موانع موجود در راه اندازي كارگاه

۸۰ بازديد

مشكلات موجود در راه توليدات در ايران چيست ؟

كيف و كفش ? محصولي هستند كه هم مردان و زنان به صورت روزمره به آن نيازمند هستند

و در واقع نمي توانند اين كالا را از زندگي خود حذف كنند. در حال حاظر با توجه به افزايش قيمت دلار كيف هاي خارجي

به صورت وحشتناكي گران شده اند. به عبارتي براي خريد يك كيف خارجي شما بايد حقوق چندين ماه خود را برپردازيد.

خوشبختانه در اين اوضاع بد مالي, هنوز افرادي هستند كه دست در كار توليدات دارند و سعي مي كنند,

تا با حداقل قيمت اما با حداكثر كيفيت بهترين

محصولات ايراني را در اين مرز و بوم ارائه دهند. ما در اين مقاله از توليدي كيف  سعي مي كنيم

شما را با مشكلات و حقايت توليد كنندگان در ايران بيشتر آشنا كنيم.

از مشكلات اصلي توليدي كيف در شرايط فعلي

همانطور كه مي دانيد يكي از سخترين شغل ها در ايران تاسيس كارخانه ها

و يا توليدي هاي محصولاتي شبيه به كيف و كفش است. دليل سخت بودن اين گونه مشاغل بسيار متعدد است كه مهمترين آنها عبارتند از:
عدم حمايت دولت از كسب و كار هاي كوچك: دولت با توجه به مشكلات اقتصادي و تحريم هاي آمريكا وارد فضاي سخت اقتصادي شده است

و در حال حاظر توانايي حمايت مالي و هر نوع حمايت ديگري را ندارد.

خريد گران و ثابت نبودن قيمت هاي محصولات اوليه براي ساخت كيف

يكي ديگر از سخترين بخش هاي توليد داخلي, تهيه مواد اوليه,

مثل چرم طبيعي و يا چرم مصنوعي ست كه به دليل افزايش روز افزون قيمت دلار توليد كننده ها را زير فشار قرار داده است.
عدم حمايت مردم از توليدكنندگان ايراني : يكي از بدترين اخلاق مردم ايران عدم حمايت مردم از توليدات داخلي ست,

كه البته در چند سال اخير حمايت هاي مردن از توليد كنندگان داخلي كمي بهتر شده است

ولي باز هم مردم بايد سعي كنند به توليد كنندگان هم وطن خود اعتماد بيشتري داشته باشند

و سعي كنند در سبد خريد خود كالا هاي ايراني بيشتري را قرار دهند.

حمايت ما از توليد كندده هاي واقعي در داخل كشور

حال كه از مشكلات توليد در اين زمينه با شما صحبت كرديم بد نيست كه بدانيد ايران در توليدات كيف و كفش بسيار حرفه است

و به دليل در دست داشتن دوزنده هايي ماهر و البته دلسوز, همواره در صنعت توليدي كيف هم در ايران و هم در خارج از كشور پيشرو بوده است.

ما نيز مي توانيم با كمي حمايت به توليد كنندگان داخلي كمك كنيم . به عنوان مثال يكي از توليدي كيف هاي خوب در ايران شركت كيف يك است,

اين توليدي در حال حاظر با توجه به دارا بودن كارگران ماهر و در دست داشتن

چرم هاي طبيعي و مصنوعي مرغوب توليدات كيف خود را به صورت انبوه به پيش ميبرد.

نتيجه گيري: ما در اين مقاله به شما از سختي هاي مربوط به توليدات در ايران را ذكر كرديم,

كه در اين شرايط سخت افراد دلسوزي سعي مي كنند با تمام تلاش كيف هاي خوبي را به ما ارائه دهند.

يكي از اين توليدي كيف ها توليدي ارزان كيف  است كه شما ميتوانيد از سايت آنها نيز به صورت آنلاين

خريد اينترنتي انجام دهيد و از اين طريق از آنها حمايت كنيد.

مطالب مرتبط :

توليدي كيف مدرسه اي

لينك صفحه :

http://arzankif.ir/tag/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86

سايت منبع :

http://arzankif.ir

 

حلوا و لازانيا يا پنكيك؟ گزينه هاي عجيب پيش رو.

۸۳ بازديد

حلوا و لازانيا يا پنكيك؟ گزينه هاي عجيب پيش رو.

كدومش مهمتره؟ پيش غذا غذاي اصلي يا دسر؟ به نظر من كه هر سه تاش مهمه، ميپرسيد چرا؟ خوب اينجا براتون توضيح ميدم كه چرا هر سه گزينه مهمه و نبايد فراموش كرد.  هميشه وقتي از يك وعده غذايي كامل صحبت مي‌كنيم، منظورمان پيش غذا، غذاي اصلي و دسر است. اين سه در كنارهم نه تنها ظاهري مجلسي به سفره مي‌دهند بلكه از نظر سلامتي نيز توصيه شده است. معمولا طبع پيش غذاها و دسرها با طبع غذاهاي اصلي متفاوت است و در كنار هم يك طبع و مزاج متعادل را ايجاد مي‌كنند و از اين طريق آسيبي به معده و بدن شما نمي‌زنند. براي درك بهتر اين موضوع دفعاتي را به ياد بياوريد كه با خوردن يك وعده غذايي ساده و كوچك به دل درد، نفخ و ساير مشكلات مربوط به معده مبتلا شده‌ايد ولي زماني كه در مجالس و مهماني‌هاي مجلل طيف بيشتري از غذاها را خورده ايد‌‌، مشكلي برايتان پيش نيامده است. اين به دليل اين است كه در مهماني‌ها اول انواع سالادها، سپس غذاي اصلي و در آخر هم ژله يا كرم كارامل و ساير دسرها سرو مي‌شود. اكثر پيش غذاهايي مانند سالادهاي كاهو، سالاد الويه و سالاد ماكاروني طبعي سرد دارند و فضاي معده را به سمت سردي ميل مي‌دهند. بعد از آن، غذاهاي اصلي كه معمولا داراي طبع گرم هستند سردي ناشي از پيش غذا را جبران مي‌كنند. پس از آن هم دسرها با طبع معتدل رو به سرد ميل مي‌شوند. درست است كه غذاي وعده اصلي طبعي مخالف با دسر و پيش غذا دارد ولي حجم بيشتري از غذاي اصلي هم خورده مي‌شود و در مجموع طبع معتدلي از غذا وارد معده مي‌شود. نكته مهم كلي اين است كه نمي‌توان براي همه افراد يك نسخه كلي تعريف كرد. همچنين غذاها، پيش غذاها و دسرهاي مختلف هم داراي مزاج هاي مختلفند و در فصول مختلف سال غذاهاي متفاوتي توصيه مي‌شوند. در فصل پاييز و زمستان كه جز فصول سرد محسوب مي‌شوند، غذاهاي گرم بيشتر توصيه مي‌شوند. در ادامه چند نوع از غذاهاي پرمصرف را كه به عنوان پيش غذا، غذاي اصلي و دسر مصرف مي‌شوند را به همراه طبع آن‌ها معرفي مي‌كنيم و مي‌گوييم كه هنگام مصرف هر يك از اين غذاها بهتر است آن‌ها را همراه با چه غذاهايي ميل كنيد و از خوردن چه غذاهايي با آن‌ها بايد پرهيز كنيد. براي مشاهده ساير غذاها و آموزش آشپزي به وبسايت مجله آكالا مراجه كنيد. .

  • پيش غذا و دسر ايراني

حلوا يكي از پيش غذاها و دسرهاي ايراني است كه داراي مزاجي گرم است. اگر دقت كرده باشيد حلوا از قديم الايام جزئي جدا نشدني از سفره‌هاي مسلمانان و به خصوص ايرانيان بوده است. در مراسم زمان هاي قديم، همه افراد در طرز تهيه حلوا شريك بوده‌اند و حلواهاي درست شده را براي همديگر مي‌بردند. انواع حلوا در مراسم عزاداري براي تسكين افرادي كه داراي ناراحتي شديد هستند، به كار مي‌رود. ناراحتي و افسردگي افراد را به سمت طبع سرد مي‌برد و هواي سرد هم سردي بدن را تشديد مي‌كند. به همين دليل در فصل پاييز ميزان افسردگي افراد افزايش پيدا مي‌كند. پس حتما حلوا را در فصول سرد سال در برنامه غذايي خود قرار بدهيد. مي‌توانيد انواع مختلف طرز تهيه حلوا را ببينيد و براي جلوگيري از تكراري شدن طعم آن انواع مختلف آن را درست كنيد. امروزه تنوع گسترده‌اي از انواع حلوا وجود دارند و در انتخاب مي‌توانند به شما كمك كنند. خوب حالا شما كدوم بيشتر دوست داريد؟ طرز تهيه حلوا لازانيا يا طرز تهيه پنكيك بهتون آموزش بدم؟ خبر خوب اينه كه هر سه تاش به شما آموزش ميدم؟ 

  • پيش غذا و دسر فرنگي

پنكيك هم به عنوان پيش غذا و هم به عنوان دسر فرنگي استفاده مي‌شود. در خارج از ايران از پنكيك به عنوان صبحانه كه يك وعده غذايي مهم است نيز استفاده مي‌شود كه اين امر به همان دلايلي كه در ابتداي متن ذكر كرديم به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود. هرچند آسان بودن طرز تهيه پنكيك و مزه لذيذ آن به همراه انواع مربا و شكلات هاي صبحانه براي بچه ها دلچسب به نظر مي‌رسد ولي صبحانه مفيدي تلقي نمي‌شود و ممكن است بچه‌ها را بد عادت كند به طوري كه حتي در سنين بزرگسالي هم علاقه‌اي به خوردن صبحانه از خود نشان ندهند. به طور كلي اگر پنكيك را با شكلات يا عسل ميل كنيد طبع گرمي خواهد داشت و به اين صورت بيشتر توصيه مي‌شود. در كنار آن مي‌توانيد از انواع ميوه هاي تازه مانند موز، توت فرنگي، توت، بلوبري و... هم براي تزيين و هم براي تنوع مزه استفاده كنيد. مي‌توانيد طرز تهيه پنكيك را در بخش آموزش آشپزي ببينيد. نام پنكيك به معناي كيك قابلمه اي است. از آن‌جا كه درست كردن كيك در فر كاري پر دردسر و وقت‌گير است و از طرف ديگر طرز تهيه پنكيك بسيار آسان است و در چند دقيقه درست مي‌شود، پنكيك در موارد زيادي جايگزين كيك خانگي مي‌شود.

  • غذاي اصلي

حال كه يك مورد پيش غذا و يك مورد دسر را مطرح كرديم، به سراغ غذاي اصلي كه مهم‌ترين و خوشمزه ترين قسمت سفره است مي‌رويم. بعد از خوردن پيش غذا همه انتظار دسر را مي‌كشند و اگر غذاي اصلي را دوست داشته باشند تا موقع سير شدن به خوردن آن ادامه مي‌دهند. پس غذاي اصلي مهم ترين بخش در سير كردن افراد خانواده يا مهمان هاست و به همين دليل اهميت آن از پيش غذا و دسر بيشتر است. براي اين كه اين مطلب جامعيت بيشتري پيدا كند ما يك غذاي همه پسند كه كسي نتواند از آن ايراد بگيرد را انتخاب كرده ايم. لازانيا ! لازانيا غذايي است كه همه به خصوص بچه ها با شنيدن نام آن آب دهانشان راه ميوفتد و حاضرند سريع تكاليفشان را انجام دهند تا لازانيا حاضر شود. بزرگترها هم اين غذا را دوست دارند ولي ممكن است به دليل پرهيزات پزشكي در خوردن اين غذا زياده روي نكنند. چون لازانيا كالري و چربي بالايي دارد خوردن آن به افراد مسن كه داراي مشكلات قبلي عروقي هستند، توصيه نمي‌شود. لازانيا در رستوران‌ها به خوشمزگي آن در خانه نيست. علاوه بر اين بهتر است غذاهايي را در رستوران ميل كنيد كه درست كردن آن‌ها در منزل خيلي مشكل باشد. ولي اگر طرز تهيه و فوت و فن هاي پخت يك لازانياي خوشمزه را بدانيد، مي‌توانيد آن را در منزل با خوشمزه‌ترين طعم ممكن درست كنيد. علاوه بر لازانيا اگر دوست داريد غذاهاي فست فودي و يا فينگر فودي، غذاهاي سنتي و اصيل ايراني، پيش غذاها، دسرها ( تنوع كاملي از دسرها از جمله طرز تهيه پنكيك) و ترشي‌هاي مختلف را درست كنيد، مي‌توانيد به بخش آشپزي مجله اينترنتي اكالا مراجعه كنيد و تنوعي از غذاها را به همراه دستور كامل هركدام ببينيد. در نهايت اميدواريم كه مطالعه اين مطلب برايتان مفيد بوده باشد. و بتوانيد تناسب خوبي بين پيش غذا، غذاي اصلي و دسرهايتان برقرار كنيد و اگر مي‌خواهيد يكي از اين وعده‌ها را حذف كنيد حتما به مزاج آن‌ها دقت كنيد.

 

چگونه مي توان فلزات را گالوانيزه كرد؟

۸۳ بازديد

چگونه مي توان فلزات را گالوانيزه كرد؟

گالوانيزه به روش غوطه وري گرم به زبان ساده يك پوشش است كه در آهن يا فولادي كه از نظر تركيب و طراحي مناسب براي گالوانيزه است توسط فروبردن در وان مذاب روي تشكيل مي‌گردد.

گالوانيزه به روش غوطه وري گرم نزديك به ??? سال است كه كاربرد دارد. بيشتر رويي كه در جهان توليد مي‌شود جهت پوشش دهي مصرف مي‌گردد. مهم‌ترين علت مقاومت روي به تجزيه طبيعي، ماهيت مقاومت آن مي‌باشد.

چون آهن فلزي فعالتر از قلع است و پتانسيل احياء قلع بيشتر از آهن است البته در صورتي كه پوشش قلع بشكند، خوردگي آهن در زير اين پوشش پيش مي رود.

yrj_d1.png.jpg

روش‌هاي گالوانيزه كردن

اين روش كه در شركت گالوانيزه گرم اراك صورت مي پذيرد.

اين گونه گالوانيزه‌ كردن توسط غوطه‌وري زيرلايه در مذاب روي به دو صورت مداوم انجام مي‌شود.

اين روش براي پوشش‌دهي با ضخامت بيش از ?? ميكرومتر مناسب است

كار شركت گالوانيزه گرم در واقع پوشش دادن به آهن،يا فولاد توسط روي مذاب مي باشد.

براي اينكه يك كار عالي داشته باشيد مي توانيد از اين پس با شركت روي آوران تماس حاصل نماييد.

روي آوران پيش قدم در زمينه گالوانيزه كردن تمامي فلزات و فولاد هايي كه در معرض زنگ زدگي فقرار دارند.

در شركت روي آوران كه يك شركت گالوانيزه گرم است سعي بر اين شده كه ميزان مقاومت پوشش متناسب با ضخامت آن باشد.

وسايل انتقال اطلاعات گوشي (او تي جي و رم ريدر)

۷۸ بازديد

 

وسايل انتقال اطلاعات گوشي (او تي جي و رم ريدر)

OTG چيست؟

مبدل اتصال تايپ سي OTG يوشيتا 

همان گونه كه در بالا گفته شد، OTG مخفف عبارت مي باشد. شما مي توانيد بين دو دستگاه سازگار با USB OTG ارتباط برقرار كرده و كار خاصي را انجام بدهيد. يكي از متداول ترين آن ها زماني مي باشد كه ما از يك PC به عنوان ميزبان استفاده كرده و فلش مموري USB يا اسمارت فون را به آن وصل مي كنيم. با معرفي دستگاه هاي بيشتري كه با او تي جي سازگاري دارند ، شما هم اكنون مي توانيد كامپيوتر PC را كنار بگذاريد. عكس ها مي توانند مستقيم از دوربين به پرينتر ارسال بشوند، كيبورد مي تواند مستقيم به گوشي موبايل وصل شود يا فلش مموري قابليت اتصال مستقيم به اسمارت فون را داراست. يكي از ساده ترين راه ها براي فهميدن اينكه دستگاه شما با OTG سازگاري دارد يا نه، وجود فلش سبز زير لوگوي USB روي دستگاه مي باشد.



 

رم ريدر چندكاره چيست؟


 

رم ريدر چندكاره يكي از لوازم جانبي كاربردي وقابل استفاده و مفيد مي باشدكه در زمان هاي بسياري به كار مي آيد. براي مثال امكان دارد در مكاني حضور داشته باشيد كه به دليل عكاسي و فيلم برداري حافظه گوشي تان پر شود، و نياز به انتقال اطلاعات كارت حافظه خود به لپ تاپ، كامپيوتر، پيدا مي كنيد. ويژگي هاي رم ريدر چندكاره به علت كوچك بودن كارت هاي حافظه امكان وصل شدن آن ها به صورت مستقيم به لپ تاپ، كامپيوتر و ... وجود ندارد، براي همين بايد از يك رابط استفاده كرد. رم ريدر چندكاره همچنين يك رابط براي منتقل كردن داده هاي گوشي شما مي‌باشد. اين رم ريدر به راحتي حمل مي گردد و شما بدون نياز به كابل و از طريق درگاه يو اس بي مي توانيد آن را به دستگاه مورد نظر خود وصل كنيد.

 

از طريق اين وسايل ارتباطي جانبي ميتوانيد حافظه خود را بدون كابل انتقال ديتا، اطلاعات خود را جا به جا كنيد و يا خالي كنيد. اين گونه وسايل را و هم چنين وسايل جانبي موبايل را مي توانيد بصورت خريد عمده و خريد تك ، از فروشگاه هاي لوازم جانبي موبايل بصورت حضوري انجام دهيد و يا خريد خود را به صورت اينترنتي انجام دهيد و قيمت هاي محصولات را مقايسه كرده و بعد خريد خود را انجام دهيد ،براي خريد اينترنتي ما يك سايت مطمئن در زمينه لوازم جانبي را به شما معرفي ميكنيم كه براي ديدن ساير محصولات جانبي موبايل ميتوانيد به سايت ديجي فرست مراجعه كنيد.

 

. قيمت لوازم شهربازي

۷۹ بازديد

 

فروش لوازم شهربازي و وسايل شهربازي يا مجتمع هاي تفريحي و .... به بررسي منطقه و شهر احتياج دارد. قيمت لوازم شهربازي تحليل رقيبان در يك منطقه و دقت در انتخاب دستگاه ها و تجهيزات شهربازي و مراكز تفريحي از اهميت زيادي برخوردار است.

فروش وسايل شهربازي سرپوشيده مورد نياز براي فضاهاي تفريحي و گردشگري، به دو دسته تقسيم مي شود. اولين بخش مربوط به تجهيزات شهربازي و قطعات يدكي مورد نياز براي دستگاه ها است و بخش دوم قسمت مديريتي و سيستم كارتي و اتوماسيون شهربازي است.

شركت شهربازي سازان پارس داراي بيش از 10 سال سابقه ي موفق در زمينه ي تجهيز و پشتيباني شهر بازي ها و ارائه ي خدمات در زمينه ي فروش وسايل شهربازي بوده و درگذر يك دهه فعاليت ، تجربه ي تجهيز شمار بسياري از شهربازي هاي سراسر ايران را در كارنامه ي خود ثبت كرده است.

yzat_a6.jpg

محصولات سفارشي شركت شهربازي سازان پارس غالبا در دو گروه دسته بندي مي شوند :

1-تجهيزاتي كه در شهربازي ها و فضاهاي سرپوشيده استفاده مي شوند

2-تجهيزاتي كه در شهربازي هاي روباز و در فضاي آزاد استفاده مي شوند

مراحل طراحي شهربازي با احداث شهربازي هر كدام از اين فضاهاي تفريحي و قالب كلي تجهيزات با يكديگر متفاوت بوده و تا حدود زيادي نحوه ي تجهيز اين دو گروه از يكديگر مجزا است.

دستگاه ها و تجهيزات شهربازي در انواع مختلف و بسيار متنوعي ارائه مي شوند. همين مسئله باعث مي شود تا اطلاع از ليست قيمت وسايل شهربازي ها و به دست آوردن اطلاعات تكميلي در زمينه ي قيمت لوازم شهربازي هاي روباز يا سرپوشيده، نيازمند برقراري تماس با كارشناسان شهربازي سازان پارس جهت استعلام تلفني باشد.

 

نحوه افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت

۸۳ بازديد

نحوه افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت


z2mo_q2.png

 

به گزارش فردا نيوز افتتاح حساب بين اللمللي در تركيه بر مبناي ارز دلار و يورو براي ايرانيان بدون اقامت در تعداد معدودي از شعبات بانكي تركيه در حال حاضر ممكن شده است. براي اينكار بايد به شعبات زراعت بانك مراجعه كنيد. در اين مطلب به آموزش  كامل افتتاح حساب در تركيه و معرفي بهترين روش خواهيم پرداخت.

تنها كشوري كه در اكنون براي ايرانيان بدون اقامت و تنها با پاسپورت حساب ارزي و دلاري باز مي‌كند در حال حاضر كشور تركيه است.

در سال هاي گذشته بانك هاي خارجي در كشورهايي همچون امارات و گرجستان براي ايرانيان اقدام به افتتاح حساب مي كردند

 كه اكنون فقط در كشور تركيه و شهر توريستي‌اي مانند استانبول و فقط تعداد كمي از شعبات بانك ها تحت شرايط خاصي مانند سپرده گذاري نسبت به باز كردن حساب براي افراد ايراني اقدام مي‌كنند.

در تركيه و در سال 2020 قوانين بانكي به گونه اي تغيير پيدا كرده است كه ? بانك زراعت، ايش و وكيف بانك براي ايرانيان مي توانند حساب بانكي بر پايه ارزهاي خارجي مانند دلارو يورو افتتاح كنند.

در ادامه اين مقاله به روش هاي بازكردن حساب در تركيه خواهيم پرداخت.

افتتاح حساب در تركيه بدون اقامت

ايش بانك و وكيف بانك فقط با شرط داشتن اقامت تركيه و يا همون كارت كيمليك حساب را براي ايرانيان بازمي‌كنند

 اما در بانك زراعت در حال حاضر با داشتن پاسپورت و مدارك لازم ديگر مي‌توانيد حساب ارزي افتتاح كنيد.

بسياري از افراد كه از ايران به اين بانك ها مراجعه مي كنند ، مقيم نيستند و در واقع توريست محسوب ميشوند.

به همين دليل حتما بايد به شعباتي مراجعه كنيد كه از قبل هماهنگي هاي لازم با شعبه صورت گرفته باشد.

و همچنين مبلغي را براي سرمايه گذاري در بانك سپرده كنيد.

طبق قوانين بانك مركزي تركيه شما حتما بايد آدرس معتبر به بانك ارائه كنيد.

پس حتما قبل از افتتاح حساب اگر توريست هستيد اين هماهنگي ها را با شركت مربوطه انجام دهيد.

بازكردن حساب براي كسب و كار در تركيه

چنانچه شما خواهان راه اندازي يك بيزينس در تركيه هستيد بر اساس قوانين تركيه حتما بايد به ثبت شركت در تركيه اقدام كنيد.

براي اين منظور پس از ثبت شركت مي‌توانيد به افتتاح يك حساب بانكي شركتي علاوه بر حساب شخصي خود اقدام كنيد.

حساب هاي شركتي در تركيه معمولا معتبرتر و داراي سقف هاي جابجايي بالاتري هستند.

بازكردن حساب در تركيه بدون موجودي اوليه و بلاك پول

در سال 2020  از افراد خارجي، بانك هاي تركيه براي افتتاح حساب درخواست مبلغ اوليه و بلوك پول مي كنند.

اين عدد از بين ???? دلار تا ???? دلار متغير است.

اما تعداد شعب خيلي كمي هم وجود دارند كه مي توانيد بدون موجودي اوليه اقتتاح حساب را انجام دهيد.

همچنين مسلط بودن به زبان تركي استانبولي در هنگام افتتاح حساب ضروري است.

براي آگاهي از فرآيند افتتاح حساب بدون موجودي اوليه و بلوك پول و سرمايه گذاري مطلب افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت را مطالعه كنيد.

صدور ويزا و مستر كارت در تركيه

بعد از افتتاح حساب، برخي شعبات زراعت بانك مي توانند به شما ويزا و مستر كارت فوري و فيزيكي را در همان لحظه افتتاح حساب تحويل دهند.

اعتبار اين كارت ها ? ساله هستند و شما تا ? سال ديگر نيازي به مراجعه به بانك براي دريافت كارت جديد نخواهيد داشت.

شما براي اينكار بايد دليل خود براي دريافت ويزا و مستر كارت به رييس شعبه اطلاع دهيد و در صورت موافقت رييس شعبه براي شما ويزا كارت در همان زمان صادر مي‌شود.

اين ويزا كارت ها بين المللي بوده و امكان واريز و برداشت پول از كل دنيا به كارتها وجود دارد.

همچنين بعد از افتتاح حساب بايد حساب هاي دلاري و يورو خود را به كارت متصل كنيد زيرا پيش فرض اتصال حساب ليري بوده و بايد بعد از افتتاح حساب نسبت به متصل كردن كارت خود به حساب هاي ارزي دلخواه خود اقدام كنيد.

توصيه مي‌كنيم كه حتما از اين روش براي دريافت كارت‌هاي ويزا و مستر استفاده كنيد و هيچگاه به كارت هاي آماده كه براي خود شما نيستند و در ايران به فروش مي رسند اعتماد نكنيد.

كارتهاي بانكي كه براي شما صادر مي‌شوند متعلق به شما بوده و مالكيت كامل بر آن ها وجود دارد.

كرديت كارت تركيه

شما پس از افتتاح حساب قادر به دريافت كرديت كارت هستيد.

از كرديت كارتها براي خريدهاي قسطي و اعتباري استفاده مي‌شود.

چنانچه قصد استفاده از كرديت كارت داريد حتما با رييس شعبه صحبت كنيد

و دلايل خود را براي دريافت كرديت كارت توضيح دهيد.

پس از موافت شعبه براي شما كرديت كارت نيز صادر مي‌شود.

البته كرديت كارت به نسبت ميزان پول بلاك شده در حساب صادر مي‌شود.

مدارك لازم براي  افتتاح حساب در تركيه

همانطور كه در بالا نيز توضيح داده شد، برخي بانك ها براي بازكردن حساب اقامت و كارت كيمليك را جزو مدارك لازم از شما مي‌خواهند اما تعداد كمي از شعبات با پاسپورت نيز مي توانند براي شما افتتاح حساب انجام دهند.

مدرك بعدي كه براي افتتاح حساب لازم است برگه مالياتي شما است.

حساب هاي بانكي در تركيه فاقد ماليات هستند. يعني حتي سودهاي بانكي هم شامل ماليات نمي‌شوند.

اما كد مالياتي يكي از مداركي است كه بانك از شما طلب ميكند.

براي دريافت كد مالياتي بايد به اداره ورگي استانبول مراجعه كنيد.

در آنجا شما بايد آدرس منزل به همراه اجاره خانه و يا سند ملكي و يا قبض آب و برق را ارائه كنيد.

چنانچه شما توريست هستيد بايد از موسساتي كه قادر به دريافت كد مالياتي هستند كمك بگيريد.

يكي از اين موسسات شركت تركيه هلپر است كه در استانبول فعاليت مي‌كند.

اين شركت ها از آدرس هاي معتبر و به تركيAcik  استفاده مي‌كنند

 و مشكلي در اداره ماليات براي گرفتن كد مالياتي به وجود نمي آيد.

اما چنانچه از آدرس هاي غير معتبر استفاده كنيد امكان مسدودي حساب وجود دارد.

سيمكارت تركيه نيز براي افتتاح حساب و ارائه به بانك نيز الزامي هست.

سيمكارت در تركيه و مشكلات استفاده از آن در ايران

ازآنجا كه براي استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي رمزهاي يكبار مصرف به خط تركيه پيامك مي شود در ايران مشكلاتي را ممكن است ايجاد كند.

رومينگ اپراتورهاي تركيه مانند ودافون،تركسل و ترك تلكام در ايران مشكلاتي دارد.

عدم دريافت پيامك مي تواند استفاده از سامانه هاي اينترنتي را غير فعال كند.

براي اينكار بايد از شعبه ، درخواست خود را براي غير فعال كردن پيامك به بانك ارائه كنيد.

البته شما ميتوانيد با اخذ اقامت تركيه سيمكارت خود را دائمي كنيد.

 

اينترنت بانك و استفاده آن در ايران

براي حساب هاي بانكي در تركيه به صورت پيش فرض IP هاي خارج از اين كشور براي خدمات بانكي بسته است.

به همين دليل براي مديريت حساب بانكي خود در خارج تركيه حتما بايد با پشتيباني بانك تماس گرفته و از آنها درخواست رفع محدوديت كنيد.

پس از تماس و پرسيدن سوال هاي امنيتي از شما اين محدوديت برداشته شده و شما قادر به كنترل حساب هاي خود در خارج تركيه خواهيد بود.

سود بانكي در تركيه

از اواخر سال گذشته ميلادي به دنبال كاهش نرخ تورم،  نرخ سود بانكي در تركيه در حال كاهش مي باشد.

در سال هاي گذشته اين نرخ تا ?? درصد نيز افزايش داشت.

اما در سال جديد براي سپرده هاي ? ماه تا يكساله حدود ? تا ?? درصد ساليانه مي باشد.

براي سپرده هاي دلاري نيز اين سود يك و نيم درصد ساليانه در سال 2020  تعيبن شده است.

آيا حساب هاي بانكي ايرانيان امكان مسدودي دارند؟

بر خلاف شايعاتي كه در اين زمينه وجود دارد خوشبختانه كشور تركيه تاكنون هيچ حسابي را مسدود نكرده است .

و علاوه بر اين بانك مركزي تركيه امنيت حساب ها را براي افراد خارجي تضمين كرده است.

البته بايد بدانيد قوانين بانكداري جهاني وFATF  در تركيه رعايت ميشود.

 يعني براي جلوگيري از پولشويي اگر به حساب ارزي شما پولي خارج از تركيه واريز شود كه منبع آن مشخص نباشد و مشكوك باشد حساب شما مسدود ميشود و شما بايد براي اداي توضيحات به بانك مراجعه كنيد.

ولي اگر پول هاي واريزي به حساب پاك باشد ومنبع واريز آن مشخص باشد هيچگونه مشكلي براي اينگونه حساب ها ايجاد نخواهد شد.

همچينن توصيه ميكنيم هيچگاه موجودي حساب ها را براي مدت طولاني صفر نگه نداريد. زيرا امكان مسدودي اين حساب ها به علت راكدي وجود دارد.

سوئيفت زراعت بانك

شما براي دريافت پول نياز بهIBAN  حساب خود و كد سوئيفت بانك داريد.

كد سوئيفت بانك زراعت TCZBTR2A ميباشد.

زمان نشستن حواله هاي سوئيفت به حساب بين ?? تا ?? ساعت پس از تاييد مبدا است.

همچينن امكان واريز به حساب ها از سايت هاي خارجي به ويزا كارت و مستركارت شما وجود دارد.

سايت هاي مانند يوتيوب و فري‌لنسري ?? ساعت پس از درخواست وجه، درآمد شما را به كارت تركيه شما واريز مي‌كنند.

مدت زمان لازم براي بازكردن حساب

چنانچه شما مراحل گفته شده در بالا را به خوبي انجام دهيد در يك روز كاري مي‌توانيد افتتاح حساب خود را انجام دهيد.

حضور شخص شما در تمامي مراحل چه در اداره ماليات و چه در بانك الزامي است.

زيرا اين حساب ها متعلق به شخص شما بوده و حضور مشتري و تاييد مشخصات هويتي اجباري است.

چگونه مبلغ هاي واريز شده در ايران را نقد كنيم؟

شما بعد از واريز مبالغ به حساب هايتان مي‌توانيد آن ها را نقدي از شعب و يا ATM ها در سراسر دنيا دريافت كنيد.

اما چنانچه در ايران هستيد اكثر صرافي ها در ايران حساب هاي بانك هاي تركيه را دارند كه مي‌توانيد از حساب خود به حساب آنان حواله كنيد و معادل ريالي آن را دريافت كنيد.

 

افتتاح حساب در زراعت بانك تركيه

شما براي افتتاح حساب دربانك هاي تركيه مي‌توانيد با شماره  00905349285066  در واتس اپ پيامي ارسال كنيد. مشاورين فارسي زبان شركت تركيه هلپر به صورت ?? ساعته آماده پاسخگويي در زمينه افتتاح حساب در بانك هاي تركيه و مشكلات بانكي شما هستند.

ما در موسسه تركيه هلپر تمامي مدارك لازم را براي شما فراهم مي‌كنيم و در كمتر از يك ساعت با حضور نماينده ما افتتاح حساب را انجام و كارت ويزا و مستر را تحويل شما مي‌دهيم.

منبع: https://www.fardanews.com/fa/news/971485/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA

 

بهترين راه براي افزايش قدرت و شتاب خودرو چيست؟

۸۷ بازديد

ريمپ ايسيو ECU چگونه به افزايش قدرت خودرو منجر مي شود؟

ريمپ اي سي يو چيست؟ اگر شما هم با اين واژه آشنا باشيد شايد بدانيد كه روشي براي افزايش قدرت، شتاب و بالا بردن راندمان كاري موتور خودرو شماست. اي سي يو يا ecu در واقع كامپيوتر خودرو است كه برنامه نويسي شده و به عمل بهينه سازي اين برنامه نويسي و كدها ريمپ مي گويند.

bv5k_c4.jpg

ريمپ چند مزيت كلي دارد:

كاهش دماي كاركرد فن

 با بهينه سازي اين كدها كه بر روي تمام محصولات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو، مديران خودرو و كرمان موتور قابل پياده سازي است، دماي كاركرد فن خودرو كاهش پيدا مي كند.

رفع كپ سر گاز

اكثر خودروهاي تازه كه دريچه گاز آنها برقي است، دچار مشكل كپ سر گاز هستند كه با چيپ تيونينگ اي سي يو مرتفع مي شود.

حذف كات آف

كات آف يا به عبارت ديگر محدوديت دورموتور اجازه نمي دهد كه شما از نهايت قدرت موتور بهره مند شويد، با ريمپ اي سي يو اين مشكل نيز برطرف مي گردد.

ريمپ چگونه انجام مي شود؟

نرم افزارها و كدهاي كامپيوتر خودرو شما در اين فرآيند تغيير مي كنند و يا اصطلاحا بهينه سازي مي شوند. نتيجه اين امر بهبود كاركرد پيشرانه و تقويت آن است. در زبان انگليسي Remap نوشته مي شود و هم براي خودروهاي قديمي و هم جديد كاربرد دارد.

در اين روش شتاب، قدرت خودرو و توان خروجي آن بالاتر مي رود و در عين حال نه تنها به موتور خودرو شما آسيبي وارد نمي كند بلكه باعث افزايش طول عمر آن نيز مي گردد. اين افزايش عمر نيز از افزايش بازده خروجي موتور نشات مي گيرد.

آيا ريمپ كردن باعث مي شود معاينه فني نگيريم؟

خير، برعكس با كاهش آلايندگي موتور در گرفتن برگه معاينه فني به شما كمك نيز مي كند، هم چنين ريمپ ايسيو باعث كاهش و مديريت بيشتر مصرف سوخت مي گردد.

يك نمونه ريمپ رايج

يكي از نمونه هاي رايج كه ريمپ بروي آن انجام مي شود، خودروي داخلي سمند است. ريمپ سمند مزاياي بسياري دارد:

1- افزايش سرعت و قدرت سمند

2- افزايش سرعت و شتاب سمند

3- كاهش دماي كاركرد فن

4- رفع كپ حين حركت سمند

5- برداشتن كاتاف ( حذف محدوديت دور موتور )

6- كاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ريمپ ارائه ميگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- حذف سنسور دوم اكسيژن در سمند يورو 4

 

از آنجايي كه سمند يكي از محصولات سنگين وزن ايران خودرو محسوب مي شود و بدليل وجود مشكلات نرم افزاري هماهنگي و قدرت زيادي در حركت ندارد، ريمپ مي تواند باعث كاهش فشارها به موتور آن شود. اين فشارها مي توانند منجر به برخي خرابي ها مانند افتادگي بدنه، لش و خرابي دسته موتورها و جلوبندي و لاستيك سابي شوند.

تمام مدلهاي مختلف سمند مانند SE، LX، EF7، سورن و سورن توربو را مي توان با ريمپ به طول عمر موتورشان با كاهش گازهاي NOX در محفظه احتراق سيلندر كمك كند.

اگر شما به يكي از مراكز ريمپ خودرو مانند كاراك مراجعه كنيد و سمند خود را ريمپ ايسيو نماييد، چه تاثيري بر خودرو خود مي گذاريد؟

تاثيرات ريمپ بر سمند

تاثير ريمپ بر شمعها: ريمپ ميتواند دستوراتي كه سر كوئل شمع ميرود را تغيير دهد و ولتاژ ها و دفعات قطع و وصل را بهينه و مطابق با سوخت مصرفي كند. ريمپ جرقه زني را بهينه ميكند و باعث كاهش ناك ( صدايي كه در هنگام دنده مرده از موتور به گوش ميرسد ) ميشود.

تاثير ريمپ بر روي دريچه گاز: در خودروهاي دريچه گاز برقي بر خلاف انواع سيمي دستور تغييرات در زاويه دريچه گاز از ايسيو ( كامپيوتر خودرو ) صادر ميگردد. اين تغييرات معمولا از پارامترهاي وارده سنسور اكسيژن و زاويه پدال گاز تبعيت ميكند به اين معنا كه با توجه به ميزان گازي كه به ماشين ميدهيد و با توجه به ميزان اكسيژني كه در دود اگزوز وجود دارد ، ميزان هوادهي توسط اي سي يو و دريچه گاز برقي تنظيم ميگردد. در اكثر خودروهاي ايراني و چيني و كره اي ، بدليل كيفيت پايين قطعات مدار پدال برقي – دريچه گاز برقي مشكلاتي از قبيل تاخير در گاز خوردن خودرو و توان پايين حركتي در سربالايي ها براي ماشين پيش مي آيد. در ريمپ اي سي يو با كار كردن روي 3 پارامتر پدال گاز برقي ، دريچه گاز برقي و سنسور اكسيژن رفع عيب آن دو مشكل براي خودرو شما انجام ميشود.

تاثير ريمپ روي سنسور اكسيژن

در تمام خودرو هاي انژكتوري سنسور اكسيژن بالا و در بسياري از انواع جديد سمند ، سنسور اكسيژن پايين وجود دارد. سنسور اكسيژن بالا همان سنسور اكسيژن اول است و سنسور اكسيژن پايين همان سنسور دوم است. هر دو اطلاعات را به ايسيو ميفرستند و اين قطعه با توجه به جداول و برنامه ريزي هاي قبلي دستوراتي را براي عملگراهاي مختلف مانند كوئل ، شمع ، دريچه گاز ، سوزن انژكتور و پمپ بنزين ميفرستد. در ريمپ با اصلاح بهينه سازي جداول سنسور اكسيژن اول بهينه سازي حركتي رخ ميدهد. همپنين با بهينه سازي سنسور دوم بهبود در حركت خودرو اتفاق مي افتد. در بسياري از خودرو هاي جديد به علت عدم سازگاري اين خودروها با بنزين، خطاي سنسور دوم اكسيژن و خطاي كاتاليست ميدهند كه در اين وضعيت نيز با ريمپ سنسور دوم اكسيژن اين مشكل حل ميگردد. همچنين با حذف سنسور دوم كه رگولاتور ثانويه سوخت محسوب ميشود با افزايش پاشش سوخت مواجه ميشويم كه نتيجه آن قدرت بيشتر براي موتور است. پس با ريمپ سنسور اكسيژن ها ميتوان به شتاب بالاتري رسيد.

منبع: رويش نيوز

 

عرضه اوليه سهام در بورس چيست

۷۰ بازديد

ورود به بورس به زبان ساده براي همه

نتايج نشان ميدهد طي 3 سال گذشته بازار و شاخص بورس تهران، با بازدهي 500  درصدي توانسته است از بازار هاي موازي سبقت گرفته و در صدر جدول بازدهي ها و بالاتر از طلا، دلار، مسكن، ماشين و ... قرار بگيرد.

در اين مطلب تلاش ميكنيم تا شما را با بازار بورس به زباني ساده آشنا كنيم تا شايد شما هم اگرعلاقه مند باشيد در اين بازار فعاليت و كسب سود كنيد. با ما همراه باشيد.

اكثر افرادي كه دنبال فعاليت در بورس هستند افرادي با قدرت ريسك پذيري متوسط به بالا و به دنبال به كار گرفتن سرمايه هاي خود در بازار و كار هستند اما به درستي اطلاع ندارن نقطه شروع  سرمايه گذاري در بورس كجاست؟ نحوه دريافت كد بورسي و ثبت نام در بورس به چه شكل است؟ آموزش بورس چگونه است؟ صندوق سرمايه گذاري و تفاوت آن با سبدگرداني چيست؟ و سوالاتي از اين دسته كه در اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

 

شروع فعاليت در بورس را به افراد زير پيشنهاد ميكنيم:

 

1) به دنبال پيشرفت و كار كردن با سرمايه خود هستند.

2) افرادي كه به دنبال سرمايه گذاري و كسب سود در يه چرخه سازنده هستند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري متوسط و رو به بالا دارند.

 

و به اين افراد پيشنهاد ميكنيم در بورس سرمايه گذاري نكنند:


1) افرادي كه انگيزه كافي براي معامله كردن ندارند.

2) افرادي كه نميتوانند بيشتر از روزي 2 ساعت براي معاملات خود در بورس زمان بگذارند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري ندارند و به قرار دادن پول هايشان در بانك و سود كم آن راضيند.
 

اگر جزو دسته اول هستيد و تمايل به سرمايه گذري در بورس داريد فرآيند ورود به بازار بورس در دو گام خلاصه ميشود:


1) ثبت نام اينترنتي كدبورسي در كارگزاري هاي بورس ايران :  كد بورسي و سجام

2) آموزش معامله در بورس و  يادگيري روش هاي معاملاتي

 

حال به توضيح اين دو گام ميپردازيم:


صدور كد بورسي

 ثبت نام شما در بورس بعد از ارائه مدارك شناسايي شما و ثبت نام اينترنتي (در حدود 5  دقيقه) و بعد از آن احراز هويت شما در دفاتر شعب كارگزاري هاي بورس ايران (مثل آگاه، مفيد و ...) و يا در شعب دفاتر پيشخوان دولت انجام خواهد ميشود كه آدرس اين دفاتر در پايان ثبت نام اينترنتي (آنلاين) براي شما ارسال ميشود.

بعد از احراز هويت نام كاربري و رمز عبور سامانه معاملاتي آنلاين براي شما پيامك ميشود و شما از اين لحظه ميتوانيد فعاليت خود را در بورس شروع كنيد.



آشنايي با بازار بورس اوراق بهادار:

به طور خلاصه در بازار بورس اوراق بهادار همانند هر بازار ديگري يك سمت خريدار وجود دارد و سمت ديگر فروشنده  (عرضه و تقاضا). اما چيزي كه شما خريد و فروش ميكنيد به صورت فيزيكي و قابل لمس نيست و به بيان ديگر شما سهام شركت ها و كارخانه جات را خريد و فروش ميكنيد.

 

شما در واقع سهام شركتي يا كارخانه اي را خريداري ميكنيد كه در حال توليد يا فروش محصولي و يا خدمتي است (مثلاً شركت ايران خودرو، انواع ماشين هاي سواري و قطعات آن ها را توليد و به فروش ميرساند). حال شما با خريدن سهام شركت ايران خودرو، در سودي كه اين شركت از فروش محصولات خود كسب ميكند، شريك خواهيد بود.

به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شما به طور مستقيم نميتوانيد سهام شركت ها را از خود شركت ها خريداري كنيد و طبق قانون بايد اين كار را از طريق شركت هاي كارگزاري داراي مجوز سازمان بورس وزارت اقتصاد انجام دهيد. كافي است مقداري جست و جو كنيد تا بهترين كارگزاري را براي انجام معاملات خود انتخاب كنيد.

9ndb_w1.jpg 

توجه كنيد كسب سود در بازار بورس از دو طريق امكان پذير است:

 

  1. سود حاصل از نوسان قيمتي سهم (عنوان مثال سهمي را 200 تومان خريداري ميكنيد و هفته بعد 220 تومان آن را ميفروشيد و 10 درصد در عمل سود كرده ايد)
  2. سود حاصل از هر سهم در مجمع (عملاً در سودي كه شركت در طول يك سال ساخته است شما نيز شريك هستيد. كه اين سود به حساب بانكي شما واريز خواهد شد)

 

 

انواع روش هاي سرمايه گذاري در بورس

روش هاي سرمايه گذاري در بورس به دو شكل مستقيم (دريافت كد بورسي) و غير مستقيم (خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري) است.

روش مستقيم براي افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان كافي براي انجام معاملات توسط خودشان را دارند. اين افراد با دريافت كد بورسي به عنوان اولين قدم براي خريد سهام و پس از كسب اطلاعات و دانش كافي ميتوانند به صورت آنلاين اقدام به خريد و فروش سهام نمايند.

اما روش غير مستقيم به افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان لازم براي انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمايل دارند در صندوق ها سرمايه گذاري كنند و در عمل معاملات خود را به شركت هاي كارگزاري و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

اين افراد همچنين ميتوانند از خدمات مديريت سرمايه يا سبدگرداني كه توسط كارگزاري هاي داراي مجوز از سازمان بورس انجام ميشود اقدام به سرمايه گذاري در بورس نمايند.

هر دو روش قانوني و تحت نظارت سازمان بورس بوده  وپس از احراز هويت افراد سرمايه گذار انجام خواهد شد.

 

آموزش بورس

براي موفقيت در بازار بورس همانند هر كسب و كار ديگري بايد دانش و تجربه كافي را داشته باشيد. براي يادگيري بورس لازم است تا در روزهاي اول مطالعات زيادي در اين زمينه داشته باشيد. پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بورس در 20 دقيقه را بخوانيد.

در كنار آموزش بورس بايد از اخبار صنايع مختلف مطلع باشيد. همچنين اطلاعيه هاي شركت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالي با خبر باشيد و آنها را دنبال و تحليل كنيد.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحليل بنيادي سهم (آمار ميزان فروش، صورت هاي مالي و...) به همراه تحليل تكنيكال نمودار و روند قيمتي سهام هر شركت در كنار هم به شما اين پيام را ميدهد كه سهام اين شركت ارزنده است يا خير؟ كدام سهام را بخريد و كدام سهام را بفروشيد؟

 

مفاهيمي كه بايد در بورس با آنها آشنا باشيد:

بازارهنگامي كه شرايطي برقرار شود كه بين فروشنده وخريدار رابطه برقرار شود ومعامله اي انجام گيرد، بازار تشكيل شده است.

بورسنهاد سازمان يافته اي است، كه ركن اساسي در بازار محسوب ميشود.

بورس كالا يا كاموديتيدراين بورس تعداد زيادي از فروشندگان كالاهاي خود را عرضه مي كنند كه پس از كارشناسي وقيمتگذاري توسط كارشناسان، به خريداران ارائه ميشوند. كالاهاي پتروشيمي، كشاورزي، فلزات و … در رينگ هاي معاملاتي مربوط به خودشان در بورس كالا معامله ميشوند. در بورس كالا اصولا مواد خام و مواد اوليه مورد معامله قرار ميگيرد، مثلا بورس نفت، بورس گندم.

بورس ارزخريد و فروش پولهاي خارجي در اين نوع بورس صورت مي گيرد، البته در ايران اين نوع بورس فعال نيست ولي سالهاست كه صحبت از فعال شدن اين بازار در آينده اي نزديك انجام ميشود.

بورس اوراق بهاداردر ايران به بازار خريد و فروش اوراق بهادار كه به طور رسمي و دائمي در محلي ثابت تشكيل مي شود، بورس اوراق بهادار گفته مي شود؛ و دارائي هايي مانند سهام اوراق مشاركت مورد معامله قرار مي گيرد.

كارگزاراناين نهاد در حقيقت واسط بين خريداران و فروشندگان به داد و ستد مي پردازد و در مقابل اين كار درصدي از ارزش ناخالص معامله را به عنوان كارمزد كارگزاري دريافت مي كند.

سايت كدالسامانه ي جامع اطلاع رساني ناشران اوراق بهادار است كه درنظارت سازمان بورس واوراق بهاداراست واين سايت براي حمايت از سرمايه گذاران وبا هدف ساماندهي تشكيل شده است.

مشاوران سرمايه گذارينهادهايي هستند كه به اشخاص يا نهادهاي ديگر، در زمينه ي ارزشگذاري اوراق بهادار، مشاوره مي دهند.

 

تحليل تكنيكال چگونه است و چه كاربردي دارد؟

 در تمامي بازارهاي بورس، فاركس و … به تحليل كردن نمودار سهام، ارز، كالا يا … و تحليل روندهاي قيمتي بر اساس چارت و نمودار آن ها، تحليل تكنيكال گفته ميشود. با بررسي تاريخچه و نمودار قيمتي ميتوانيد الگوهاي ثابتي در صعود يا نزول قيمت هاي هر چيزي پيدا كنيد و علم تكنيكال به بررسي دقيق اين الگو ها و روند ها ميپردازد.

اما بعد از يادگيري مفاهيم اوليه تكنيكال بايد به دنبال مفاهيم پيشرفته تكنيكال برويد. مفاهيمي مانند استفاده از از الگوهاي RSI، ايچيموكو، ميانگين متحرك، MACD، واگرايي ها و … كه به شما در سيگنال هاي خريد و فروش سهام كمك خيلي زيادي ميكنند.

تحليل بنيادي چگونه است و چه كاربردي دارد؟

  • گردآوري داده هاي مربوط به بنيادهاي اقتصادي و عوامل موثر بر چشم انداز صنعت و شركت
  • بررسي و تفسير اطلاعات و آگاهي هاي موجود
  • طراحي الگو قيمتي سهم
  • تعيين روابط بين متغير هاي الگو
  • تعيين اهميت متغير هاي الگو
  • تعيين ارزش آينده سهم
  • مقايسه ارزش ذاتي با قيمت جاري

كه درباره هر شركت و سهم آن ميتوانيد از طريق تحليل بنيادي پيش بيني كنيد كه يك سهم ارزنده هست يا خير؟

 

سامانه كدال چيست و چه كاربردي دارد؟

كدال سامانه اي است كه در آن شركت ها، گزارشات و اطلاعيه هاي خود را منتشر ميكنند. اين اطلاعيه ها و گزارشات به صورت دوره اي در سايت كدال قرار ميگيرد و براي تحليل گران بازار بورس يك مرجع رسمي و تاييد شده است.

 

 

فرآيند يادگيري بورس چگونه است و به چقدر زمان احتياج دارد؟

آموزش بورس نقش مهمي در موفقيت شما در بورس دارد. پيشنهاد ميكنيم با مطالبي كه در وب به صورت رايگان وجود دارد شروع كنيد و در ادامه ميتوانيد در دوره هاي پيشرفته تر بورسي شركت كنيد. شما بعد از 1 الي 3 ماه (با توجه به زماني كه روزانه صرف آموزش بورس كرده ايد)، بايد مفاهيم و كليات را فرا بگيريد و توانايي معامله كردن خواهيد داشت.

 

مزاياي سرمايه گذاري در بورس:

1- براي سرمايه گذاري در بورس نياز به سرمايه ي زيادي نيست (حداقل خريد سهام در سيستمهاي معاملات آنلاين 102 هزارتومان است)

2-  سرمايه ي شما به راحتي قابل نقد شدن است (به آساني مي توانيد سهام خود را بفروشيد و كارگزار 2 روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب شما واريز مي كند)

3-  فرق نمي كند كجاي دنيا باشيد فقط كافيست با يك كامپيوتر و يا موبايل به اينترنت وصل شويد و معاملاتتان را از طريق پلتفرمهاي متنوع انجام دهيد.

4- اگر سهام درستي را انتخاب كرده باشيد مي تواند براي شما منابع مالي خوبي را ايجاد كند و سود خوبي كنيد.


حداقل سن براي دريافت كد بورسي و كد آنلاين بورسي چقدر است؟

براي دريافت كد بورسي محدوديت سني وجود ندارد. و هر فردي كه شناسنامه دارد ميتواند كد بورسي دريافت كند. اما اگر بخواهيد به صورت آنلاين معامله كنيد (كد بورسي آنلاين داشته باشيد) بايد حداقل 18 ساله باشيد.


براي ورود به بورس نياز به مدرك هست؟

خير در حال حاضر براي ثبت نام در بورس نيازي به مدركي نداريد.

 

كدام سهام بورس خوب است؟

در بورس سهام خوب و بد نداريم. (ممكن است شركت خوب و بد داشته باشيم) اما مهم اين است در قيمت هاي مناسب خريداري كنيد و در مواقع رشد، با رعايت حد ضرر و حد سود معاملات خود را ببنديد.

 

راز موفقيت و سود در بورس چيست؟

راز موفقيت در بورس دانش و آگاهي شما، داشتن استراتژي معاملاتي مناسب، داشتن زمان بندي مناسب براي خريد و فروش سهام، انتخاب سهام مناسب با توجه به ريسك پذيري شما و در نهايت اخبار، اطلاعات و تحليل هاي شماست كه نتيجه اش پيش بيني شما از قيمت سهام خواهد بود و منجر به موفقيت و يا عدم موفيت شما در اين بازار ميشود.

 

سود بورس به چه ميزان است؟
 

سود در بورس ثابت نيست! ممكن است روزي 10 درصد سود يا ضرر كنيد ولي ميتوانيد به طور ماهيانه سود خود را محاسبه كنيد. به طور ميانگين بايد دو برابر بانك سود كنيد تا ارزش انرژي و زماني كه گذاشته ايد را داشته باشد!

 

سجام چيست؟

سجام در حقيقت مرجع اصلي داده ها و محل ذخيره كردن اطلاعات سرمايه گذاران بازار بورس است، در اين سايت، اطلاعاتي مانند آدرس محل سكونت، شماره حساب، و شباي بانكي ثبت مي شود و در صورت هر نوع تغيير بايد ويرايش شود.
كلمه ي سجام مخفف سامانه ي جامع ثبت اطلاعات مشتريان است و بر طبق مصوبه ي اعلام شده از سوي سازمان بورس اوراق بهادار، تمام سرمايه گذاران (افرادي كه پيش از شهريور 97 كد بورسي دريافت كرده اند) بايستي به اين سامانه، مراجعه و تمامي اطلاعات خواسته شده را تكميل نمايد ولي افرادي كه تازه وارد بورس مي شوند و درخواست كد بورسي و كد معاملاتي دارند، بايد در اين سامانه نيز ثبت نام كنند (يعني دو مرحله را يكجا انجام مي دهند)
در تازه ترين دستورالعمل از تمامي سرمايه گذاران قديمي بازار خواسته شده به ثبت اطلاعات در اين سامانه اقدام كنند و اگر در زمان معين شده اينكار را انجام ندهند، كد معاملاتي آنها بسته مي شود و ديگر اجازه ي انجام معاملات به آنها داده نمي شود. (البته ماه ها از اين مصوبه گذشته اما هنوز معاملات بسته نشده اند)

صندوق سرمايه گذاري چيست و چگونه ميتوان در آن سرمايه گذاري كرد؟

يكي از مهم ترين سازوكارهاي سرمايه گذاري در بازارهاي مالي، صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك هستند.
اين صندوقها شرايط سرمايه گذاري در بازار مالي را براي افراد تازه وارد وغيرحرفه اي، راحت ومساعدتر مي كنند وتنوع اين صندوقها متناسب با انتظارات و خواسته هاي سرمايه گذاران متفاوت است.
صندوقهاي سرمايه گذاري مزاياي فراواني را هم براي سرمايه گذار وهم براي بازار سرمايه فراهم مي آورد؛ زيرا از يك طرف راهكارهاي مناسب براي رشد كمي وكيفي وتشويق سرمايه گذاري غير مستقيم براي افرادغيرحرفه اي را فراهم مي آورند واين امكان و شرايط را پديد مي آورند كه از طريق تشكيل سبد متنوعي از دارايي هاي مختلف، كه هر يك داراي ويژگي خاص خود هستند، ريسك سرمايه گذاران را كاهش دهد.

اين صندوق ها براي افرادي كه تمايل به سرمايه گذاري در بورس دارند اما زمان و دانش كافي براي اين كار را ندارند پيشنهاد ميكنيم.

سرمايه گذاري آنلاين در طلا و سكه در بازار بورس

در ابتداي توضيحات بايد اين طور بيان داشت كه در واقع صندوق طلا صندوقي محسوب مي شود كه دارايي هاي گرد آوري شده از سرمايه گذاران را تحت عنوان گواهي سپرده طلا و … سرمايه گذاري كرده و در نوع خود داراي ريسك بسيار كم تري نسبت به سكه طلا خواهد بود و از طرف ديگر با مبلغ حداقل 100 هزار تومان مي توانيد نسبت به خريد اقدام نماييد. سوالات زير از جمله مواردي است كه قصد داريم در ادامه اين مقاله به توضيح آن ها بپردازيم. پس همراه با ما باشيد.

آيا تا به امروز با خود پنداشته ايد كه به منظور خريد و فروش سكه شايد احتياجي به رفتن به صرافي ها نداشته باشيد و قادر باشيد به سادگي در بورس سكه خريد و فروش نماييد؟
آيا تا به امروز مطلع بوديد كه صندوق طلا در بورس مورد معمله قرار خواهد گرفت، كه با خريد آن مي توانيد ضمن پوشش ريسك در جهت خريد سكه، از نوسانات بازار هم استفاده نماييد؟
آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده ايد كه در صورت خريدن دارايي هاي مثل سكه، مشكلات مربوط به نگهداري آن مثل سرقت و مفقود شدن و موارد ديگر وجود دارد؟

به صورت سنتي سرمايه گذاران و يا حتي عوام بازار اين عادت را در خود دارند كه در زمان رشد قيمت سكه به صرافي ها رفته و سكه فيزيكي خود را خريد كنند تا در آينده و با توجه به افزايش قيمت سكه آن را به فروش برسانند و كسب سود كنند، ولي در حال حاضر در بازار سرمايه ايران اين امكان فراهم آمده است تا سرمايه گذار فقط با دريافت كد بورسي به وسيله بازار سرمايه، سكه و يا مشتقات آن را خريداري نمايد.

 

عرضه اوليه سهام در بورس چيست؟

 

عرضه اوليه سهام در بازار بورس هميشه يكي از مواردي بوده كه براي سرمايه گذاران تازه وارد جذابيت داشته است. به زبان ساده عرضه اوليه يعني انتشار اوراق بهادار شركتي كه در بورس به تازگي پذيرش شده است. عرضه اوليه سهام شركت ها در بورس به اين دليل كه در بيشتر مواقع براي سرمايه گذاران سود آور بوده، هميشه طرفداران خاص خودش را دارد.

براي خريد عرضه اوليه نيز بايد ابتدا كد بورسي دريافت كنيد.

 

جمع بندي و چند توصيه بسيار مهم اگر ميخواهيد وارد بورس شويد:


در آخر اين كه اگر تصميم داريد در بورس موفق باشيد و كسب سود كنيد حتماً آموزش ببينيد، در دوره هاي آموزشي شركت كنيد و سعي كنيد با ايجاد ارتباطات مناسب و دنبال كردن اخبار شركت ها سود بيشتري در اين بازار كسب كنيد.

از مشاوره گرفتن از افراد غير متخصص و غير قابل اعتماد خودداري كنيد و با تكيه بر دانش و اطلاعات خود شروع به معامله در بازار بورس كنيد. و حتماً از شركت هاي داراي مجوز مشاوره سرمايه گذاري براي خريد و فروش ها مشورت بگيريد (تا زماني كه خودتان تحليل گر بشويد)

هميشه به ياد داشته باشيد كه بازار بورس بازاري سود ده براي افراد صبور و بازاري زيان ده براي افراد عجول و هيجاني است.

 

ترويج كشاورزي با رسانه

۸۵ بازديد

اثر رسانه ها در حفظ  محيط زيست و منابع طبيعي و ترويج كشاورزي

s3df_w1.png

آموزش عمومي محيط زيست با استفاده از رسانه

رسانه ها، مهمترين ركن ارتقا و انتقال دانش محيط زيستي در جامعه هستند. امروزه در تمام جهان، رسانه ها تعيين كنندة مسير، افكار و فرهنگ در تمام سطح زندگي و همچنين رفتار انسانها در حفاظت از محيط زيست مي باشند. رسانه ها با دادن اطلاعات محيط زيستي به سطوح مختلف جامعه متناسب با نياز هر قشر جامعه و القا و نهادينه كردن اين اطلاعات، موجب تغيير رفتار و گسترش فرهنگ محيط زيستي جامعه مي شوند. (احسان سميع زاده(

 بي ترديد امروزه رسانه ها يكي از مهمترين بازوهاي آموزش عمومي مي باشند، حفظ محيط زيست با اقدامات پليسي امكان پذير نيست بلكه مي بايست با روش هاي مختلف آگاهي و دانش زيست محيطي را افزايش داد، اين اقدامات موجب ارتقا فرهنگ زيست محيطي مي گردد. با استفاده از رسانه هاي محيط زيستي مي توان فرهنگ زيست محيطي و مسئوليت پذيري يك جامعه را ارتقاء داد)زيست سيما(

حمايت از محيط زيست با رسانه ها

گاهي زمين خوارها و تخريب كنندگان محيط زيست از قدرت اقتصادي و سياسي بزرگي  برخوردارند كه فقط با اطلاع رساني عمومي و وحدت در مبارزه با آنها مي توان در مقابل اين طيف ايستاد. مردم با رسانه اي شدن يك تخلف زيست محيطي حساسيت بيشتري نسبت به آن موضوع نشان داده و در مقابل كانون هاي قدرت ايستادگي مي كنند.

ترويج كشاورزي با رسانه

با توجه به گستردگي و تنوع فعاليت جامعه هدف در بخش كشاورزي، سطح متفاوت دانش و تجربه و عدم دسترسي سريع و مستمر به همه آن‌ها، فراگيرترين و مؤثرترين ابزار در برقراري اين ارتباط آموزشي رسانه است. ابزاري كه با توجه به نوع خود، داراي ميزان اثربخشي و كارآيي متفاوت است. تفاوتي كه بايد آن را در ميزان دسترسي عمومي و چگونگي پوشش منطقه‌اي، اعتبار سازماني و اعتماد اقشار مختلف جامعه هدف به آن رسانه يافت.( صادق صدقگو(

آموزش و ترويج كشاورزي با رسانه هاي تصويري  و مكتوب امكان پذير است هر آنچه اطلاعات علمي در اين زمينه افزايش يابد توليد پايدار و بهره بري در بخش كشاورزي بيشتر خواهد شد.

 

كتاب شهر نوازندگان سفيد

۷۰ بازديد

داستان نسل‌كشي كردهاي عراق

رمان شهر نوازندگان سپيد را بختيار علي، نويسنده، منتقد و رساله‌نويس كُرد نخستين بار در سال ???? منتشر كرد كه در سال ???? با ترجمه‌ي رضا كريم مجاور و توسط انتشارات افراز بار ديگر در اختيار دوستداران اين نويسنده قرار گرفت. بختيار علي در رمان شهر نوازندگان سفيد، از فاحشه‌خانه‌اي در جنوب عراق به نقل داستان نسل‌كشي كردهاي عراق در سال ???? مي‌نشيند.

بختيار علي محمد در سليمانيه كردستان عراق و در سال ???? متولد شد. او متفكر، رمان‌نويس، رساله‌نويس، منتقد و شاعر نيز هست. بختيار علي كار خود را با شعر و مقاله آغاز كرد اما از اواسط دهه‌ي ???? توانست خود را به‌عنوان رمان‌نويسي تأثيرگذار به ديگران بشناساند. از او علاوه بر مقالاتش، شش رمان و مجموعه اشعار متعددي به چاپ رسيده است. سبك نوشتاري بختيار علي رئاليسم جادويي است. از آثار منثور او مي‌توان به مرگ تك‌فرزند دوم، قصر پرندگان غمگين، غزل‌نويس و باغ‌هاي خيال، آخرين انار دنيا و شهر نوازندگان سفيد اشاره كرد.

درباره‌ي رمان

دست تقدير، فاحشه‌اي كُرد، پزشكي كُرد و هنردوست، ژنرال عربي نادم و يكي از نجات‌يافتگان عمليات انفال را كنار هم قرار مي‌دهد.  هريك از شخصيت‌ها سوداي چيزي را در سر دارند. فاحشه سعي دارد معشوقش را از دنياي زندان‌هاي زيرزميني و شكنجه رها سازد؛  موسي‌بابك، پزشك، آرزو دارد بتواند در اين استبداد پاي هنر و زيبايي را به زندان‌ها باز كند؛ ژنرال سمير‌البابلي اميدوار است بتواند يك روز خود را به خاطر تمام قساوت‌هايي كه در گذشته مرتكب شده، ببخشد و بازمانده‌ي عمليات انفال سوداي حق و عدالت در سر دارد. با گذر از روي‌ها، كابوس‌ها و تكاپوي شخصيت‌ها، دنيايي مي‌يابيم پر از ظلم، قتل‌عام، حسرت، پشيماني، نجات و استقامت.

در جايي كه هنوز پاك‌دامني تعيين‌كننده‌ي عيار زنان است، رمان شهر نوازندگان سپيد تمام تلاشش را مي‌كند تا اخلاق متعارف و متعصب را به مبارزه بطلبد. اگر قصد اين باشد، راحت مي‌توان داستان را از زبان يك فاحشه، ژنرال و موسيقي‌داني در يك فاحشه‌خانه نقل كرد.  در چنين داستاني مي‌توان نشان داد كه در كشوري جنگ‌زده، همه قرباني‌اند؛ حتي ظالم. مي‌توان نشان داد كه اگر استبداد پايان يابد، هنوز مشكلات بسياري هست كه بايد با آن‌ها روبه‌رو شد. آن جامعه بايد درباره‌ي بخشش، حقيقت و صلح تصميماتي بگيرد و بداند كه اين تصميمات آينده را دستخوش تغيير مي‌كند.  همان‌طور كه يكي از قربانيان سميرالبابلي مي‌گويد:

من اين مرد را در درونم كشته‌ام. مي‌ترسم كه اگر تو او را بكشي، يك‌بار ديگر برايم زنده شود.

برشي از رمان

«پدر سرهنگ قاسم گفت: « هيچ‌كس از رمز و رازهاي خدا سر در نمي‌آره… هيچ‌كس نمي‌تونه از حكمت خدا سر دربياره… توي هر مصيبتي بايد ريشه‌ي حكمتي رو جست‌وجو بكني… بايد از خودت بپرسي خدا توي اين بلا، چه درس و عبرتي رو مخفي كرده… شايد خداي مهربون بخواد ما رو امتحان بكنه… شايد بخواد قدرت گذشت و بخشش ما رو آزمايش كنه… اگه به حكمت الاهي دقيق بشيم، مي‌بينيم كه گذشت و چشم‌پوشي ما از جنايات اين آدمكش، بيش‌تر مي‌تونه ما رو به خدا نزديك بكنه… فقط خدا مي تونه مجازات هاي بزرگ رو به سرانجام برسونه و عملي ش بكنه… »

حليم رخسار گفت: « خواهش مي كنم پاي خدا رو به اين ماجرا نكشيد… چون خدا از اول اش هم توي اين ماجرا نبوده… خدا كاري به اين نداره كه ما چه تصميمي مي‌گيريم… »

در اين لحظه پدر سرهنگ قاسم و كريم خزان، هر دو با هم گفتند: « استغفرالله. »

حليم رخسار با صداي بلندتري گفت: « نمي‌دونم خدا كه در زمان جنايت حاضر نبوده، چرا بايد در زمان مجازات حاضر باشه؟ »

همين حالا مي‌توانيد اين رمان را از وب‌سايت كاواك تهيه نماييد : https://www.cavack.com/Item/31651