بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

۵ بازديد

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

b9_ce34.jpg

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول - در هنگام خرید خانه در استانبول موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. برای مثال در نظرگرفتن اروپایی یا آسیایی بودن منطقه، وجود مراکز خرید، سیستم حمل و نقل عمومی و … از عوامل تاثیرگذار در انتخاب خانه هستند. بنابرین ما در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین محله های استانبول برای خرید خانه صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری پروان آکادمی همراه باشید.

مناطق استانبول

استانبول دارای 39 منطقه اروپایی و آسیایی است که در این میان 14 ناحیه آن جزو مناطق آسیایی و 25 بخش آن اروپایی است. این شهر از لحاظ تجاری و صنعتی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است که همین مورد باعث جذب بیش تر گردشگران به استانبول شده است.
به دلیل پتانسیل بالای این شهر ساخت و سازهای زیادی در استانبول صورت گرفته است که در نتیجه آن را به مقصدی مناسب برای خرید خانه تبدیل کرده است. قسمتی از این شهر مدرن در اروپا قرار گرفته است که باعث شده افرادی زیادی علاقه به خرید خانه در استانبول داشته باشند. محله های استانبول هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که توجه به این نکات باعث می شود، در سرمایه گذاری، بهینه هزینه کنیم و قیمت محله های استانبول متفاوت است.

منطقه ماسلاک استانبول

منطقه ماسلاک مستعد سرمایه گذاری در قسمت املاک است و در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته است. از ویژگی های این منطقه وجود حمل و نقل عمومی مناسب، مرکز خرید، ساختمان های هنری و نزدیکی به جاده اصلی است. این محله تنها چند دقیقه با تنگه بسفر فاصله دارد و در نزدیکی یکی از فرودگاه های استانبول قرار گرفته که همین مورد آن را به منطقه مهمی تبدیل کرده است. بهترین منطقه استانبول برای اجاره خانه محله ماسلاک است.
احتمالا اسم مرکز خرید وادی استانبول را شنیده باشید. این ساختمان در ماسلاک واقع شده و از نظر تجاری فعالیت های زیادی در طول سال دارد. یکی از نکات جالب درباره این مرکز خرید نزدیکی آن به جنگل بلگراد است که این موضوع این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا بعد از خرید به استراحت در این جنگل بپردازند.

 

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

بهترین محله های استانبول - منطقه زیتون بورنو استانبول

یکی از مناطق شناخته شده و مشهور استانبول که محبوبیت زیادی پیدا کرده و باعث افزایش میزان تقاضای املاک در استانبول شده است، Zeytinburnu است. این محله پرطرفدار در ضلع اروپایی استانبول واقع شده است، در سواحل دریای مرمره، Zeytinburnu یک منطقه سرمایه گذاری با برج های مرتفع، مجتمع های مسکونی، مراکز خرید و هتل های بین المللی پنج ستاره است. زیتین بورنو در نزدیکی مرکز استانبول واقع شده است که تنها با دیوارهای قسطنطنیه قدیمی از آن جدا شده است.

منطقه شیشلی استانبول

شیشلی یکی از مناطق مهم و مشهور استانبول است که گردشگران به دلیل نزدیکی آن به بناهای تاریخی و اماکن مذهبی، علاوه بر پتانسیل عالی منطقه برای سرمایه گذاری، دوست دارند در تمام ایام سال از آن بازدید کنند. Sisli در استانبول مرکز تجارت و مراکز خرید است، زیرا یک منطقه مرکزی است که خدمات حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مدرن را ارائه می دهد.

منطقه زیتون بورنو استانبول

محله Zeytinburnu یکی دیگر از محله های استانبول برای خرید خانه است. این منطقه نیز در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. اگر بخواهیم بیش تر توضیح بدهیم باید بگوییم که منطقه زیتون بورنو در نزدیکی دریایی مرمره است و مراکز خرید و هتل های لاکچری زیادی در این جا وجود دارند.
این ناحیه در فاصله چهل دقیقه ای با فرودگاه جدید شهر قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا خریداران زیادی به سمت آن جذب شوند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این ناحیه در کنار مناطقی مانند فاتح، دریای مرمره، ایرامپسا، اسنلار و کرکوی قرار دارد.

 

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

 

بهترین محله ها در استانبول برای زندگی و خرید خانه

  • منطقه بشیکتاش استانبول
  • منطقه قاضی کوی استانبول
  • منطقه باکرکوی استانبول
  • منطقه زیتون بورنو استانبول
  • منطقه ماسلاک استانبول
  • منطقه شیشلی در استانبول
  • منطقه فاتیح استانبول
  • منطقه بی اوغلو استانبول
  • منطقه ساری یر
  • منطقه زکریا کوی استانبول
  • منطقه سوادیه استانبول
  • منطقه آجارکند استانبول
  • محله سلطان احمد استانبول
  • منطقه آتاشهیر استانبول

سخن آخر

در پایان می توان گفت که قیمت خانه در محله های استانبول بستگی به منطقه ای که انتخاب می کنید، دارد. آشنایی با بهترین محله های استانبول برای خرید خانه، برای تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ملک دارند، ضرورت است. با خرید خانه در ترکیه، می توان اقامت این کشور را نیز به دست آورد. برای همین کسانی که به دنبال مهاجرت به ترکیه هستند، با خرید خانه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، مقدمات اقامت خود را نیز فراهم می کنند.
اما استانبول، بزرگترین شهر ترکیه است که از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه آن، 4 ساعت فاصله وجود دارد. قطعا در خرید ملک تجاری در استانبول با خرید آپارتمان های ارزان قیمت و یا خرید ویلا در این شهر، مناطق متفاوتی پیشنهاد خواهند شد. شما با حداقل هزینه 35 هزار دلار می توانید صاحب خانه در استانبول شوید، اما حداقل سرمایه گذاری برای کسانی که میخواهند اقامت این کشور را بدست بیاورند، 250 هزار دلار است. جهت دریافت بروزترین اخبار و مشاوره ها درباره خرید خانه در استانبول می توانید با مشاورین ما در پروان اکادمی تماس حاصل نمایید.

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

۳ بازديد

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

b3_czm6.png

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی - آموزش زبان ترکی استانبولی پروان آکادمی در حال حاضر از معروفترین و محبوبترین مجموعه های آموزش زبان ترکی استانبولی به فارسی در ایران است. بسته آموزش ترکی استانبولی پروان آکادمی به صورت تصویری زبان ترکی استانبولی را از مقدماتی تا پیشرفته به شما آموزش می دهد.
هدف مجموعه آموزش زبان پروان آکادمی ترکی استانبولی، صرفا آموزش لغات نیست بلکه آموزش تصویری و تقویت شنیدار و گفتار و همزمان آموزش جملات و لغات ترکی استانبولی نیز هست. روش کار این مجموعه به این شکل است که می بایست زبان آموز هر روز یک درس را از این مجموعه (در منزل یا بیرون از منزل) ببینید و گوش دهد. از آنجایی که این مجموعه به صورت تصویری است، به راحتی می توانید یاد بگیرید و صحبت کنید.
دوره مقدماتی و پیشرفته ـ مکالمه زبان ترکی استانبولی پروان آکادمی در سه ماه با روزی ?? دقیقه گوش کردن و یا نگاه کردن به هر درس روش استفاده آسان برای تمامی سنین با هر سطح آشنایی به زبان ترکی استانبولی برگرفته شده از جدیدترین متد آموزشی روز جهان

  • تمرکز و تقویت حافظه در ضمن یادگیری
  • تکرار مطالب در فواصل زمانی مختلف

بیش از 20 ساعت آموزش شامل محاوره ، آشنایی با لغات ، آموزش حروف اضافه ، آشنایی با جمله سازی دروس در این سیستم آموزشی به صورت فایلهای صوتی و یا تصویری آماده شده است و شما برای یادگیری آنها تنها و تنها نیاز به گوش دادن به این فایلهای صوتی دارید .در این آموزشها با تکرار هوشمندانه و برگشتی ،لهجه شما از ابتدا لهجه درستی شکل گرفته و به طور خودکار قواعد بیشمار زبان را در عمل فرا خواهید گرفت . شنیدن دروس این مجموعه بسیار لذت بخش و پر انرژی است و به طور مداوم از شما تمریناتی میخواهد (تکرار برخی از جملات )که خود این مساله برای شما بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود .
در ابتدا مکالمه ای پخش میشود ،سپس روی تک تک لغات و جملات مکالمه تاکید شده و معنی و طرز تلفظ آنها آموزش داده میشود. این دوره آموزشی شامل 25 درس جداگانه میباشد .آموزش مکالمه زبان بصورت کلمه به کلمه و تکرار کلمات همراه با گوینده و ساختن جمله با کلمات بیان شده در حافظه موقت قرار گرفته و تکرار در ادامه دروس و یادآوری آنها در فواصل زمانی تعیین شده باعث میگردد اطلاعات از حافظه اصلی منتقل گردد و محفوظات ماندگار شوند.

 

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

مزیت این شیوه آموزشی چیست ؟

مزیت این روش یادگیری عملی یک زبان است . بسیاری از استادان زبان بر این باورند که بهترین روش یادگیری یک زبان خارجی این است که به آن کشور سفر کنید و مدتی را در بین مردم آنجا سپری کنید . این مجموعه این مساله را برای شمافراهم می کند. افزون بر این قواعد زبان را به شکل بسیار عمیق و درونی آموزش میدهد و شما بدون اینکه متوجه شوید تمام قواعد زبان را ناخود آگاه فرا خواهید گرفت.

  • یادآوری بین زمان مندرج (بر پایه ی قوای ذهنی و به خاطر سپری اطلاعات جدید در بزرگسالان )
  • اصل پیش بینی (پرسش از دانشجوبر اساس آموخته های جدید )

 

برنامه بر پایه یادگیری زنده
بکار گرفتن دانشجو در موقعیتهای روزمره و واقعی برای یادگیری و تمرین آموخته ها است درست به مانند اینکه در کشور بیگانه حضور فیزیکی دارید . بر اساس این روش در هر زبانی یک هسته کلامی وجود دارد که با فراگیری مجموعه لغاتی که بیشترین و ضروری ترین کاربرد را در هر زبانی دارند میتوان بی آنکه مغز را با لغات غیر ضروری و اطلاعات غیر کاربردی انباشته کرد زبان را آموخت.

 

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

سخن نهایی درباره ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

با این مجموعه از پروان آکادمی شما میتوانید در هر جا و هر مکان زبان ترکی استانبولی را مکالمه کنید در واقع میتوان گفت به علت دسترسی آسان به این مجموعه از کوچکترین فرصتها ( مترو . اتوبوس و حتی رانندگی ) استفاده کرد و مکالمه ترکی استانبولی خود را تقویت کرد.

مجوز نشر الکترونیکی چیست؟

۳ بازديد

مجوز چاپ کتاب دیجیتال و یا مجوز  نشر الکترونیکی به منزله‌ی مجوز برای چاپ الکترونیک یا دیجیتالی نسخه‌ی فیزیکی کتاب منتشر شده است تا به صورت ایبوک (Ebook) با فرمت پی دی اف (PDF) و در اختیار همه قرار بگیرد که این مجوز بعد از ? مجوز معمول چاپ کتاب صادر خواهد شد. کارشناسان ما در شبدا به صفر تا صد مجوز چاپ کتاب دیجیتال در این مقاله میپردازند.

مجوز نشر الکترونیکی چیست؟

مجوز نشر الکترونیکی یا مجوز چاپ کتاب دیجیتال مشابه با مجوز سنتی کتاب برای چاپ و نشر استفاده می‌شود با این تفاوت که با این مجوز افراد می‌توانند کتاب های خود را به شکل فایل PDF یا CD در محیط آنلاین و دیجیتال نیز به فروش برسانند. نویسندگان و ناشرانی که چنین مجوزی را دریافت نکنند، امکان عرضه و فروش کتاب خود را نخواهند داشت و در صورت بروز مشکلات حقوقی، امکان پیگیری قانونی هم وجود ندارد لذا دریافت این نوع مجوز که صدور آن زمان زیادی منی‌برد کاملا ضروری است. توجه داشته باشید که از مجوز چاپ کتاب دیجیتال یا نشر الکتریکی با اسامی مثل مجوز نشر آنلاین یا مجوز چاپ الکترونیکی هم نام برده می شود که تمامی آن‌ها یک معنی دارد و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به صورت کلی افرادی که مایلند علاوه بر نسخه‌ی چاپی و فیزیکی کتاب، نسخه‌ی الکترونیک یا دیجیتالی آن را هم به فروش برسانند، به چنین مجوزی نیاز دارند که آخرین مرحله‌ی دریافت مجوزها می‌باشد.

منبع : https://shabdaprint.com/%d9%85%d8%ac%d9%88%d8%b2-%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

 

 

تفاوت‌های لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟

۵ بازديد

در چند سال گذشته، شاهد رشد بسیار خوبی در تکنولوژی ساخت دستگاه‌های لیزر بودیم. در حالی که استفاده از این دستگاه‌ها در چند دهه قبل پیشنهاد نمی‌شد اما این روز‌ها حتی لیزر توانسته تاییده سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا را نیز کسب کند. این سازمان از دستگاه لیزر به عنوان راهکاری دائمی برای کاهش رشد موهای زائد یاد کرده است. البته لیزر هنوز نمی‌تواند روی همه ترکیب‌های رنگ پوست و مو تاثیرگذار باشد اما به صورت کلی تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد. برای درمان همه ترکیب‌های رنگ پوست و مو از یک نوع لیزر استفاده نمی‌شود و به همین خاطر خوب است که اطلاعاتی در مورد این دستگاه‌ها داشته باشید. در این مقاله تلاش شده تا تفاوت‌های دو نوع دستگاه لیزر بسیار محبوب دایود و الکساندرایت تشریح شود. در ادامه همراه ما باشید تا اگر قصد انجام درمان با این نوع دستگاه‌های لیزر را داشتید، اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید.

الکساندرایت

این نوع دستگاه لیزر با نام الکس دایود نیز شناخته می‌شود. این دستگاه از طول موج 755 نانومتر استفاده می‌کند که نسبت به دایود کمتر است. این طول موج باعث شده که استفاده از آن روی پوست‌هایی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره بسیار خوب عمل کند. طول موج کمتر باعث شده که لیزر الکساندرایت تاثیرگذاری مناسب روی پوست‌هایی با رنگ تیره نداشته باشد. دهانه بزرگتر این دستگاه باعث می‌شود که الکساندرایت برای درمان نقاط وسیع‌تر از بدن بسیار خوب عمل کند. الکساندرایت برای درمان نواحی با سطح مقطع بسیار بزرگ مثل کمر، سینه و پاها مناسب است.

دایود

دستگاه لیزر دایود، نسبت به الکساندرایت از طول موج بیشتری استفاده می‌کند. دستگاه‌های لیزر دایود از طول موج بین 800 تا 810 نانومتر بهره می‌برند. طول موج بیشتر باعث می‌شود که لیزر دایود نفوذ بسیار بیشتری نسبت به الکساندرایت داشته باشد. ساختار کلی دایود به گونه‌ای است که از لحاظ تئوری ملانین در حین درمان در نظر گرفته نشده و نور لیزر و انرژی تبدیل شده آن صرفا روی فولیکول‌های مو تاثیرگذار باشند. طول موج بالاتر باعث می‌شود که شاهد آسیب‌های پوستی و تغییر رنگ نباشید. طول موج پایین‌تر به صورت تئوری باعث می‌شود که عوارض جانبی بیشتر به وجود آید. دستگاه لیزر دایود می‌تواند روی موهای ضخیم تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. در این نوع لیزر شانس درمان مناسب برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بیشتر است. اگر دارای پوست تیره هستید، بهتر است از لیزر‌های دیگر مثل Nd:YAG با طول موج بالاتر از 1000 نانومتر استفاده کنید.

https://alexdiode.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c/

چگونه در اینستاگرام لایک بگیریم؟

۵ بازديد

چگونه در اینستاگرام لایک بگیریم؟

 

لایک گرفتن در اینستاگرام

اینستاگرام در چند سال اخیر منبع درآمد خوبی برای مردم جهان شده است. اما کسب درآمد از اینستاگرام کار آسانی نیست و برای اینکه یک صفحه اینستاگرام درآمدزایی داشته باشد، باید تعداد فالوورها و لایک های پست های خود را افزایش دهید.

به طور کلی، هرچه تعداد لایک‌های شما در پست‌ و استوری اینستاگرام بیشتر باشد، پیج شما توسط اینستاگرام محبوب‌تر می‌شوید. با رشد و بالا رفتن آمار پیج، صفحه شما به افراد بیشتری نشان داده خواهد شد. با این کار کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم هم امکان پذیر خواهد بود.

رشد ارگانیک را می توان با برخی تکنیک ها در شبکه اجتماعی به دست آورد. به دست آوردن لایک در اینستاگرام یکی از راه‌های دستیابی به دید بیشتر در اینترنت است، اگرچه تعداد لایک‌ها دیگر در اپلیکیشن موبایل نمایش داده نمی‌شود. یکی از معیارهایی که الگوریتم‌های شبکه اجتماعی برای نمایش پست‌ها در صفحه اصلی استفاده می‌کنند، تعداد دفعاتی است که کاربران از پروفایل‌هایی که دنبال می‌کنند، پست‌ها را لایک کرده‌اند.

پست‌های اکانت‌هایی که بیشترین تعامل را دارند معمولاً همان پست‌هایی هستند که ابتدا ظاهر می‌شوند، به همین دلیل است که گرفتن لایک فالوورهای خود بسیار مهم است.

کسانی که می‌خواهند به صورت ارگانیک در شبکه اجتماعی رشد کنند، می‌توانند از تکنیک‌هایی مانند تولید محتوای خاص، استفاده از هشتگ‌ها برای دستیابی به پروفایل‌های مختلف، پست کردن در زمان‌هایی که کاربران فعال‌تر هستند و راه‌های دیگر استفاده کنند.

در اینجا هفت نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند لایک بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. شایان ذکر است در دستورالعمل های شبکه اجتماعی استفاده از ربات ها یا ابزارهای خارجی برای این منظور که ممکن است باعث تنبیه کاربر شود را مجاز نمی داند. بنابراین، بهترین راه برای افزایش تعداد لایک، استفاده از ویژگی های خود اینستاگرام است.

در زمانی که مخاطبان شما فعال هستند پست کنید

دانستن زمانی که اکثر فالوورهای شما در شبکه اجتماعی فعال هستند، جایگزین خوبی برای دریافت لایک بیشتر در نشریات شما است. کاربران حساب‌های تجاری یا سازندگان به اطلاعات فعالیت دنبال‌کنندگان دسترسی دارند.

برای این کار کافیست به پروفایل خود دسترسی داشته باشید، بر روی "اطلاعات" کلیک کنید، تب "عمومی" را باز کنید، در پایین صفحه، می توانید جزئیاتی مانند ساعت هر روز از هفته که فالوورهای شما معمولا از اینستاگرام استفاده می کنند را مشاهده کنید. پر استفاده ترین دوره ها و پست های خود را برای آن لحظات برنامه ریزی کنید.

علاوه بر این، اینستاگرام همچنین زمان هایی را که افراد معمولاً با پروفایل شما ارتباط برقرار می کنند را نمایش می دهد. برای این کار نیز لازم است به اطلاعات موجود در حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و بر روی “Activity” کلیک کنید. شبکه اجتماعی بهترین زمان دسترسی و تعامل فالوورهای شما با انتشارات شما را نشان می دهد.

از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

هشتگ ها برای گرفتن لایک از افرادی که هنوز پروفایل را فالو نکرده اند بسیار استفاده می شود. با این حال، در صورت استفاده بیش از حد یا نادرست، کاربر ممکن است به دسترسی مورد نظر خود دست پیدا نکند و حتی نشریه را به عنوان هرزنامه طبقه بندی کند.

 ایده آل این است که حداکثر 9 کلمه کلیدی بنویسید که محتوای پست شما را نشان می دهد، بنابراین افراد علاقه مند به موضوع آن را دوست داشته باشند و بتوانند نمایه شما را دنبال کنند. علاوه بر این، بهترین مکان برای استفاده از هشتگ ها در کپشن نیست، بلکه در نظرات انتشارات شما است.

سعی کنید تمامی کار ها بصورت طبیعی باشد تا از بلاک شدن در اینستاگرام جلوگیری کنید. هر رفتار غیرعادی در اینستا میتواند با محدود و یا بلاک شدن روبرو شود.

حتما پست بگذارید

تغذیه پروفایل خود با پست های معمولی نیز برای دریافت لایک بیشتر بسیار مهم است. نمایه هایی با به روز رسانی کم معمولاً فالوور و در نتیجه لایک ها را از دست می دهند. به این ترتیب، ایده آل این است که برنامه ای از پست های هفتگی، ترجیحا در زمان های مشابه ایجاد کنید تا فالوورهای شما به دیدن محتوای شما عادت کنند. از ابزار Creator Studio فیس بوک برای برنامه ریزی محتوایی که منتشر می شود استفاده کنید.

در یک موضوع سازمان یافته سرمایه گذاری کنید

داشتن یک فید سازمان یافته با عکس های زیبا و هماهنگ می تواند توجه فالوورهای احتمالی را به پروفایل شما جلب کند. روی تکنیک‌های سازمان پست سرمایه‌گذاری کنید، مانند پست‌های مشابه بر اساس ردیف، رنگ، موزاییک، طرح‌دار با حاشیه و غیره.

 از برنامه‌هایی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهند فید خود را با پست‌ها تجسم کنید و به این فکر کنید که آیا زیبایی‌شناسی برای کاربرانی که از حساب اینستاگرام شما بازدید می‌کنند جذاب است یا خیر. مهم است که محتوا را طوری برنامه ریزی کنید که فید شما به هم نریزد و دقیقاً آنچه را که پروفایل اینستاگرام شما می خواهد منتقل کند نشان دهد: محصولات مارک دار، محتوای خاص یا عکس های شخصی.

بدانید که مخاطب چه چیزی را می پسندد و محتوای خاص را ارسال کنید

در نمایه برندتان، کسب‌وکارهای کوچک، شخصی یا اینستاگرام نکات خاصی مانند بازی‌ها و سریال‌ها، لایک‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدانید که آیا افراد پست‌ها را دریافت می‌کنند و محتوا را دوست دارند یا خیر. هنگام دسترسی به اطلاعات پست های خود، تجزیه و تحلیل کنید، ببینید کدام یک بیشترین تعامل را داشتند و سپس روی محتوایی با موضوعات مشابه سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب، شانس دریافت لایک بیشتر پست های شما افزایش می یابد.

مکان ها را اضافه کنید

یکی از گزینه‌ها برای دستیابی به لایک‌ها و فالوورهای تازه وارد در منطقه شما یا افرادی که به مکان‌هایی که بازدید کرده‌اید، استفاده از موقعیت مکانی در پست‌ها است. با کلیک بر روی آدرس یک نقطه توریستی، مغازه ها یا حتی شهرها، تمام پست هایی که مکان را اضافه کرده اند نمایش داده می شوند.

پست هایی که بیشترین لایک را داشته باشند در میان مرتبط ترین مطالب در موقعیت جغرافیایی نمایش داده می شوند. برای استفاده از این ویژگی، کافی است پس از نوشتن عنوان نشریه، روی «افزودن مکان» کلیک کنید.

مشارکت کنید و پروفایل های دیگر را تگ کنید

مشارکت با سایر پروفایل‌ها در اینستاگرام به شما کمک می‌کند به افرادی دسترسی پیدا کنید که قبلاً حساب شما را دنبال نکرده‌اند. این ویژگی را می‌توان با پروفایل‌های برندهای کوچک، شرکت‌های سازنده محتوا انجام داد و برای لایک گرفتن از نشریات آنها، جالب است که هر دو پروفایل شریک پست‌های مشابهی می‌گذارند و یکدیگر را تگ می‌کنند.

بنابراین، دنبال کنندگان این دو حساب می توانند به پروفایل دیگر دسترسی پیدا کنند، به محتوا علاقه مند شوند و تعامل را افزایش دهند.

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2019/02/21/setting-morning-routines

https://www.realgabinete.com.br/portalweb/Biblioteca/Apresenta%C3%A7%C3%A3o/emodule/781/eitem/85

https://www.tripadvisor.com/Profile/nicesmn

https://www.4shared.com/u/6SU0Ejwb/degixal568.html

https://disqus.com/by/nicesm5790/about/

https://www.ted.com/profiles/38044085/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/show_user.php?userid=10921793

https://www.indiegogo.com/individuals/30204408

http://bioimagingcore.be/q2a/user/nicesm5790

https://list.ly/degixal568/lists

https://www.skillshare.com/profile/Nicesm5790-Nicesm5790/318212611

https://weheartit.com/nicesm5790

https://answerpail.com/index.php/user/nicesm5790

 

 

روش کاشت نهال زردآلو

۵ بازديد

روش کاشت نهال زردآلو

دو طریقه کاشت نهال زردآلو پیونده و قلمه است که بهترین رشد را از این دو روش دارند. اما نهال زرد آلو را می توان از طریق دانه و یا روش گلدانی نیز کاشت. کاشت درخت زردآلو و پرورش آن از نهال برای بسیاری از باغبانان مبتدی و با تجربه کار پر سود و مفیدی است. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با نهالستان آلفا نهال همراه باشید.

البته در طرز کاشت درخت زردآلو موارد و نکات مهمی است که با رعایت آنها می توان یک درخت پرثمر و با باردهی عالی پرورش داد. توجه داشته باشید که برای کاشت درخت زردآلو می بایست نهال زردآلو کاشته شود و استفاده از بذرهای کوچک و یا هسته ی زردآلو درخت با ثمر به بار نمی دهد.

نگاهی کوتاه بر درخت زردآلو

درخت زردآلو میوه ای شیرین و بومی مناطقی در شمال چین و سیبری است و از قرن اول میلادی به آسیا و اروپا راه یافته است. زردآلو از نظر شرایط آب و هوایی به هلو شبیه است و از درختان معتدل به شمار می آید. زردآلو طاقت سرمای شدید در زمستان را ندارد.

این درخت خزان دارد و برگ هایش شکل قلبی نوک تیز می باشد. ارتفاع این درخت تا 5 متر نیز می رسد. شکوفه های زردآلو درشت است و رنگشان متمایل به قرمز می باشد و گل های آن نر و ماده اند. میوه زرد آلو بیشتر روی شاخه های یکساله می روید. زرد آلو میوه ای گوشتی و زرد رنگ است و خواص زیادی را داراست از جمله این که باعث رفع تشنگی و عطش می شود، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و ضد سرطان است به خصوص سرطان ریه.

https://alphanahal.ir/apricot-seedlings/

تکثیر و ازدیاد درخت زردآلو

زرد آلو را معمولا از هسته آن پرورش می دهند، مرحله تبدیل نهال به درخت بارده حدود 3 تا 4 سال طول می کشد. برای این که هسته زردآلو بارور شود، حدودا 90 روز به سرمای زیر 5 درجه نیاز دارد. برای کاشت این درخت این مراحل را باید طی کرد. ابتدا باید هسته را از میوه جدا کرده سپس گوشت اطراف آن را شست . بعد باید هسته را در میان شن، پیت موس یا خاک اره (که توانایی حفظ رطوبت را دارند) قرار داد.

نکته: این مواد بایستی خشک باشند تنها به مقداری رطوبت نیاز دارند برای این امر این مواد را با غبار افشانی مرطوب می کنند.

قسمت چوبی هسته را حذف می کنند تا جوانه زنی به راحتی انجام شود. خاک را به اندازه دو تا سه برابر قطر هسته کنار زده و دانه را داخل آن قرار می دهند. دمای محل کاشت بهتر است 20 درجه باشد. حدود 3 تا 4 هفته پس از کاشت شاهد رشد جوانه خواهیم بود.

چگونه نهال زردآلو بکاریم؟

یکی از موارد مهمی که در روش کاشت نهال زردآلو اهمیت بسیاری دارد، زمان کاشت نهال زردآلو و فصل کاشت درخت زردآلو می باشد. همانطور که می دانید، میوه ی زردآلو یکی از میوه های فصل تابستان می باشد. به همین دلیل بهترین فصل کاشت نهال زردآلو فصل پاییز می باشد.

کاشت نهال زردآلو و کاشت درخت زردآلو در مناطق گرمسیری کار آسانی است و پرورش نهال زردآلو به دلیل مقاومت عالی در برابر سرما در مناطق غربی انجام پذیر است.

روش کاشت نهال زردآلو در ایران

میوه درخت زردآلو میوه ای سنگی با پوست نارنجی و شیرین و آبدار است. بهترین فاصله کاشت نهال زردآلو فاصله ی ?.? متری از دیگر نهال ها (در صورتی که نهال های میوه های دیگری نیز می کارید) می باشد. البته می توانید زمان کاشت نهال زردآلو را در بهار و یا تابستان انجام دهید اما باید آبیاری آنها به طور مداوم و منظم باشد.

خاک در روش کاشت نهال زردآلو باید چگونه باشد؟

خاک زهکشی و خوب غنی شده در پرورش و رشد بهتر نهال زردآلو و ثمردهی و پر محصول بودن درخت زردآلو نقش اساسی دارد.درختان زردآلو در خاک غرقاب و بیش از حد مرطوب، خوب بار نمی دهند و رشد درستی نخواهند داشت.

از نکات مهمی که در پرورش نهال زردآلو باید به آن توجه داشت، کاشت نهال زردآلو در محلی و مکانی است که از بادهای سخت و شدید در امان باشد. از دیگر مواردی که در طرز کاشت درخت زردآلو می بایست به آن توجه داشت، نور کافی و عالی می باشد.

نحوه کاشت هسته زردآلو

این کار را هر کسی می تواند انجام دهد و نیازی به مهارت خاصی ندارد فقط باید مطابق آنچه که در این مطلب در اختیارتان قرار می گیرد عمل کنید تا صاحب یک درخت زرد آلو زیبا شود.

یکی از ساده ترین راه های تکثیر زرد آلو کاشت هسته زردآلو است البته راه دیگری هم برای داشتن درخت زرد آلو وجود دارد که آن کاشت نهال زرد آلو به طور مستقیم است، زمانی که از طریق هسته اقدام به کاشت می کنید ? الی ? سال طول خواهد کشید تا درخت شما به مرحله میوه دهی برسد، اما اگر می خواهید خودتان آن را از همان ابتدا پرورش دهید بهترین راه استفاده از هسته آن است، مراحل کاشت هسته زردآلو در خانه به شرح زیر است:

در ابتدای کاشت هسته زردآلو باید ? الی ? عدد هسته زرد آلو را به خوبی از گوشت آن جدا کرده و بعد از آن هسته ها را با آب بشویید. بعد از آن برای اینکه هسته سفت آن به خوبی خیس بخورد باید به مدت یک شبانه روز هسته ها را در آب قرار دهید.

بعد از گذشت ?? ساعت هسته ها را از آب خارج کنید و آن ها را داخل یک دستمال نخی مرطوب قرار دهید، سپس دستمال را در داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و در پلاستیک را به خوبی ببندید. این کار برای نگهداری رطوبت جهت جوانه زنی هسته ها انجام می شود.

شما می توانید به جای اینکه هسته ها در داخل دستمال بگذارید آن را در مخلوطی از خاک کود های گیاهی، شن، ماسه و پیت ماس قرار دهید، سپس همانگونه که در بالا گفتیم درون پلاستیک قرار داده و در آن را گره می زنیم.

از مهم ترین نکات کاشت هسته زردآلو این است که باید هسته آن به مدت ?? روز در دمایی به اندازه ? درجه سانتی گراد نگهداری کنید. به این ترتیب هسته ها را برای مدت ? ماه در داخل یخچال قرار می دهیم. این کار برای این است که هسته ها قابلیت جوانه زنی را پیدا کنند.

به این نکته توجه کنید که دستمال و یا خاکی که هسته ها را درون آن قرار داده اید نباید خیس باشد، فقط مقداری رطوبت کافی است.

در طول مدتی که هسته ها در یخچال نگهداری می شوند نباید بگذاری که محل آن ها خشک بماند با استفاده از روش غبار باشی محل آن ها را مرطوب نگه دارید.

کم کم با گذشت دوره سرما دهی، باید اقدام به کاشت هسته زردآلو کرد. برای کاشت آن باید همان اندازه که هسته قطر دارد ? الی ? برابر آن باید در داخل خاک قرار بگیرد. خاکی که برای کاشت هسته زرد آلو در نظر گرفته می شود باید ترکیبی از خاک لومی+ خاک برگ+ و شن باشد.

بهتر است تا زمانی که هسته ها به جوانه های کوچکی تبدیل شوند هسته ها را داخل گلدان پرورش دهید. بعد از تهیه خاک باید هسته ها را به صورت جدا از هم در داخل خاک قرار دهید. گلدانی که درون آن هسته ها را کاشتید به مکانی انتقال دهید که در آن دما به ?? درجه سانتی گراد برسد.

مدت زمانی به اندازه ? الی ? سال طول می کشد تا جوانه هایتان تبدیل به درختچه ای کوچک شود و میوه بدهد. بعد از گذشت مدت زمانی که جوانه ها به اندازه کافی رشد کردند و قوی شدند می توانید آن ها را به باغچه و فضایی بزرگ تر انتقال دهید.

روش دیگر کاشت هسته زردآلو این است که از همان ابتدا بذر اصلی آن را از داخل هسته چوبی آن جدا کرده این کار باعث می شود که مدت جوانه زنی آن از ? ماه به یک ماه کوتاه تر شود.

شرایط نگهداری

خاک: برای کاشت هسته زردآلو باید از خاکی استفاده کنید که از قدرت زه کشی بالا و خاکی نسبتا قلیایی برخوردار باشد، علاوه بر این باید خاک آن قابلیت نگهداری رطوبت را داشته باشد، بهترین و مناسب ترین خاک برای کاشت زرد آلو خاکی لومی، شنی، و خاک برگ به همراه مقداری خاک پوسیده است. زمانی که به درخت بزرگی تبدیل شد خواستار خاکی با عمق زیاد خواهد بود.

آبیاری: زمانی که نهال در داخل گلدان قرار دارد باید زمانی اقدام به آبیاری آن کنید که سطح رویی خاک کاملا خشک شده باشد، از آنجایی که ریشه های درخت زردآلو به غرقاب شدن بسیار حساس هستند، زیاده روی در آبیاری باعث پوسیدگی ریشه های نهال خواهد شد.

نور: برای اینکه درخت زردآلو رشد خوبی داشته باشد باید به میزان لازم نور خورشید دریافت کند، زردآلو باید روزانه به میزان ? ساعت نور مستقیم خورشید دریافت کند. اگر از نهال آن در داخل خانه نگهداری می کنید آن را در پرنور ترین قسمت خانه قرار دهید. نرسیدن نور کافی شکل ظاهری درخت را تغییر می دهد.

دما: درخت زرد آلو قادر است طیف وسیعی از تغیرات دمایی را تحمل کند، از جمله تابستان های گرم و زمستان های سرد می تواند برای درخت زرد آلو مطلوب باشد و آن را دچار مشکل نکند. اما تغیرات شدید دمایی قادر است به درخت صدمه بزند. درخت زردآلو خاک هایی با دمای بالا را بیشتر می پذیرند.

آفات: از اصلی ترین آفات درخت زردآلو، کنه تار عنکبوتی، شته، شپشک، سوسو چوب خوار، و زنبور میوه خوار اشاره کرد که باید با استفاده از سم های مناسب به دفع آنها بپردازید.

آبیاری درخت زردآلو:

یکی  از نکات مهم برای پرورش یک درخت زردآلو سالم، آبیاری منظم است. یکنواخت بودن رطوبت باعث حفظ قدرت رشد در درختان زردآلو می شود. برای اکثر درختان از جمله زردآلو علاوه بر مقدار آب و منظم بودن آبیاری، کیفیت آن نیز دارای اهمیت زیادی است.

نیاز آبی درختانی مثل زردآلو را اگر به روش سنتی بخواهیم حل کنیم، به تناسب شرایط اقلیمی منطقه مورد کشت و رقم آن، هفت تا ده هزار متر مرکب  در سال برای هر هکتار است. در روش آبیاری قطره ای نیاز آبی زردآلو به حدود 5 تا 6 هزار متر مکعب کاهش پیدا می کند.

نکته: هنگام آبیاری سنتی باید دقت داشت که آب با طوقه درختان برخورد و تماس نداشته باشد.

نور درخت زردآلو:

نور کامل و مستقیم آفتاب برای رشد کامل درختان زردآلو لازم است. زردآلو حداقل هشت ساعت به صورت روزانه به نور کامل آفتاب نیاز دارد. اگر در مکان رشد نور مناسب نباشد سبب ضعیف شدن رشد درختان و ریز شدن برگ های آن می شود. اگر نیاز رطوبتی این درخت به اندازه تامین شود، این درخت در فصول پر نور مانند تابستان به مشکل بر نخواهد خورد.

آب و هوا (دما) درخت زردآلو:

زردآلو به سرما برای تحریک گلدهی نیاز دارد، به همین علت این میوه را در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشت نمی کنند. این درخت به سرمای بهاره حساسیت دارد به این علت که شکوفه های آن کمی زودتر از دیگر درختان شکوفا می شوند. نیاز سرمایی این درخت سیصد تا نهصد ساعت دمای زیر 7 درجه است.

هرس درخت زردآلو:

هرس درختان مستقر شده محصول دهی آن ها را بهبود می بخشد. این درخت در اوایل بهار و یا اواخر زمستان نیاز به هرس خواهد داشت. در هرس کرد درختان شاخه های معیوب در اولویت هستند، سپس مناطقی از درخت که رشد در آن ها زیاد رشد می کنند هرس می شوند. این عمل باعث بهبود رشد عمومی درخت می شود.

آفات و بیماری های درخت زردآلو:

آفات: شته، شپشک، کنه تار عنکبوتی، مگس میوه، پیچاننده برگ، زنبور مغز خوار زردآلو، سوسک چوبخوار از جمله آفات زردآلو هستند.

بیمای های زرد آلو: پوسیدگی قهو ه ای، شانکر باکتریایی، سفیدک پودری، پژمردگی به دلیل قارچ ورتیسلیوم

برای مقابله با این آفات و بیماری ها، در فروردین یا اردیبهشت ماه، وقتی که غنچه ها در حال شکوفا شدن هستند درخت را سمپاشی می کنند.

https://alphanahal.ir/خرید-نهال/