گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

۳۲ بازديد

گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي تعريف سيستم مديريت كيفيت (QMS) است. اين استانداردها (يا معيارها) مختلفي را براي تعريف اصول مديريت كيفيت مانند مشتري مداري ، بهبود رهبري و مديريت در سازمان ، بهبود و كنترل فرآيندهاي داخلي و روشهاي كلي بهبود مستمر تعريف مي‌كند.

 

اجازه دهيد هر جز component و گواهينامه ISO 9001 را جدا كنيم.

 

 

ايزو

ISO يا سازمان بين‌المللي استاندارد سازي يك‌نهاد تنظيم كننده استاندارد بين‌المللي است كه در ژنو ، سوئيس مستقر است. اين گروه از نمايندگان مختلف از طيف وسيعي از سازمانهاي استاندارد تجاري ، صنعتي و متعلق به آن تشكيل شده است.

 

اساساً اين سازمان وظيفه تعريف و اجراي همه اين استانداردها را بر عهده دارد.

 

ISO خودش درواقع براي هيچ كاري كار نمي‌كند. كليه گواهينامه‌ها توسط سازمان‌هاي خارجي انجام مي‌شود.

 

9001

عدد بعد از ISO شناسه استاندارد است. ISO 9001 يكي از محبوب‌ترين استانداردهاي ISO است و استانداردهاي دستگاه‌هاي مديريت كيفيت عمومي را تعريف مي‌كند.

 

ISO 9001 بخشي از خانواده ISO 9000 گسترده‌تر است. تمام استانداردهاي موجود در ISO 9000 به مديريت كيفيت اشاره دارد.

 

اساساً اين استاندارد براي كمك به سازمانها در كارآيي و موفقيت بيشتر در تأمين نيازهاي مشتريانشان طراحي شده است.

 

حداقل 1 ميليون شركت و سازمان در بيش از 170 كشور جهان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرده‌اند.

 

درجه

ISO 9001 همچنين تنها استاندارد در خانواده 9000 است كه مي‌تواند گواهي شود. اين گواهينامه الزامي نيست و سازمان‌ها هنوز مي‌توانند بدون دريافت گواهينامه ، به‌طور غيررسمي اصول ISO 9001 را پياده سازي كنند.

 

ازنظر فني ، سازمان‌ها فقط مي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، افراد مي‌توانند به منظور انجام حسابرسي از سازمان‌ها ، حسابرسان معتبر يا ثبت شده شوند.

 

صدور گواهينامه به‌طوركلي كل سازمان را شامل مي‌شود ، با تأكيد بر امكانات خاص يا بخشهايي كه براي بهبود عملكرد درزمينه? طراحي شده‌اند.

 

در اينجا خلاصه‌اي از مهمترين اطلاعات در مورد استاندارد ISO 9001 آورده شده است:

 

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي سيستم مديريت كيفيت (QMS) است.

ISO 9001 بخشي از خانواده بزرگتر ISO 9000 است.

ايزو 9001 تنها استاندارد قابل اطمينان است. چيزي به‌عنوان "گواهينامه ISO" يا "گواهينامه ISO 9000" وجود ندارد ، فقط "گواهينامه ISO 9001" است.

افراد نمي‌توانند گواهينامه ISO 9001 را دريافت كنند. در عوض ، سازمان‌ها يا شركت‌ها گواهينامه دريافت مي‌كنند.

بااين‌حال ، افراد مي‌توانند براي تبديل شدن به حسابرس اصلي ISO 9001 ، گواهينامه دريافت كنند تا آن‌ها را قادر به حسابرسي ساير شركت‌ها كنند.

اندازه سازمان مهم نيست. مي‌تواند يك نفر باشد يا 100000 نفر.

ISO 9001 يك استاندارد كلي براي مديريت كيفيت است - مهم نيست كه در كدام صنعت فعاليت مي‌كنيد.

ISO 9001 به جاي استاندارد متمركز بر محصول ، يك استاندارد متمركز بر فرآيند است. براي تعريف كيفيت محصول طراحي نشده است (اگرچه اگر روند كار شما خوب است ، بايد محصول شما نيز باشد).

صدور گواهينامه ISO 9001 به چه معناست؟

سازمان‌هاي داراي گواهينامه ايزو 9001 يك سيستم مديريت كيفيت مطابق با تمام الزامات مندرج در استاندارد ISO 9001 را با موفقيت پياده سازي كرده‌اند.

 

بخشي از صدور گواهينامه ISO 9001 اطمينان از شناسايي و فعاليت بر اساس زمينه‌هاي بهبود است. به همين ترتيب ، مي‌توان فرض كرد كه سازمان‌هاي داراي گواهينامه ISO 9001 محصولات و / يا خدماتي را ارائه مي‌دهند كه از استانداردهاي دقيق مديريت كيفيت برخوردار هستند.

سيستم مديريت كيفيت چيست؟

يك سيستم مديريت كيفيت براي استاندارد ISO 9001 اساسي است. در ابتدايي‌ترين حالت ، يك سيستم مديريت كيفيت مجموعه‌اي از اصول يا دستورالعمل‌ها براي روش‌هاي عملياتي استاندارد است كه مي‌توانيد براي اندازه گيري "كيفيت" جنبه‌هاي مختلف كسب و كار خود استفاده كنيد.

 

آن را به‌عنوان مجموعه‌اي از سياست‌ها ، فرآيندها و رويه‌هاي مستند تصور كنيد كه روش ايده آل ارائه محصولات يا خدمات به مشتريان را تعيين مي‌كند. اين سيستم بسيار شبيه به سيستم مديريت فرآيند تجارت است ، مگر اينكه با تأكيد بر كنترل كيفيت.

 

هر سيستم مديريت كيفيت متفاوت و متناسب با نيازها و اهداف شركتي كه از آن‌ها استفاده مي‌كند ، خواهد بود. كاري كه استاندارد ISO 9001 (و به‌طوركلي خانواده ISO 9000) انجام مي‌دهد ارائه مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها براي كمك به شما در طراحي و اجراي يك سيستم مديريت كيفيت موفق است.

 

شما مي‌توانيد يك سيستم مديريت كيفيت را با تقسيم آن به چهار عنصر يا مرحله اساسي درك كنيد:

 

طرح

انجام دادن

چك

عمل كن

البته ، سيستم مديريت كيفيت به تنهايي به‌طور خودكار گواهينامه ISO 9001 را به شما نمي‌دهد ، اما اين چيزي است كه كل گواهينامه بر اساس آن است.

 

علاوه بر 9001 ، استانداردهاي ديگري نيز در خانواده 9000 وجود دارد كه از اجراي سيستم مديريت كيفيت پشتيباني مي‌كنند:

 

ISO 9000 اصول و اصطلاحات استفاده شده در ISO 9001 را تعريف مي‌كند ،

ISO 9004 براي بهبود ميزان موفقيت در سيستم مديريت كيفيت 9001 تنظيم شده طراحي شده است.

سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

۳۶ بازديد

سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

نظارت تصويري در سيستم هاي خرده فروشي موضوعي است كه مي تواند امنيت كسب و كارهاي فعال در صنعت خرده فروشي را تا چند برابر افزايش دهد. از سوي ديگر فناوري هاي ابري و اينترنت اشيا نيز امكاناتي  بي پايان را براي سازمانها و شركت هاي خرده فروشي مدرن ايجاد كردهاند. مشتريان هرگز به اندازه امروز از كنترل انجام معاملات خود برخوردار نبوده اند؛ به شكلي كه امروز با فشردن تنها چند دكمه مي توان كالاها و خدمات را به راحتي از خانه هاي خود انجام دهيد.

با اين حال، داده هاي  ايجاد شده توسط مشتريان در درون اين تجربه خريدكالا بدون حضور فيزيكي فضايي جذاب تر براي مجرمان اينترنتي نيز ايجاد كرده است. تعداد حملات هكري و كلاه برداري هاي اينترنتي با سو استفاده از داده هاي اطلاعات جمع آوري شده از مشتريان در حال افزايش است و اين موضوع مشكل بزرگي را براي خرده فروشان و مشتريان ايجاد مي كند.

علاوه بر ايجاد اختلال و خرابي فوري كه ممكن است موجب سو استفاده از اطلاعات مشتريان شود، آسيب رساندن به اعتبار يك كسب و كار يا برند نيز مي تواند يك ضربه مادام العمر براي يك كسب و كار به حساب آيد. بنابراين ضروري است كه خرده فروشان و فعالان تمام صنايع همين امروز از مراحل و رويه هايي  كه براي اطمينان از انطباق كامل داده ها و تضمين يكپارچگي زيرساخت IT شركتشان ضروي است آگاهي داشته باشند.

 اطمينان از انطباق كامل فناوري هاي روز

اطمينان از اينكه همه خرده فروشي ها پيامدهاي امنيتي را درك مي كنند و مي دانند چگونه در صورت نقض اين قوانين واكنش موثر داشته باشند، بسيار حياتي است. از نظر قوانين، همه تيم ها و ادارات بايد اطمينان داشته باشند كه در صورت مشاهده مواد مشكوك به تخلف، سطح هشدار سيستم امنيتي را افزايش دهند. همچنين شركت ها بايد تلاش كنند تا مكالمات مشتريان را در كل زنجيره تامين امن نگه دارند تا از اين طريق اطمينان حاصل شود كه الزامات امنيتي به طور موثر برآورده مي شوند و خطرات امنيتي به اندازه كافي برطرف مي شوند. اين موضوعات براي سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي بسيار مهم است و در صورت نقص در چنين سيستم هايي هزينه هاي سنگين به شركت ها وارد مي شود.

يكي از الزامات استاندارد هاي جهاني امنيتي اين است كه اقدامات لازم براي جلوگيري از حمله و محافظت از نرم افزارها و سيستم هاي موجود انجام شود. همچنين اين موضوع بسيار مهم است كه مديريت موثر چرخه عمر يك خريد بتواند امنيت سايبري دستگاه هاي اينترنت اشيا، مانند دوربين مداربسته نظارت تصويري شبكه را تامين كند.  بنابراين اقدامات لازم بايد براي كمك به جلوگيري از به خطر افتادن چنين دستگاه هايي، كاهش خطر و در نهايت حفظ اعتماد مشتري در نظر گرفته شود. ايجاد يك راه حل خرده فروشي واقعاً مطمئن تنها در صورتي امكان پذير است كه امنيت در هر مرحله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته باشد.

 آسيب پذيري هاي سيستم برابر است با داده هاي آسيب پذير

براي ورود دوربين هاي تحت شبكه به يك شبكه فناوري اطلاعات، بايد اطمينان حاصل شود كه اين سيستم ها در معرض خطرات حملات سايبري قرار نگيرند و به عنوان يك منفذ ورودي براي ورود به فعاليت هاي دروني و دستيابي به با ارزش ترين اطلاعات تجاري و ديگر اطلاعات مشتريان مورد استفاده قرار نمي گيرند.

بنابراين اهميت محافظت از داده هاي جمع آوري شده توسط يك سيستم در برابر آسيب پذيري هاي بالقوه  را نمي توان ناديده گرفت و در نتيجه اطمينان از ايمن بودن همه فناوري هاي نصب شده به طور پيش فرض امري حياتي است. همچنين براي تقويت امنيت سيستم از ابتدا بايد اين سيستم ها با ملاحظات امنيت سايبري ساخته شوند. براي مثال به روزرساني نرم افزار و به روزرساني سيستم عامل دستگاه ها از جمله مواردي است كه مي تواند به بالا رفتن امنيت سيستم شما در مقابل تهديد هاي سايبري كمك كند. همچنين استفاده از تكنسين هاي خبره در حوزه امنيت سايبري از جمله موضوعاتي است كه بايد مديران شركت ها در دستور كار خود قرار دهند.   هايك ويژن   

 اهميت محافظت در برابر آسيب پذيري هاي سيستم

حفظ روابط مثبت متقابل با ذينفعان كليد ايجاد يك زنجيره تأمين سالم است كه بر پايه اعتماد و احترام متقابل بنا شده باشد. تنها با پيروي از چنين رويكردي مي توان يكپارچگي سيستم ها را به طور كامل تضمين كرد . كاملا واضح است كه فروشندگان و نصب كنندگان معتمد بايد با يكديگر همكاري كنند تا از رعايت اصول اخلاقي و رعايت اصول امنيت سايبري اطمينان حاصل شود.

همچنين بايد دقت كافي به عمل آيد تا اطمينان حاصل شود كه كليه ذينفعاني كه در ساخت ، تأمين و نصب نرم افزارها و سيستم هاي امنيتي فعاليت مي كنند، اهميت حفظ بهترين شيوه هاي امنيتي را در اولويت كارهاي خود درك مي كنند. بنابراين مهمترين عنصر براي امنيت سايبري سيستم هاي يكپارچه نيروهاي انساني متخصص است كه در يك زنجيره به هم پيوسته با هم همكاري مي كنند.  نصب دوربين مدار بسته

 پرداختن به چالش مداوم

همچنين خرده فروشان بايد بتوانند به فناوري هايي كه نيازهاي عملياتي آنها را پشتيباني مي كنند و خطرات مربوط به حملات سايبري را نيز برطرف مي كنند دسترسي داشته باشند. از سوي ديگر اين سيستم ها بايد از سياست هاي امنيتي IT پشتيباني كنند.

نظر بسياري از كارشناسان حوزه امنيت اين است كه با پيروي از روش هاي ثابت شده امنيت سايبري براي استفاده از تكنولوژي اينترنت اشيا و درك اهميت اجراي محصولات و خدمات با كيفيت بالا از طريق ارتباط با فروشندگان و شركاي معتمد، خرده فروشان از سيستم هاي امنيتي بهتر براي كاهش موثر تهديد امنيت سايبري بهره مند مي شوند.

بيشتر بخوانيد: تي وي تي

 مزاياي دوربين هاي امنيتي براي مغازه هاي خرده فروشي

استفاده از دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي مزاياي بسياري دارد و به جرات مي توان گفت كه تمام اماكن خرده فروشي در آينده مجبور به استفاده از اين تكنولوژي خواهند بود. موارد مهم استفاده از دوربين هاي امنيتي را در ادامه بررسي مي كنيم و البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه استفاده از سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي مي تواند تا 60 درصد از هزينه هاي ناشي از سرقت را كاهش مي دهد. دوربين مداربسته

جلوگيري از سرقت كالا

اولين و واضح ترين مزيت دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي كاهش ميزان احتمال سرقت از فروشگاه است. سرقت و كاهش موجودي كالاها، مشكلات بسيار رايج و شناخته شده اي هستند كه صاحبين خرده فروشي ها با آن درگير هستند. با يك سيستم نظارت تصويري و نصب دوربين هاي مداربسته نظارتي احتمال سرقت هاي كوچك يا بزرگ در فروشگاه هابه شدت پايين مي آيد. اگر چه ممكن است در نگاه سطحي دزدي هاي كوچك بي اهميت جلوه كنند، اما آمارها نشان مي دهند كه همين تلفات كوچك مي تواند به سرعت تبديل به يك معضل بزرگ براي فروشگاه ها شود.

بنابراين نصب سيستم هاي دوربين امنيتي  يك راه حل بسيار موثر براي كاهش ميزان سرقت در كسب و كار هاي خرده فروشي است. اين موضوع بيشتر به خاطر اين واقعيت ساده است كه مشتريان به مكان هاي خرده فروشي مي روند كه مي توانند دوربين هاي امنيتي را ببينند، چون دزدي در اين فروشگاه ها كم تر است. همچنين دوربين هاي مداربسته حفاظتي علاوه بر ترساندن دزدان و جلوگيري از دزدي، توانايي پوشش مواردي كه دزديده مي شوند را نيز دارد. همچنين اگر كسي از شما دزدي كرد و رفت، شما مي توانيد به تصاوير نظارتي ضبط شده خود رجوع كنيد و مقامات را براي شناسايي و بازيابي دارايي و يا پيگرد قانوني در جريان قرار دهيد.

دوربين هاي امنيتي تصاوير را در 24 ساعت شبانه روز ضبط مي كنند

دومين مزيت قدرتمند سيستم هاي امنيتي خرده فروشي، ايجاد آرامش و امنيت ذهني براي صاحبين كسب و كارها است. دوربين هاي تحت شبكه IP به كاربران خود اين امكان را مي دهند تا در هر زمان، و هر مكاني بر محلي كه مي خواهند نظارت داشته باشند. مزيتي كه دراختيار صاحبين خرده فروشي ها قرارمي گيرد اين است كه مي توانند از طريق اين دوربين هاي نظارتي مستقيم در طول ساعات كار و پس از آن  به شكل كاملان آنلاين تصاوير محل كار خود را رصد كنند. اين قابليت در مواقعي كه از طريق سيستم هشدار دهنده از يك رويداد مشكوك  آگاه مي شويد، بيشتر اهميت خود را نشان مي دهد. براي مثال اگر سيستم هاي هشدار شما به صدا درآمده باشند  مي توانيد ابتدا تصاوير دوربين را بررسي كنيد و سپس تصميم بگيريد كه آيا واقعا به برخورد و تهديد جدي و تماس با پليس نياز است يا خير.

 كاهش سرقت كاركنان

اگرچه تمام شركت ها ضمانت هايي از كارمندان دريافت مي كنند و در مصاحبه هاي قبل از استخدام صلاحيت كارمندان خود را مورد بررسي قرار مي دهند، اما بازهم در برخي موارد كارمندان دست به سرقت از فروشگاه مي زنند. در واقع، آمار اخير نشان مي دهد كه سرقت كاركنان مي تواند تا 36 درصد از كل تعداد دفعات سرقت از يك فروشگاه را به خود اختصاص دهد. نصب دستگاه هاي امنيتي و دوربين هاي مداربسته در خرده فروشي به كاهش ميزان چنين مواردي به شدت كمك مي كند و از سوي ديگر مانع اتهام هاي دروغين به كارمندان صادق نيز مي شود.

همچنين در بسياري از فروشگاه هاي خرده فروشي تعداد زيادي از كاركنان در شيفت هاي مختلف كاري فعاليت مي كنند و در نتيجه در صورت بروز سرقت در فروشگاه، مشخص كردن اين موضوع كه سرقت كار كدام يك از كارمندان است، كار دشواري به حساب مي آيد. در اين خصوص دوربين هاي امنيتي خرده فروشي اين نگراني را از بين مي برند و به شما مدارك ويدئويي مورد نياز را مي دهند تا شما دچار سردرگمي نشويد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته

 نظارت بر كارمندان و افزايش خدمات به مشتريان

بحث نظارت بر عملكرد كارمندان يكي از موضوعاتي است كه بسياري از مديران در شركت هاي بزرگ و كوچك با آن درگير هستند. يكي ديگر از مزاياي مفيد كه دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي  ارائه مي دهند، زماني است كه آنها بر كارمندان نظارت مي كنند. اطمينان از اين كه مشتريان شما تجربه خريدي لذت بخش را دارند، عامل اصلي موفقيت كلي هر فروشگاه خرده فروشي است. با نظارت بر كاركنان خود، مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آنها با شيوه اي حرفه اي، مؤدبانه و دوستانه با مشتريان برخورد مي كنند. همچنين وقتي گزارشي منفي از عملكرد يكي از كارمندان دريافت مي كنيد، مي توانيد براي اين كه در مورد مناسب ترين روش برخورد تصميم بگيريد به فيلم هاي نظارتي رجوع كنيد. نكته پاياني در خصوص سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي اين است كه بدون استفاده از چنين سيستم هايي نظارت مديران بر عملكرد كارمندان و نحوه رفتار مشتريان به شدت سخت و هزينه زا خواهد بود.

  1. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/22/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/20/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://himarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://himarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://himarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://himarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://limaweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://limaweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://limaweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://limaweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  18. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html

ISO 9001: 2015 - دستگاه‌هاي مديريت كيفيت چيست؟

۴۲ بازديد

 

ISO 9001 به‌عنوان استاندارد بين‌المللي تعريف مي‌شود كه الزامات سيستم مديريت كيفيت (QMS) را مشخص مي‌كند. سازمان‌ها براي نشان دادن توانايي ارائه مداوم محصولات و خدمات متناسب با نيازهاي نظارتي مشتري و نظارتي ، از اين استاندارد استفاده مي‌كنند. اين استاندارد محبوب‌ترين استاندارد در سري ISO 9000 و تنها استاندارد اين سري است كه سازمان‌ها مي‌توانند گواهي دهند.

 

ISO 9001 براي اولين بار در سال 1987 توسط سازمان بين‌المللي استاندارد سازي (ISO) منتشر شد كه يك آژانس بين‌المللي متشكل از نهادهاي استاندارد ملي در بيش از 160 كشور است. نسخه فعلي ISO 9001 در سپتامبر 2015 منتشر شد.

چه كسي بايد از ويرايش ISO 9001: 2015 استفاده كند؟

ISO 9001: 2015 براي هر سازماني اعمال مي‌شود ، صرف نظر از اندازه و صنعت. بيش از 1 ميليون سازمان از بيش از 160 كشور جهان الزامات استاندارد ISO 9001 را بر روي دستگاه‌هاي مديريت كيفيت خود اجرا كرده‌اند.

 

سازمان‌ها از هر نوع و اندازه‌اي دريافتند كه استفاده از استاندارد ISO 9001 به آن‌ها كمك مي‌كند:

 

سازمان عمليات

بهره وري فرآيند را بهبود ببخشيد

پيشرفت مداوم

به كليه سازمانهاي استفاده كننده از ايزو 9001 توصيه مي‌شود كه در اسرع وقت به استاندارد ايزو 9001: 2015 بروند. اين نه تنها شامل سازمانهاي داراي گواهينامه ISO 9001: 2008 ، بلكه همچنين سازمانهايي است كه در آموزش يا اعتباربخشي به ديگران شركت مي‌كنند.

 

از 14 سپتامبر 2018 ، سازمان‌هايي كه در حال حاضر در ISO 9001: 2008 ثبت نام كرده‌اند ، بايد به استاندارد 2015 تبديل شوند.

 

راهنماي انتقال از ISO 9001: 2008 به ISO 9001: 2015 را مي‌توانيد از انجمن بين‌المللي اعتبار سنجي (IAF) بارگيري كنيد.

ISO 9001: 2015 چه مباحثي را پوشش مي‌دهد؟

ايزو 9001 بر اساس متد برنامه انجام كار بررسي مي‌كند و رويكردي فرآيند مدار را براي مستند سازي و بررسي ساختار ، مسئوليت‌ها و رويه‌هاي لازم براي دستيابي به مديريت كيفيت موثر در يك سازمان فراهم مي‌كند. بخشهاي مشخص شده استاندارد شامل بسياري از موضوعات مانند موارد زير است:

 

الزامات سيستم مديريت كيفيت ، شامل اطلاعات مستند ، برنامه ريزي و تعريف تعاملات فرآيندي

مسئوليت‌هاي مديريتي

مديريت منابع ، ازجمله منابع انساني و محيط كار سازمان

تحقق محصول ، شامل مراحل طراحي تا تحويل

اندازه گيري ، تجزيه و تحليل و بهبود سيستم مديريت كيفيت از طريق فعاليت‌هايي مانند حسابرسي داخلي ، اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه

هدف از تغييرات ايجاد شده در بازنگري ايزو 9001 2015 اطمينان از تطابق ايزو 9001 با محيطهاي در حال تغيير سازمان‌ها است. برخي از عمده‌ترين به روزرساني ها در ISO 9001: 2015 شامل موارد زير است:

 

معرفي اصطلاحات جديد

برخي از اطلاعات را تغيير ساختار دهيد

تأكيد بر تفكر مبتني بر ريسك براي تقويت كاربرد رويكرد فرآيند

بهبود خدمات برنامه

افزايش الزامات رانندگي

هفت اصل استاندارد ISO 9001: 2015

هفت اصل استاندارد ISO 9001: 2015

 

چگونه مي‌توانم با ISO 9001: 2015 شروع كنم؟

چه شما در حال شروع سفر ISO 9001 خود باشيد و چه به سمت بازنگري سال 2015 برويد ، اولين قدم شما خريد نسخه‌اي از ISO 9001: 2015 است.

 

از 14 سپتامبر 2018 ، سازمان‌هايي كه در حال حاضر در ISO 9001: 2008 ثبت نام كرده‌اند ، بايد به استاندارد 2015 تبديل شوند.

 

نسخه‌هاي قبلي ISO 9001

ISO 9001 كه در اصل در سال 1987 منتشر شد ، در 1994 ، 2000 و دوباره در سال 2008 مورد بازنگري قرار گرفت. آخرين بازبيني در سپتامبر 2015 منتشر شد.

 

ISO 9001: 1994 علاوه بر ارائه توضيحات ديگر ، تغييراتي را براي بهبود كنترل بر نياز و طراحي و توسعه ايجاد كرده است. سري 1994 همچنين نقش ISO 9002 و 9003 را اندكي اصلاح كرد.

در اصلاحيه ISO 9001: 2008 تلاش شده تا موارد مطرح شده در هنگام اجراي ISO 9001: 2000 روشن شود.

برنامه ISO 9001 را تنظيم كنيد

برنامه ISO 9001 را تنظيم كنيد

 

ايزو 9001 چه مزايايي دارد؟

 

ايزو 9001 به سازمانها كمك مي‌كند تا اطمينان حاصل كنند كه مشتريانشان محصولات و خدمات باكيفيت بالا را به‌طور مداوم دريافت مي‌كنند ، كه به‌نوبه خود مزاياي زيادي ازجمله رضايت مشتري ، مديريت و كاركنان را به همراه دارد.

 

ازآنجاكه ISO 9001 الزامات لازم براي يك سيستم مديريت كيفيت موثر را تعريف مي‌كند ، سازمان‌ها دريافتند كه استفاده از استاندارد به آن‌ها كمك مي‌كند:

 

سازمان سيستم مديريت كيفيت

ايجاد رضايت مشتري ، مديريت و كارمند

به‌طور مداوم عمليات خود را بهبود مي‌بخشد

پس انداز هزينه‌ها

در نوادا ، منطقه مدرسه كلارك از ايزو 9001 براي پس انداز 174 ميليون دلار در طول 10 سال در هزينه‌هاي واقعي استفاده كرد و از هزينه آن جلوگيري كرد. بيش از 3000 كارمند مطابق با استانداردها آموزش ديده‌اند كه سه عنصر اساسي براي موفقيت سيستم را امكان پذير مي‌كند: آموزش ، برقراري ارتباط ، احترام و شايستگي.

 

گواهينامه ISO 9001

ISO 9001 تنها استاندارد سري ISO 9000 است كه سازمان‌ها مي‌توانند به آن اعتماد كنند. گواهينامه ISO 9001: 2015 به اين معني است كه سازمان ثابت كرده است:

 

از دستورالعمل‌هاي استاندارد ISO 9001 پيروي مي‌كند

اين نيازهاي خاص خود را دارد

نيازهاي مشتري ، الزامات قانوني و نظارتي را برآورده مي‌كند

او اسناد را نگه مي‌دارد

صدور گواهينامه مطابق با ISO 9001 با نشان دادن اينكه مشتريان محصولات و خدمات آن انتظارات را برآورده مي‌كنند ، مي‌تواند اعتبار يك سازمان را افزايش دهد. در برخي موارد يا در برخي صنايع ، صدور گواهينامه لازم است يا به‌طور قانوني لازم است. روند صدور گواهينامه شامل پياده سازي الزامات ISO 9001: 2015 و سپس تكميل يك مميزي ثبت نامي موفقيت آميز است كه تأييد مي‌كند سازمان اين شرايط را برآورده مي‌كند.

 

سازمان‌ها هنگام آماده سازي براي صدور گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ISO 9001 بايد موارد زير را در نظر بگيرند:

 

هزينه‌هاي ثبت براي مميزي‌هاي ثبت نام ، نظارت و صدور گواهينامه مطابق با ISO 9001

سطح انطباق موجود با الزامات ISO 9001

ميزان منابعي كه شركت براي توسعه و اجرا به اين پروژه اختصاص خواهد داد

ميزان پشتيباني مورد نياز يك مشاور و هزينه‌هاي مربوطه

مقاله "هزينه چقدر است؟" را بخوانيد. براي چك ليست مي‌توانيد براي ارزيابي هزينه‌هاي گواهينامه ISO 9001 استفاده كنيد.

 

انواع لنت ترمز كدامند و تفاوت اصلي آنها چيست؟

۴۷ بازديد

انواع لنت ترمز به طور كلّي به چند دسته­ ي مختلف تقسيم مي­شوند. اين لنت­ها از نظر تكنولوژي استفاده شده براي ساخت با يكديگر متفاوت هستند. همچنين، انواع مختلف لنت ترمز تفاوت­هايي را در موادّ اوّليّه­ي مصرف شده براي ساخت لنت ترمز و ميزان عمر مفيد لنت ترمز با يكديگر دارند. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با انواع لنت ترمز و كاربرد­هاي آن­ها آشنا كنيم.

ترمزهاي سراميكي

ترمز­هاي سراميكي يك از انواع لنت ترمز محسوب مي­شوند

لنت ترمز چيست و انواع لنت ترمز چه تفاوت­هايي با يكديگر دارند؟

پيش از وارد شدن به مبحث انواع لنت ترمز لازم است تا با اين قطعه از خودرو آشنا شويد. لنت ترمز وظيفه­ي ايجاد اصطكاك در سيستم ترمز اتومبيل را بر عهده دارد و از اين طريق به كنترل سرعت اتومبيل و يا متوقّف كردن آن كمك مي­كند. لنت­هاي ترمز معمولاً از موادّي با ضريب اصطكاك بالا ساخته مي­شوند تا بتوانند وظيفه­ي خود را به درستي انجام دهند. همچنين، جنس ترمز اتومبيل بايد به گونه­اي باشد تا در دماهاي بالا دچار خوردگي و اصطلاك نشود و بايد بتواند در تمامي‌بازه­هاي دمايي وظيفه­ي خود را به درستي انجام دهد. اصطكاك ايجاد شده در انواع مختلف لنت ترمز بين لنت ترمز و ديسك و يا كاسه­ي ترمز ايجاد مي­شود و عمل ترمز گرفتن موجب سايش و ايجاد اصطكاك بين اين دو قطعه مي­گردد. در گذشته انواع لنت ترمز را با استفاده از موادّي همچون آزبست توليد مي­كردند.

صنعت توليد لنت­هاي ترمز براي ساليان طولاني از اين مادّه براي ساخت انواع لنت ترمز استفاده مي­كرد تا اين­كه دانشمندان كشف كردند كه استفاده از آزبست در ساخت لنت ترمز موجب ابتلاي انسان به سرطان­هاي مختلف از جمله سرطان ريه مي­شود و پس از ممنوعيت استفاده از اين مادّه در ساخت انواع مختلف لنت ترمز، موادّ ديگري جايگزين آن شدند تا از بروز اين مشكل جلوگيري كنند. معمولاً موادّ به كار رفته در ساخت انواع لنت ترمز بر اساس موقعيّت­هاي مختلف انتخاب مي­شوند و اين مسئله به شرايطي همچون : نوع كاركرد خودرو و نيازمند بودن به استفاده از ترمز در موقعيّت­هاي مختلف وابسته است. به طور كلّي، انواع لنت ترمز بر اساس موادّ به كار رفته در ساخت آن­ها به ? دسته­ ي كلّي ارگانيكي، سراميكي و نيمه فلزّي دسته بندي مي­شوند. در اين مقاله قصد داريم تا اين موارد را به شما عزيزان معرّفي كنيم.

لنت ترمز سراميكي

ترمز­هاي سراميكي بالا­ترين قيمت را در ميان انواع لنت ترمز به خود اختصاص داده­اند

 

انواع لنت ترمز كدامند؟

لنت ترمز ارگانيك:

منظور از لنت ترمز ارگانيك همان لنت­هاي ترمز بدون آزبست هستند كه از موادّي به غير از آزبست در ساخت آن­ها استفاده مي­شود. اين دسته از انواع لنت ترمز به دليل موادّ استفاده شده در ساخت آن­ها صداي كمي‌را در حين استفاده توليد مي­نمايند. اين گروه از انواع لنت­ ترمز به دليل جنس خاصّ خود در دما­هاي پايين عملكرد بهتري را از خود نشان مي­دهند و ممكن است كه در دما­هاي بالا دچار آسيب شوند. يكي از معايب اين گونه از ترمزها اين است كه ممكن است در دما­هاي بالا بوي بدي را از خود آزاد كند كه اين امر اصلاً خوش آيند به نظر نمي­رسد. به طور كلّي، انتخاب اين نوع لنت­ها از ميان انواع لنت ترمز در مواقعي كه نياز به استفاده­ي مداوم از ترمز را داريد توصيه نمي­گردد. زيرا استفاده از ترمز موجب داغ شدن لنت­ها مي­شود و در اين صورت ممكن است كه ترمز بعد از گذشت مدّتي ديگر كارايي لازم را نداشته باشد و راننده را در مواقع ضروري با مشكل مواجه كند.

لنت ترمز سراميكي:

اين نوع از انواع مختلف لنت ترمز مزيّت­هاي لنت­هاي ترمز ارگانيك همچون بي صدا بودن را دارا مي­باشد ولي در عين حال معايب آن دسته از لنت­ها را دارا نيست. انتخاب اين نوع از لنت ترمز از ميان انواع لنت ترمز به شما اين امكان را مي­دهد كه در شرايط جوّي و آب و هوايي مختلف بهترين عملكرد را از آن­ها مشاهده كنيد. همچنين، عواملي همچون تغييرات دمايي و استفاده­ي مداوم از ترمز بر روي كيفيّت اين دسته از لنت­ها نسبت به انواع ديگر لنت ترمز تأثير كم­تري دارد و شما مي­توانيد با اطمينان بيشتري اين نوع از لنت را از ميان انواع مختلف لنت ترمز انتخاب كنيد. تنها ايرادي كه اين دسته از لنت­ها دارا مي­با­شند اين مورد است كه اين لنت­ها بالاترين قيمت را از ميان انواع لنت ترمز دارا مي­باشند و همين امر باعث شده است تا استفاده از آن­ها محدود گردد. امروزه از تركيبات مختلفي در كنار سراميك براي ساخت انواع لنت ترمز سراميكي استفاده مي­شود تا علاوه بر كاهش قيمت اين نوع از لنت­ها، كيفيّت عملكردي آن­ها را نيز بالا­تر ببرند.

لنت ترمز تيگران

در ساخت ترمز­هاي نيمه فلزّي از فلزّات مختلف در كنار موادّ ديگري براي ساخت اين ترمز­ها استفاده شده است

لنت­هاي نيمه فلزّي:

اين نوع از لنت­ها از نظر كاركرد، ايجاد صدا و ميزان سايش در رده­ي مياني انواع لنت ترمز قرار دارند و مي­توانند تا خريداران خود را از نظر ويژگي­هاي ذكر شده راضي نگاه دارند. قيمت اين گونه از لنت­ها پايين­تر از لنت­هاي سراميكي مي­باشد و همين امر موجب گشته است تا استفاده از آن­ها بيشتر از ديگر انواع لنت ترمز باشد. البتّه بد نيست بدانيد كه لنت­هاي نيمه فلزّي نسبت به انواع لنت ترمز ارگانيك از قيمت بالا­تري برخوردارند كه اين بالا بودن قيمت به دليل كيفيّت بالاي اين لنت­هاي ترمز مي­باشد. لازم به ذكر است كه انواع ديگري از لنت­هاي ترمز همچون لنت­هاي ترمز كم فلز و زينتري نيز وجود دارند كه از نظر كاربرد و ميزان استفاده در رتبه­هاي بعدي نسبت به موارد گفته شده قرار دارند و در حال حاضر استفاده از اين ? مورد بيشتر از موارد ديگر است.

 

نحوه برگزاري كلاس آنلاين يا وبينار آنلاين

۴۵ بازديد

برگزاري كلاس آنلاين محدود به دوران تعطيلي مراكز آموزشي نيست. سال‌هاست كه از اين روش آموزشي استفاده مي‌شود و به همين دليل، شرايط برگزاري كلاس‌هاي آنلاين و وبينارها، گسترش يافته‌اند و امكانات متنوعي براي بهبود كيفيت كلاس‌ها، فراهم شده است.

برگزاري وبينار و كلاس مجازي چگونه انجام مي شود؟

وبينار يكي از جديدترين روش‌هاي آموزش مجازي است كه با كمك نرم‌افزارها در بستر اينترنت، انجام مي‌شود. البته اين وبينارها از طرق ديگر نيز ممكن است كه به كيفيت اين روش نيست. در پلتفرم برگزاري وبينار ايلرنو (elearno.ir) در بستر اينترنت، مدرسين و كارآموزان از طريق اينترنت و به صورت همزمان با يكديگر ارتباط دارند و فرآيند آموزش و يادگيري انجام مي‌شود.

در پلتفرم برگزاري وبينار ايلرنو (elearno.ir) در اينترنت، در مرورگر همه موارد مانند گرافيك، صدا، تصوير و صفحات وب‌ در ‌دسترس هستند. در اين شيوه علاوه بر امكان ارائه محتواي آموزشي، فرصت ارتباط مستقيم و دريافت بازخورد براي طرفين، از طريق ابزار چت، وجود دارد. براي استفاده از اين روش آموزشي، دسترسي به يك رايانه و اينترنت با سرعت مناسب ضروري ست.

ابزار مورد نياز براي برگزاري كلاس آنلاين و وبينار چيست؟

براي برگزاري كلاس آنلاين در ايلرنو (elearno.ir) به خط اينترنت، لپ تاپ يا كامپيوتر، نرم ‌افزار برگزاري كلاس و براي افزايش كيفيت كلاس، به يك سرويس دهنده متناسب با نفرات شركت كننده در كلاس نياز داريد. البته با توجه نوع آموزش ممكن است به وب‌كم، ميكروفون، وايت ‌برد لمسي و ... نياز داشته باشيد.

سرويس‌ها و سيستم هاي برگزاري كلاس آنلاين نقاط اشتراك زيادي دارند. شما با تسلط بر يكي از آن‌ها مي‌توانيد به‌خوبي با همه‌ آن‌ها كار كنيد. لازمه‌ برگزاري كلاس موفق اين است كه پيش از هر چيز وقت بگذاريد و بر پلتفرم كلاس آنلاين مسلط شويد تا بتوانيد كلاس را بخوبي اداره كنيد.

شركت ‌كنندگان در كلاس آنلاين و وبينار چه ابزاري نياز دارند؟

كافي ست شركت ‌كنندگان در كلاس آنلاين و وبينار يك كامپيوتر و يا لپتاپ متصل به اينترنت داشته باشند، در اين صورت مي توانند به راحتي از آموزش ها استفاده كنند. البته كامپيوتر بايد امكان پخش صدا را از طريق اسپيكر يا هدفون داشته باشد. در صورتي كه ارائه دهنده كلاس از پلتفرم و يا نرم افزار خاصي استفاده كند، شركت كنندگان مي توانند از طريق تبلت و يا گوشي هوشمند نيز از كلاس استفاده كنند.

براي برگزاري كلاس آنلاين و وبينار چه نرم افزاري استفاده شود؟

كلاس هاي مجازي و وبينارها را مي توان با نرم افزارهاي مختلفي برگزار كرد. نوع درس، تعداد مخاطبان و جلسات كلاس‌ها، در انتخاب نرم افزار مناسب براي برگزاري كلاس تاثير گذار است. معروف ‌ترين نرم‌افزارها براي برگزاري كلاس آنلاين عبارتند از: Adobe Connect، Elluminate Live، Sakai، Team Viewer، WizlQ، وب‌سايت‌هاي ايلرنو (elearno.ir) Join.me، Webx، Any Meeting و ... . اما نرم‌افزار BigBlueButton و نرم‌افزار adobe connect بيش از ساير نرم افزارها استفاده مي شود و خوشبختانه امكان دانلود رايگان نرم افزارهاي برگزاري كلاس وجود دارد. اين نرم ‌افزارها براي كلاس هاي دانشگاهي، مؤسسه‌ها، شركت‌ها و آكادمي‌ها و افرادي كه تعداد جلسه‌هاي متعدد، بسيار مناسب است.

برگزاري كلاس آنلاين چطور صورت مي‌گيرد؟

پس از آنكه از شركت‌هاي ارائه‌ دهنده سرويس وبينار، اكانت روزانه، ماهانه يا سالانه خريداري كرديد، مي توانيد كلاس آنلاين و وبينار را در سايت آن‌ها برگزار كنيد. در اين صورت لينكي اختصاصي در اختيار شما قرار داده مي‌شود تا به شركت ‌كنندگان كلاس آنلاين بدهيد. آن‌ها با مراجعه به آن لينك مي‌توانند در كلاس شركت كنند. شما هم با نام كاربري خود وارد همان صفحه مي‌شويد و به عنوان سخنران، ارائه خود را شروع مي‌كنيد. دقت داشته باشيد كه كيفيت و سرعت سرور در افزايش كيفيت كلاس تاثير چشمگيري دارد.

چطور كلاس آنلاين ايجاد كنيم؟

براي راه اندازي كلاس آنلاين مي تواند بستر لازم را از طريق شركت‌هايي كه امكان اجاره كلاس آنلاين (سرورمجازي يا اختصاصي) را فراهم مي‌كنند، تهيه كنيد. همانطور كه در بالا گفتيم برگزاري كلاس هاي آنلاين، كار پيچيده اي نيست. آنچه در اين ميان اهميت دارد كيفيت شرايط برگزاري است و به همين دليل توصيه مي‌شود از سرورهاي مناسب و با سرعت مطلوب استفاده كنيد.

منبع: ايلرنو (elearno.ir)

 

دانلود آهنگ بهنام خدري مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم

۴۷ بازديد

بهنام خدري – مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم

دانلود آهنگ جديد بهنام خدري به نام زيباي بي احساس

+ متن آهنگ زيباي بي احساس

پخش آنلاين و دانلود با دو كيفيت ???، ??? با بهترين كيفيت

wetn_m2.jpg

Download New Music : Behnam Khedri – Zibaye Bi Ehsas voice With Text And Online And Quality On isongs

نام خواننده: بهنام خدري
نام آهنگ: زيباي بي احساس
 

متن موزيك مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم (زيباي بي احساس) با صداي بهنام خدري

 

مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم
همه رويا هامو با تو ميديدم
زيباي بي احساس از دوري ترسيدم
گلاي باغچه رو به عشق تو چيدم


ميري و باز ميزني تو منو به همو و
مي بري تو غمو بازم عاشقتم
چي بگم عاشقتم


بگو ميموني برام كه درام
از اين حال و هوام بگم عاشقتم
مگه كم عاشقتم


مني كه هر شب بيدارم برات
خودمو هر شب ميزارم به جات
اگه ميخواستي ميمردم برات
ميميرم وقتي ميخوابن چشات


بي من شايد روبراهي چي شد پس
خنده ها كه تو خوابم ديدم
عذابم مي دن


بي احساسي بي قرارم
بي تو يه بغض نيمه كارم آرامشم رفت
اوني كه ميخوامش هم رفت


ميري و باز ميزني تو منو به همو و
مي بري تو غمو بازم عاشقتم
چي بگم عاشقتم


بگو ميموني برام كه درام
از اين حال و هوام بگم عاشقتم
مگه كم عاشقتم


مني كه هر شب بيدارم برات
خودمو هر شب ميزارم به جات
اگه ميخاستي ميمردم برات
ميميرم وقتي ميخوابن چشات

منبع : دانلود آهنگ بهنام خدري مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم