاورپوينت با موضوع رضايت شغلي و پيامدهاي آن، در قالب pptx و در 27 اسلايد، قابل ويرايش، شامل تعريف رضايت شغلي، شغل رضايت‌بخش چيست، نظريه‌هاي رضايت شغلي، عوامل مؤثر بر رضايت شغلي، پيامدهاي رضايت شغلي و عدم رضايت شغلي، رضايت شغلي و عملكرد، رضايت شغلي و مشتريان سازمان، سيستم اندازه گيري رضايت شغلي



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

پاورپوينت رضايت شغلي و پيامدهاي آن

پاورپوينت بادگيرها و انواع آن

۹۷ بازديد

بادگيرها و انواع آن



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

پاورپوينت بادگيرها و انواع آن