دلایل تعویض موتور خودرو

۱۰ بازديد

دلایل تعویض موتور خودرو

به طور کلی، تعویض موتور خودرو کار عاقلانه ای نیست زیرا می تواند به اندازه تعویض کل خودرو هزینه داشته باشد. همچنین تعویض موتور با تعویض قطعات دیگر مانند گیربکس، لاستیک و باتری نیست و باید گواهینامه رانندگی بگیرید.
در واقع روند قانونی تعویض موتور خودرو سخت و دشوار است که اگر غیرقانونی باشد صاحب خودرو جریمه می شود. در مقاله بعدی با تعویض موتور خودرو و مراحل قانونی آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

   https://t.ly/0KPb

 https://t.ly/SocC

https://cutt.ly/0B2cSd9
دلایل تعویض موتور خودرو
موتور خودرو به دلایل مختلفی نیاز به تعویض دارد. برخی از مهمترین دلایل عبارتند از:
صدمات جدی در نتیجه HCV
اگر با خودرو تصادف کردید و موتور آنقدر آسیب دید که مکانیک تشخیص داد که موتور خودرو باید تعویض شود، باید آن را تعویض کنید.
بلوک موتور ترک خورده
محفظه ای که شامل تمام قطعات احتراق داخلی است و از ورود گرما و فشار به داخل موتور جلوگیری می کند، بلوک موتور نامیده می شود. با گذشت زمان، گرما و فشار شدید باعث ضعیف شدن بلوک موتور و ترک خوردن آن می شود. این مشکل معمولاً با مراقبت و نگهداری به موقع و همچنین جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور قابل پیشگیری است. اگر بلوک موتور ترک خورده است، باید موتور خودرو را تعویض کنید.

گاز خودرو نشان دهنده سالم بودن یا نبودن موتور است. اگر رنگ دود اگزوز سیاه است، این نشانه سوخت اضافی یا احتراق ناقص است. اگر دود آبی باشد نشان دهنده روغن سوزی و اگر به رنگ سفید غلیظ باشد نشانه ترک خوردگی واشر سرسیلندر و نشت مایع خنک کننده است. اگر این مشکلات در اگزوز وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد موتور خودروی خود را تعویض کنید.
براده های فلزی در روغن
تعویض مکرر روغن موتور نیز باعث افزایش طول عمر موتور خودرو می شود. اگر روغن موتور دارای براده های فلزی باشد نشان دهنده قدیمی بودن موتور خودرو است زیرا قطعات موتور فرسوده شده و در روغن موتور حل می شود.
تعویض موتور خودرو و مراحل قانونی
به طور کلی، اگر خودرویی نیاز به تعویض موتور داشته باشد، می گویند کل خودرو را جایگزین می کند نه فقط موتور را. گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی آمادگی تعویض وسیله نقلیه را ندارند و ترجیح می دهند فقط موتور را تعویض کنند. در هر صورت باید به خاطر داشت که برای تعویض موتور خودرو باید مراحل قانونی طی شود.

https://theomnibuzz.com/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%da%a9-%d9%81%d8%a7%d9%82-%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af /

https://www.click4r.com/posts/g/6033613 /

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/tfwt-lstykh-fq-khwth-w-blnd

http://y8space.com/activity-2/p/4121174 /

https://wordsmith.social/faheemkhatri4/ltrwshnshdnchrgdynm

https://pianoteeth.com/kwesn1odc8

https://www.crypto-city.com/blog/7574/%D8%B9%D9%84%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85 /

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:4231329

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/347708 /

https://www.homify.co.uk/ideabooks/9011686

https://writeablog.net/faheemkhatri4/ltrwshnshdnchrgdynm

https://graph.org/%D8%B9%D9%84%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85-09-19

https://www.launchora.com/story/1663570774--0

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:29200666

چالش‌های مشاوره‌ای: تابستان، نگاه به آینده و گذشته + 3 نقد

۱۳ بازديد

امروز در سایت مرجع کنکور ایران مطالب مشاوره ای و روشهای درس خواندن و آمادگی آزمون و کنکور را  برای شما در نظر گرفتیم

قطعاً آن­‌چه در میزان، سبک و نوع مطالعه­‌ی دانش‌­آموز در فصل تابستان و در این مقطع زمانی بیش از همه تأثیرگذار است داشتن انگیزه است. بنابراین باید تمام تلاش والدین و دست‌­اندرکاران آموزش در درجه­‌ی اول بر به وجود آوردن و افزایش انگیزه متمرکز شود.

در کنار انگیزه­‌های اجتماعی, خانوادگی و اقتصادی «احساس نیاز, شور و هیجان یادگیریِ بیشتر, کنجکاوی برای آگاهی از مباحث کتاب­‌های درسی سال آینده و…» همه و همه نیز باعث ایجاد میل و رغبت به مطالعه­‌ی بیشتر می­‌شود که در پایه‌­های درسی مختلف تفاوت­‌های خاص داشته و نباید به همه­‌ی پایه­‌ها نگاه یکسان داشته باشیم. با این مقدمه در این مقاله­‌ی کوتاه سعی شده است که نقش نگاه به گذشته و نگاه به آینده در ایجاد انگیزه­‌ی مطالعه در پایه­‌های مختلف آموزشی و در فصل تابستان به تفکیک، تجزیه و تحلیل شود:

1. در پایه­‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی شور و هیجان یادگیری بیشتر بوده و کنجکاویِ آگاهی از مباحث درسی سال آینده، همچنین فرار از مطالعه­‌ی مباحث تکراری ایجاب می­‌کند پاسخ­‌گویی به سؤالات نگاه به گذشته اختیاری و نگاه به آینده اجباری شده و در هر مورد به دانش‌­آموز رتبه و تراز داده شود.

2. در پایه‌­ی ششم ابتدایی، اهمیت مباحث پایه­‌ی پنجم  و همچنین تکیه بر هوش و استعداد تحلیلی برای آزمون‌­های تیزهوشان ایجاب می­‌کند که آزمون­‌ها­ی تابستان به دو بخش «نگاه به گذشته» و «هوش و استعداد تحلیلی به جای نگاه به آینده» تقسیم شده و در هر مورد رتبه و تراز داده شود.

3.در پایه­‌های هفتم و هشتم عدم نیاز به مباحث سال­‌های قبل ایجاب می­‌کند توجه بیشتر به نگاه به آینده باشد. بنابراین توصیه بر اجباری بودن نگاه به آینده در دروس مهم و منتخب و اختیاری بودن نگاه به گذشته است.

4. در سال نهم با توجه به اهمیت مباحث پایه هشتم در آزمون­‌های ورودی به همین شیوه­‌ی فعلی تأکید بر نگاه به گذشته به صورت اجباری و نگاه به آینده به صورت اختیاری است.

5. در پایه‌­ی دهم عدم نیاز به مطالب سال قبل و همچنین تکرار بیش از حد آن مباحث در سال نهم برای آزمون­‌های مدارس برتر باز ایجاب می­‌کند که تمرکز بر روی نگاه به آینده به صورت اجباری در برخی دروس و نگاه به گذشته به صورت اختیاری باشد.

6. در پایه­‌ی یازدهم و دوازدهم نیز شیوه­‌ی فعلی یعنی مرور پایه­‌های دهم و یازدهم به صورت اجباری و نگاه به آینده به صورت اختیاری بهترین شکل ممکن است. در پایان ذکر این نکته ضروری است که می‌­توان در پایه­‌هایی که نگاه به آینده در اولویت و به شکل اجباری است، میزان پیش­روی را بیشتر نموده و سطح سؤالات را نیز کمی بالاتر برد، دانش‌‏آموزان می‏‌توانند با استفاده از کلاس­‌های آموزشی آموزشگاه‌­ها و استفاده از کتاب­‌ها و دی‏‌وی‌‏دی­‌های آموزشی کانون قسمت نگاه به آینده را به خوبی مطالعه کنند.

حسین پرهیزگار            

محمد معافی: نوشته‌­ی شما را چند بار خواندم. پیشنهاد شما 4 تغییر نگرش اساسی در برنامه­‌ی تابستان است. نظرتان این است که: 1- ساختار نگاه به گذشته و نگاه به آینده از حالت متحدالشکل خارج شود و بین گروه‌­های آموزشی مختلف تنوع ایجاد شود. 2- نیاز دانش‌­آموزان هر پایه مشخص کند که اولویت با کدام؛ نگاه به آینده یا نگاه به گذشته است؟ 3- در برخی پایه­‌ها بسته به ضرورت، نگاه به آینده اجباری شود و 4- در پایه‌­ی ششم، استعداد تحلیلی جایگزین نگاه به آینده شود. یادم هست که در اواخر دهه­‌ی هشتاد هم بر اساس پیشنهادی که شما مطرح کردید برنامه­‌ی تابستان را به طور جدی دگرگون کردیم و تا چندین سال نگاه به گذشته و آینده به صورت زوج کتاب مطرح می­‌شدند. به نظر می­‌رسد درباره­‌ی: 1- حجم برنامه‏ تابستان گروه دوازدهم 2- نحوه‏‌ی مواجهه با مباحث نگاه به گذشته و احیاناً انتخاب از میان آن­‌ها و 3- روش برنامه‏‌ریزی تابستان فارغ­‌التحصیلان هم جایی برای بازاندیشی وجود دارد.

کاظم قلم‌چی:برنامه‌ی پیشنهادی برای روز قبل از کنکور
کامنت های( تابستان، فرصت طلایی برای شروع)-آیدا علی بخشی
6 دلیل مهم اهمیت مطالعه در تابستان
کاظم قلم‌چی:درتابستان کدام مهم‌تر است؟ نگاه به آینده یا گذشته؟
کامنت های( رقابت در درس خواندن)- آیدا علی بخشی
فرصتی کوتاه برای تصمیمی بزرگ ( انتخاب رشته و دانشگاه )
کاظم قلم‌چی:بهترین هدف گذاری تابستان برای شما که درس می‌خوانید
چرا تمرین و حل مسئله باعث پیشرفت می‌شود؟
کامنت های( عوامل عدم موفقیت در کنکور)- به انتخاب آیدا علی بخشی
کنکور 1402 و تغییرات مهم در آن ( چگونه برای موفقیت مهیا شوم؟)
کامنت های(علت فراموشی زودهنگام مطالب)، به انتخاب آیدا علی بخشی
تست‌ها و تمرینات را نسوزانید ! ???
نظرخواهی : آیا در آزمون 11 شهریور شرکت خواهید کرد ؟