نكاتي درباره رويارويي سنتي ميان قماربازان و ديلرها در بازي رولت

۶۵ بازديد

 

 

نكاتي درباره رويارويي سنتي ميان قماربازان و ديلرها در بازي رولت

پس از ورود به يك كازينو صرف نظر از اينكه شما به چه نوع از بازي هاي كازينويي علاقه داشته باشيد بسيار بعيد است كه تجمع بازيكنان بر سر ميزهاي بازي رولت توجه شما را به خود جلب نكرده باشد، جداي از مسائل تكنيكي و رياضي بازي رولت از جمله بازي هاي كازينويي است كه توانسته قماربازان بسياري را با سليقه هاي مختلف به خود جذب كند.

 

در اين ميان در بررسي بازي رولت و مصاف هميشگي ميان قماربازان و ديلرها به عنوان نمايندگان كازينو كه نقش مهمي در به ثمر رسيدن نتيجه نهايي در هر دور از بازي را ايفا مي نمايند شايد بتوان ادعا كرد همانطور كه دست خط هر شخص در دنيا با ديگري متفاوت مي باشد يك ديلر نيز نمي تواند آگاهانه هر بار توپ را دقيقا همانند ديلر ديگري در گردانه رولت به حركت در بياورد، اين يگانگي هر ديلر در به حركت در آوردن توپ در گردانه رولت در ميان علاقمندان به بازي رولت بسيار مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس يك باور در دنياي رولت عده اي اعتقاد دارند كه بعضي از ديلرها با تمرين بسيار توانايي كنترل محل فرود آمدن توپ در گردانه رولت را دارند كه به اين موضوع اصطلاحا Dealer’s Signature مي گويند. گرچه قوانين كلي تكنيك به حركت در آوردن توپ در گردانه رولت توسط كازينوها تنظيم مي شود و از رويه يكساني پيروي مي كند با اينحال سرعت به حركت در آوردن گردانه رولت و چرخاندن توپ در داخل گردانه موضوعي است كه ديلر آن را تعيين مي كند. استفاده قماربازان از Dealer’s Signature همواره مورد نگراني كازينوها بوده است همچنين علاوه بر بازيكنان كازينو مي بايست نگران ديلرهايي باشد كه سعي مي كنند با كنترل نتايج و تباني با بازيكنان نتايج مورد نياز براي برنده شدن را بدست بياورند و در سود پيروزي بدست آمده با بازيكنان سهيم شوند، بر اين اساس امروزه علاوه بر تعويض ديلرهاي هر ميز رولت به صورت شيفتي مديران كازينوها معمولا در صورت مشكوك بودن به نتايج بدست آمده اقدام به تعديل نيرو و استخدام ديلرهاي جديد مي نمايند.

 

به هر حال در اين زمينه بايد برخي نكات ظريف توجه داشت از جمله اينكه به مرور زمان و اصطحلاك قطعاك فيزيكي از سرعت چرخش گردانه هاي رولت كاسته مي شود و كار را براي كنترل نتايج بسيار دشوار مي سازد همچنين نتايج برخي تحقيقات بر روي ويدئوهاي ضبط شده از بازي هاي انجام شده بر روي رولت هاي مختلف نشان مي دهد كه در عمل تاثير توانايي ديلرها در كنترل جريان چرخش و محل فرود آمدن توپ در حالتي كه توپ بيش از ? الي ? دور در گردانه رولت به حركت در بيايد از بين خواهد رفت اما در نقطه مقابل تعداد دورهاي بيشتر چرخش توپ در گردانه رولت فرصت را براي بازيكنان حرفه اي تر كه توانايي و استعداد ردگيري چشمي توپ به منظور حدس زدن محل فرود آن دارند فراهم مي آورد. البته اين موضوع با وجود رولت هاي تمام ديجيتال جديد كه در آن كامپيوتر وظيفه به حركت در آوردن گردانه رولت و پرتاب توپ در داخل گردانه را بر عهده دارد و سرعت چرخش گردانه و شدت پرتاب توپ هر بار توسط كامپيوتر و طي فرآيندهاي تصادفي مشخص مي شود تغيير يافته است.

لابد تا به حال به اين نكته توجه داشته ايد كه بعضي قماربازان در بازي رولت اصرار دارند كه شرط بندي شان را زماني آغاز كنند كه توپ توسط ديلر و در داخل گردانه چرخان به حركت در آمده باشد، حتي ممكن است برخي از اين بازيكنان شرط بندي شان را تا لحظات پاياني و پس از چرخش يك دور كامل توپ در گردانه تا آستانه زماني كه ديلر شرط بندي را با عبارت No More Bets متوقف نمايد به تاخير بياندازند. اين روش مورد استفاده بازيكنان قمار بر روي ميزهاي رولت باعث شده است كه كازينوها سياست هاي مختلفي در برآورد ميزان مورد نظر چرخش توپ در گردانه در پيش بگيرند.

البته ديلرها در مواقعي كه تعداد بازيكنان زيادي بر روي ميز بازي حضور ندارند و رقم شرط بندي ها زياد نمي باشد معمولا توپ را با ميزان قدرت كمتري به حركت در مي آورند كه معمولا منجر به ? الي ? دور چرخش توپ در گردانه مي گردد و اين موضوع به دليل سرعت بخشيدن به دورهاي بازي صورت مي گيرد. در مجموع اين جدال ذهني هميشه براي بازيكنان رولت وجود داشته كه به عقيده آنها ديلرها سعي مي كنند با حركت دادن آرام گردانه رولت و چرخاندن توپ با قدرت كمتر نتايج بدست آمده را كنترل نموده و تلاش نمايند توپ را به مسيرهايي هدايت نمايند كه بازيكنان پيش بيني آن را نكرده اند، با اينحال وجود چنين توانايي در ديلرها گرچه موضوعي محال ممكن نيست ولي امري بسيار دشوار مي باشد.

 

 

 

اشكان حيدري وكيل سرقت تعزيري در كرج

۷۴ بازديد

اشكان حيدري

وكيل جنايي در كرج

وكيل پايه يك دادگستري و كارشناس ارشد حقوق

با ?? سال سابقه وكالت

قبول دعاوي كيفري و خانوادگي،اعم از مواد مخدر،كلاهبرداري،خيانت در امانت،فروش مال غير،طلاق يكطرفه ….در استان البرز

وكيل جنايي در كرج, وكيل سرقت تعزيري در كرج ,وكيل قتل عمد در كرج, مجرب ترين وكيل در كرج ,وكيل طلاق در كرج, وكيل مواد مخدر در كرج ,وكيل تخصصي كيفري در كرج,

 

نقش گوگرد در توليد مركبات

۶۶ بازديد

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين كنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از كودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از كاشت پخش و تركيب شود، يا در كود استارتر استفاده شود. اين تركيب با ساير كودهاي خشك ميتواند به خوبي تركيب شود. تقريباً ??/? كيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هكتار تأمين ميكند.

Citrus

به كار بردن اين نوع كود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح كمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش كاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به كاربردن اين كود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل كرد و روي بافت برگها اعمال كرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هكتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? كيلوگرم روي در هر هكتار بايد تامين شود.

كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد مركبات را كاهش مي دهد. همانطور كه آزمايشات بر روي مركبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب كاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين كمبود، بازده كاهش مييابد.

كودهاي حاوي روي بر خاك و شاخ و برگ درختان به كار ميرود؛ اين نوع كوددهي بر افزايش عملكرد مركبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مركبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسكوربيك در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت كمبود شديد روي، ميوه ها ممكن است به شكل نادرست شكل گرفته، از ميزان آب آنها نيز كاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم كمبود روي به عنوان لكههاي كلروتيك بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار كوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري كودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشكل را در برگهاي عقبي اصلاح كرد.

دستورالعملهاي عمومي براي كاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يك عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم كننده هاي رشد كه مربوط به كشيدگي دروني و توسعه كلروپلاست است. كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد را كاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث كاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها كوچك مي شود و در نهايت باعث كاهش بازده ميشود. كاربرد اين كود بر خاك و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملكرد توليد مركبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مركبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مركبات (گرچه به ميزان نسبتاً كمي) مورد نياز است، اما هنگامي كه منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملكرد مركبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در كودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه كافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يكي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشكيل كلروفيل در توليد مركبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

۸۳ بازديد

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما كوچك است پيشنهاد مي شود كه از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبك مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده كنيد. اين پرده ها در عين شيك بودن و سادگي، اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه از حداكثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد به كارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود كه خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي كوچك هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده كنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي كوچك نيستند.

اگر سقف خانه شما كوتاه است، نبايد از والان و كتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده كنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا كف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد كاري كنيد كه سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت كم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازك و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده كنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، كم كردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما كم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تكه دارد، به طور مثال روي يك ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا كم داريد، مي توانيد از يك پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده كنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيك تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده كوچك و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده كرد. در اين صورت براي پر كردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب كرده يا از دكور و سنگ هاي آنتيك استفاده كنيد.

براي سالن هايي كه پنجره هاي كوچكي دارد، فرقي نمي كند كه پنجره ها كوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا كف زمين استفاده كنيد. پرده هاي كوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي كمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دكوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده كرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده كنيد و برعكس؛ اگر در طراحي دكوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تك رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده كرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي كلاسيك برويد.

براي سالن هايي كه در دكوراسيون آن ها از يك يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به كار ببريد و از همان رنگ در كوسن و روميزي و ... نيز استفاده كنيد تا يك هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده كرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه كنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

درباره مجموعه سينكو

۷۵ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

چه كسي فيبرهاي نوري را اختراع كرده است؟

۷۳ بازديد

 

فيبرهاي نوري

صدها سال است كه انسان ها به كمك بازتاب نور خورشيد در طي روز و استفاده از نور فانوس در شب ارتباط برقرار كرده است. سيگنال دهنده هاي نيروي دريايي هنوز هم به كمك چراغ هاي چشمك زن قدرتمند براي انتقال پيام هاي رمزگذاري شده به كشتي هاي ديگر استفاده مي كنند. ارتباطات نوري محدود به نقاط و خطوط ساده نوري نشده است.اين واقعيت جالب است كه الكساندر گراهام بل اندكي پس از اختراع تلفن خود دستگاهي را به نام “فوتوفون” اختراع كرد. فوتوفون بل، پرتوي بازتاب شده ي نور خورشيد را بر روي يك دتكتور سلنيومي در فاصله چند صد متري متمركز مي كرد.

درواقع فوتوفون،يك وسيله ارتباطي با قابليت تراگسيل صدا از طريق يك پرتو نور بود.

با اين دستگاه ، بل ميتوانست يك پيام صوتي را از طريق پرتوي نور منتقل كند. اين ايده براي سالهاي طولاني باقي ماند. اخيرا ، ايده انتقال نور از طريق فيبر نوري نازك دوباره زنده شده و در فناوري ارتباطات مورد استفاده قرار مي گيرد.

استفاده از نور به عنوان موج حامل در فيبر نوري نسبت به حامل هاي موج راديويي برتري هايي از قبيل پهناي باند بسيار وسيع تر و مصونيت از تداخل الكترومغناطيسي دارد.

همچنين از فيبر هاي نوري براي انتقال نور به مكان هاي غيرقابل دسترس استفاده مي شود . استفاده از ابزارهاي داراي فيبر نوري در صنعت بسيار رايج است و اهميت آنها به عنوان ابزارهاي تشخيصي در پزشكي اثبات شده است.

اخيراً فناوري فيبر نوري به يك سيستم ارتباطي با قابليت هاي بسيار عظيم تبديل شده است.

يكي از ويژگي هاي چنين سيستمي ، توانايي آن در انتقال هزاران مكالمه تلفني ، چندين برنامه تلويزيوني و سيگنال هاي بيشمار بين ايستگاه ها از طريق يك يا دو فيبر نوري انعطاف پذير و نازك است. بدون شك به دليل ظرفيت فوق العاده حمل اطلاعات ( پهناي باند) سيستم فيبر نوري ، دستگاه هايي نظير تلويزيون دو طرفه طراحي شده است كه قبل از توسعه فيبر نوري بسيار پرهزينه بوده است.

علاوه بر ارائه پهناي باند بسيار گسترده ، سيستم فيبر نوري داراي كابل هاي بسيار نازك و سبك وزن است. فيبر نوري به همراه محافظش معمولاً ?.? ميلي متر قطر دارد ، اما مي تواند با يك دسته سيم مسي به قطر ?.?? سانتي متر كه اكنون براي حمل همان مقدار سيگنال استفاده مي شود ، جايگزين شود.

فيبرهاي نوري چگونه كار مي كنند؟

انتشار نور در فيبر نوري مستلزم اين است كه نور كاملاً درون فيبر محدود شود.

اين امر با انعكاس داخلي كامل و انكسار مداوم انجام مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري

سه نوع فيبر نوري وجود دارد كه بر اساس مدل پخش نور توسط آنها، طبقه بندي مي شوند:

?. فيبر نوري تك حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست مرحله اي

?.فيبرهاي نوري ريزساختار(microstructured) نوع جديدي ازفيبر هاي نوري هستند كه با سه مورد فوق تفاوت هايي دارند. تفاوت اصلي اين دو ، در روش كنترل نور مي باشد.

چرا بايد درباره ي انواع مختلف فيبر هاي نوري اطلاع داشته باشيد؟

استفاده از انواع مختلف فيبرهاي نوري براي برقراري ارتباط ، به شناخت صحيح آنها وابسته است. مهندسان ارتباطات يا تكنسين هاي شبكه ، قبل از طراحي شبكه اي ازفيبر هاي نوري بايد به خوبي از اصول اوليه فيبر هاي نوري و كارايي آنها آگاهي داشته باشند تا بتوانند به خوبي تصميم گيري كنند.

شناختن فيبر هاي نوري به شما كمك مي كند تا براساس نياز خود يك تصميم هوشمندانه بگيريد.

تك حالتي و چند حالتي بودن فيبر نوري يعني چه؟ / نظريه حالت چيست؟

ما قصد داريم داده ها را با استفاده از نور انتقال دهيم. از اين رو ، از فيبرهاي نوري استفاده مي كنيم . فيبر هاي نوري كابلهاي مخصوصي هستند كه مي توانند پرتوي نور را هدايت كنند.

براي درك رفتار امواج الكترومغناطيسي در موج برها ، از نظريه اي استفاده مي كنيم كه به عنوان تئوري حالت شناخته مي شود. تئوري حالت در اصل امواج الكترومغناطيسي را بر اساس طول موج به حالت هاي مختلف طبقه بندي مي كند. شما مي توانيد در ادامه ي اين مقاله تئوري حالت نور را ياد بگيريد.

فيبر نوري تك حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

single mode fiber optic cable

همان طور كه از نام آن پيدا است ، اين نوع فيبر نوري تنها يك حالت نور را منتقل مي كند. به عبارت ديگر ، مي تواند تنها يك طول موج از نور را در طول خود حمل كند.

اين طول موج معمولاً ???? نانومتر يا ???? نانومتر است.

ممكن است شما فكر كنيد كه اين امر ، قابليت انتقال اطلاعات را محدود مي كند. اما فيبر نوري تك حالتي بسيار بهتر ازفيبر هاي نوري چند حالتي كار مي كند زيرا پهناي باند بيشتري دارد و بنابراين سرعت آن بي نظير است.

جالب است كه بدانيد فيبر هاي تك حالتي بعد ازفيبر هاي چند حالتي به وجود آمده اند. درواقع آنها جديدتر از كابل هاي چند حالتي هستند.

اين كابل ها مي توانند با داشتن يك هسته كوچك فقط يك حالت نور را انتقال دهند. درواقع مي توانيم بگوييم كه در اصل قطر هسته به اندازه ي طول موج نوري است كه از آن عبور مي كند.

فقط ليزرها به عنوان منبع نور استفاده مي شوند. نور مورد استفاده درفيبر هاي تك حالتي در بخش مرئي طيف قابل رويت نيستند.

از آنجا كه نور در يك مسير مستقيم حركت مي كند ، تلفات كمتري دارد و مي توان از آن در برنامه هايي كه به مسافت طولاني تر نياز دارند استفاده كرد.

يك نقطه ضعف فيبر تك حالتي اين است كه جفت شدن آنها سخت است.

فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)

multi mode fiber optic cable

همانطور كه از نام آن پيدا است ، اين نوع ازفيبر هاي نوري اجازه مي دهند تا چندين حالت نور در امتداد محور آنها حركت كنند.

براي توضيح بيشتر مي توانيم بگوييم ، آنها مي توانند اين كار را با داشتن هسته قطورتر انجام دهند.

طول موج امواج نور درفيبر هاي چند حالتي در طيف مرئي از ??? تا ???? نانومتر قرار دارند.

بازتاب امواج داخل فيبر چند حالتي در هر حالت با زواياي مختلفي اتفاق مي افتد. در نتيجه ، بر اساس اين زاويه ها ، تعداد بازتاب ها مي توانند متفاوت باشند.

از آنجا كه اساس فيبر نوري براي برقراري ارتباط ، بازتاب داخلي است ، تمام حالت هاي داراي زاويه حادثه كه باعث انعكاس كامل داخلي نمي شوند ، توسط روكش جذب مي شوند.

ما مي توانيم حالتي با مرتبه بالاتر داشته باشيم ، امواج عرضي بر محور موجبر موج مي توانند بارها منعكس شوند. در حقيقت ، به دليل افزايش بازتاب در زواياي غيرمعمول ، حالت هاي مرتبه بالاتر مي توانند كاملاً درون كابل از بين بروند.

حالت هاي داراي مرتبه پايين نسبتاً عرضي يا حتي كاملاً مستقيم اند و از اين رو نسبتاً بهتر هدايت مي شوند.

دو نوع فيبر نوري چند حالتي وجود دارد:

  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي
  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي مرحله اي

types of multimode fiber stepped index and graded index

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي

ضريب شكست هسته مولتي مد در كل كابل يكنواخت است.

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي مرحله اي

ضريب شكست هسته از شعاع مركزي تا سطح آن تغيير مي كند.

اين موضوع چه اهميتي دارد؟

اگر به شكل فيبر هاي چند حالتي با ضريب شكست پله اي و مرحله اي نگاه كنيد ، متوجه خواهيد شد كه امواج موجود در فيبر چند حالتي با ضريب شكست پله اي در زمانهاي مختلف به يك نقطه واحد مي رسند. اين امر به اين دليل است كه حالت هاي مختلف ،سرعت هاي مختلفي دارند. در نتيجه اين امر باعث كاهش پهناي باند مي شود. به اين كار پراكندگي يا تحريف مياني گفته مي شود.

با اين حال ، اين مسئله با استفاده ازفيبر هاي مالتي مد با ضريب شكست مرحله اي قابل كاهش است.

فيبر هاي نوري ريزساختار

اينها انواع جديدي از كابل هاي فيبر نوري هستند. آنها مفهومي كاملاً متفاوت از استفاده از نور براي برقراري ارتباط را بيان مي كنند. در انواع فيبر هاي نوري كه در بالا به آنها اشاره شد ، انتقال نور به دليل وجود بازتاب كلي داخلي و شاخص هاي انكسار هسته و روكش انجام مي شد. درفيبر هاي نوري ريزساختار ، از ساختار فيزيكي موج بر در مقياس نانو براي هدايت نور استفاده مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري ريزساختار عبارت اند از:

• كريستال هاي فوتوني

•فيبر هاي Air-clad يا double-clad

•فيبر هاي فرنل

منابع :

https://physicsabout.com/fiber-optic/

https://technobyte.org/types-of-optical-fibers-structure-of-optical-fibers/

 

The post چه كسي فيبرهاي نوري را اختراع كرده است؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

درباره مجموعه سينكو

۸۰ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

خريد آپارتمان در نياوران

۷۴ بازديد

خريد آپارتمان در نياوران

تقريبا مي‌توان گفت كه همه‌ي ما اسم محله‌ي نياوران را شنيده‌ايم. كمتري كسي پيدا مي‌شود كه درباره‌ي اين محله اعيان نشين چيزي نشنيده باشد. اين محله يكي از قديمي ترين محله هاي تهران و البته منطقه شميران تهران مي‌باشد. محله‌ي نياوران در منطقه‌ي 1 شهرداري تهران واقع شده است.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد چرا اسم اين محله “نياوران” گذاشته شده است؟

در گذشته اين محله پر از نيزارهايي بوده كه مردم براي جمع آوري اين ني‌ها به اين محله ميرفتند. به همين دليل اين منطقه “ني‌آوران” نام گذاري شد كه به مرور زمان به “نياوران” تغيير نام پيدا كرد. البته كه امروزه اين خيابان به اسم شهيد با هنر تغيير كرده است.

حالا بيايد بررسي كنيم ببينيم كه اوضاع خريد آپارتمان در نياوران كه يكي از محله‌‌هاي قديمي تهران بوده، به چه صورتي است.

محله‌ي نياوران يكي از محله‌هاي اعيان نشين تهران است. يكي از محله‌هايي كه آپارتمان‌هاي مثال زدني در آن ساخته شده است. آپارتمان‌هاي نياروان اكثرا لوكس و گران قيمت هستند. البته كه شايد در بين همه‌ي اين آپارتمان‌هاي لوكس، تعدادي آپارتمان معمولي هم پيدا شود. اما در اصل آپارتمان‌‌هاي نياوران به لوكس بودن معروف هستند. در نياوران آپارتمان‌هاي به‌نام و خوبي ساخته شده كه ميشه از بهترين آنها به برج آلتون اشاره كرد.

خانه هر شخص محل استراحت و آسايش فرد بوده است. اگر خانه‌ي مورد نظراين امكان را نداشته باشد در آينده شما و خانه‌ايتان باهم دچار مشكل خواهيد شد. در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي را در رابطه با خريد آپارتمان در نياوران به اطلاع شما برسانيم. براي اطلاع از اين شرايط در ادامه‌ي اين مقاله با ما همراه باشيد.

اولين نكته‌اي كه بايد به هنگام خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، محله‌ وكوچه‌اي هست كه آپارتمان در آن واقع شده است. يعني اينكه اين كوچه چقدر مي‌تواند براي شما دردسر ساز باشد. اينكه آپارتمان در كوچه‌ي پهن يا باريك واقع شده باشد، مي‌تواند در سيستم رفت و آمد شما بسيار تاثير بگذارد. از ديگر تاثيرات آن مي‌توان به جاي پارك اضافه براي مهمان‌ها نير اشاره كرد. حتما به دسترسي‌هاي كوچه و محله واقف باشيد. دسترسي‌هايي مانند مراكز خريد و سوپر ماركت‌ها مي‌تواند بسيار مهم باشد. البته كه امروزه كه سوپر ماركت‌ها از فراواني بسيار زيادي برخوردار هستند. اما باز اين نكته يكي از مسائلي هست كه بايد در زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد تا در آينده دچار دردسر نشويد.

دومين نكته‌ي حائز اهميت كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، همسايه‌هايي هستند كه در آن آپارتمان زندگي مي‌كنند. اگر شما فردي آرام هستيد كه با خريد آپارتمان در نياوران به دنبال آرامش هستيد، اين نكته براي شما از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. زيراكه اگر شما وارد آپارتماني در نياروان شويد كه شلوغ و پر سر و صدا هست، ممكن است كه در آينده نه چندان دور در آن آپارتمان دچار مشكل شويد. يا اگر خانواده‌ي شلوغ و پر رفت و آمدي داريد، بهتر بوده كه براي خريد آپارتمان در نياوران بسيار زياد به اين موضوع توجه كنيد كه در آينده با همسايه‌هاي خود دچار مشكل نشويد. پس مي‌توان نتجيه گرفت كه براي خريد آپارتمان در نياوران، اين موضوع از اهميت بالايي برخودار بوده است.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه شود، سيستم گرمايش و سرماييش آپارتمان است. با توجه نكردن به اين نكته نيز ممكن است در آينده نه چندان دور دچار مشكل شويد. اين نكته يكي از نكاتي است كه براي خريد آپارتمان در نياروران بايد بسيار به آن توجه شود، زيرا كه بعضي از مردم در هنگام خريد آپارتمان فقط به همان فصلي كه هستند توجه ميكنند و بسيار به آينده و فصل‌هاي ديگر توجهي ندارند. يعني اينكه اگر در تابستان خريد مي‌كنيد و سيستم سرمايش را چك كرده‌ايد، حتما سيستم گرمايش آپارتمان را هم چك كنيد كه در زمستان به مشكل برنخوريد.

نكته‌ي بعدي كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه داشته باشيد، داشتن حيوان خانگي است. در بعضي از آپارتمان‌هاي نياوران داشتن حيوان خانگي ممنوع است. حالا دليل اين ممنوعيت در هر كدام از آپارتمان‌هاي نياوران متفاوت است. حال اگر قصد خريد آپارتمان در نياوران را داريد، حتما قبل از بازديد آپارتمان از آزاد بودن و يا ممنوع بودن حيوان خانگي مطلع شويد كه در آينده به مشكل خاصي برنخوريد.

خريد آپارتمان در نياوران

همانطوركه ميدانيد، محله‌ي نياوران در يكي از شمالي ترين نقاط تهران واقع شده است. اين يعني يكي از مسائلي كه حتما بايد زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، ديد بيروني آن است. منظور از ديد بيروني ويو (view) آپارتمان است. به دليل ارتفاع اين محله، آپارتمان‌هاي نياوران مي‌توانند منظره‌هاي مختلفي داشته باشند. يكي از منظره‌هايي كه با خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند نسبيتان شود، ديد ابدي شهر تهران است. اگر خوش شانس باشيد مي‌توانيد آپارتماني پيدا كنيد كه هم ديد ابدي تهران و هم ديد ابدي رشته كوه البرز را از خانه‌ي خود داشته باشيد. پس حواستان باشد در خريد آپارتمان در نياوران به ديد واحد خود توجه داشته باشيد.

معمولا افرادي كه به دنبال خريد آپارتمان در نياوران هستند، تجملات برايشان يك امتياز محسوب مي‌شود. لابي آپارتمان يكي از جايي هست كه مي‌تواند اين حس تمجل گرايي را براي شما به ارمقان بياورد. حالا لابي‌ها مي‌تواند امكانات مختلفي داشته باشد. امكاناتي مانند “لابي من” مي‌تواند اين حس را به شما القاء كند. البته سرويس‌هايي كه لابي من براي ارائه دارد، مي‌تواند خيلي دل نشين شما باشد.

از ديگر نكاتي كه مي‌توان موقع خريد آپارتمان در نياوران بهش توجه كرد، فضاي سبز تراس يا همان “تراس گاردن” است.  در زندگي‌هاي امروزي كه فضاي سبز خانه‌ها بسيار كم شده و خانه‌ها از حالت ويلايي به آپارتمان تغيير كرده، تراس گاردن مي‌تواند حس بسيار خوش آيندي را براي شما به ارمغان بياورد. البته كه تراس گاردن بيشتر براي آپارتمان‌هاي متراژ بالا استفاده مي‌شود.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه كرد، “ديد مشجر” يا همان ديد فضاي سبز است. ديد ساختمان يكي از مهم ترين عامل‌هايي هست كه مي‌تواند در بلند مدت بسيار تاثيير داشته باشد.  همان طور كه در نكات قبلي از محل قرار گيري محله‌ي نياوران صحبت كرديم، نياوران داراي ديدهاي بسيار متفاوتي است. البته اين قسمت تركيب چندتا از نكته‌هايي هست كه در قبل برايتان باز گو كرديم. يكي محل و كوچه‌ و يكي ارتفاعي كه آپارتمان در آن قرار گرفته است. اين دو عامل مي‌تواند در ديد فضاي سبز شما بسيار تاثير گذار باشد.

اگر اهل ورزش و استخر باشيد، خانه‌هاي بسيار زيادي در نياوران هست كه مي‌تواند اين نياز شما را برطرف كنند. اما اگر از آن دست آدم‌هاي سخت پسند باشيد، بعضي از خانه‌هاي نياوران داراي استخري اختصاصي در واحد هستند. از همين رو براي افراد بسيار خاص پسند مي‌تواند يكي از آپشن‌هايي باشد كه در خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند به آنها بسيار كمك كند.

آخرين گزينه و مهم ترين گزينه براي خريد آپارتمان در نياوران كه بايد مد نظر گرفت، همكاري با يك املاك با تجربه و متخصص در اين زمينه است. املاك عظيميان از سال 1395 تخصصي در منطقه يك تهران مشغول فعاليت بوده است. املاك عظيميان با دارا بودن مشاورين بسيار مجرب و آشنا با منطقه‌ي نياوران تهران مي‌تواند بهترين راهنماي شما براي خريد آپارتمان در نياروان باشد.

اين موارد تنها تعداد محدودي از نكاتي هستند كه بايد در زمان خريد خانه در نياوران به آن‌ها توجه كنيد. از آنجايي كه خريد آپارتمان در نياروان، هزينه‌ي بسيار زيادي دربر خواهد داشت، بهتر بوده كه به همه‌ي موارد گفته شده بسيار دقت كنيد تا در آينده پشيماني گريبان گير شما نشود.

 

همه چيز درباره ايمپلنت دندان

۷۰ بازديد

همه چيز درباره ايمپلنت دندان

qx9u_m4.jpg

خبرگزاري آريا- پس از اينكه دنداني از بين رفت و جاي آن خالي شد، مشكلات زيادي براي جويدن و حتي تكلم ممكن است پيش بيايد. يكي از راه هاي درمان اين وضعيت استفاده از ايمپلنت دندان است.

ايمپلنت دندان از جمله درمان هاي حوزه دندانپزشكي است كه به نوعي جايگزين دندانِ از دست رفته طبيعي ميشود. هرچند كه ايمپلنت مصنوعي كاملا ساختاري غيرزنده است، اما استحكام كافي براي جويدن غذا و شرايط ديگر را دارد. و در ظاهر دقيقا مشابه يك دندان سالم و طبيعي است كه عملكرد جويدن را به خوبي انجام مي‌دهد.

ايمپلنت دندان چيست؟

ايمپلنت يا كاشت دندان، يك متد درماني است كه در آن يك قطعه كوچك مصنوعي (معمولا از جنس تيتانيوم) در داخل استخوان فك ها قرار ميگيرد و به نوعي نقش دندان را ايفا ميكند.

ايمپلنت كاشته شده در استخوان معمولا با سلول هاي استخواني و دهاني سازگار است. و در كار آن ها اختلال ايجاد نمي كند. روي اين قطعه كاشتني را با تاج و روكش دندان پر ميكنند تا شكلي دقيقا شبيه به دندان ايجاد شود.

چرا ايمپلنت دندان از اهميت زيادي برخوردار است؟

به صورت خلاصه بايد گفت كه كاشت دندان موفق ترين راه براي جايگزيني دندان در اشخاصي است كه دندان طبيعي خود را از دست داده اند. تمامي ايمپلنت ها به نوعي مشابه با ريشه دندان عمل كرده و عمل جويدن را تسهيل مي بخشند.

برخلاف دندان هاي مصنوعي متحرك، ايمپلنت ها براي تكلم و غذا خوردن مشكلي محسوب نميشوند. زيرا محكم در فك شخص ثابت شده اند.

انتخاب نوع ايمپلنت دندان

شخص ابتدا بايد توسط دندانپزشك معاينه شده و ساختارهاي دهان، دندان و فك او با دقت ارزيابي شوند. پس از آنكه مشخص شد شخص هيچگونه مشكلي مربوط به ساختارهاي دهاني ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشك با توجه به شرايط شخص، نوع ايمپلنت را براي او انتخاب ميكند. نوع پروتز كاشته شده در فك متفاوت خواهد بود و ممكن است ثابت يا متحرك باشد.

چرا بايد از كاشت دندان استفاده كرد؟

به نظر ميرسد به خاطر دلايل  موارد زير، رو آوردن به كاشت دندان در ميان افراد مختلف رو به افزايش است:

  • زيرا اين روش، جديدترين راه حل براي جايگزين كردن دندان طبيعي از دست رفته است.
  • به صورت دائمي در فك شما قرار داده مي‌شود و تا آخر عمر كارايي خود را حفظ مي‌كند.
  • اعتماد به نفس افراد ميانسال و مسن را افزايش ميدهد
  • به تكلم و گفتار كمك ميكند
  • كاشت دندان به نوعي براي دندان هاي مجاور يك مزيت و تكيه گاه مناسبي تلقي ميشود.
  • افزايش توان جويدن
  • زيباتر شدن دندان ها و طرح لبخند
  • بالا بودن ميزان موفقيت عمل كاشت ددان (تقريبا 97 درصد)

ميزان موفقيت ايمپلنت دندان چقدر است؟

طبق گزارشات رسمي از منابع معتبر، ميزان موفقيت ايمپلنت دندان در افراد مختلف چيزي حدود 97 درصد است. در حدود 3 درصد باقي مانده، به جاي اينكه ايمپلنت به بافت پيوند استخواني بچسپد به لثه متصل مي شود كه بايد از نو عمل كاشت را انجام داد.

آيا كاشت ايمپلنت دندان شامل محدوديت سني خاصي مي‌شود؟

براي انجام اينكار معمولا بايد به اندازه كافي صبر كرد تا بافت استخواني صورت و فك ها به تكامل و انتهاي رشد خود برسند. سن اتمام رشد استخوان هاي صورت معمولا 18 سال است.

اگر پيش از اين سن اقدام به انجام كاشت ايمپلنت كرد، به خاطر رشد فك، سايز دندان كاشته شده كوچكتر ميشود. و بايد دوباره آن را تعويض كرد. ولي پس از اتمام سن 18 سالگي هيچگونه محدوديت خاصي در خصوص كاشت ايمپلنت دندان وجود ندارد و تا هر سني ميتوان اين كار را انجام داد.

بهترين زمان براي كاشت چه زماني است؟

به نظر ميرسد مناسب ترين زمان براي انجام اين كار بعد از كشيدن دندان باشد. اما مدت زمان آن ميتواند متفاوت باشد:

قرار دادن قطعه كاشتني دقيقا بعد از كشيدن دندان طبيعي (البته در مواردي كه بيمار عفونت‌لثه و يا ديابت نداشته باشد)

اتصال قطعه كاشتني به مدت 3 هفته تا 3 ماه بعد از كشيدن دندان

و سرانجام قرار داردن قطعه ايمپلنت بيش از 3 ماه پس از كشيدن دندان

نكته:

بهترين زمان براي كاشت دندان هاي فك پايين 2 تا 3 ماه پس از كشيدن دندان ها و براي دندان هاي فك بالا4 تا 5 ماه بعد ازكشيدن است

برخي از عوارض كاشت دندان

يكي از قابل توجه ترين عوارض اين كار، بروز تورم در موضع كاشت ايمپلنت است. كه البته دو تا 3 روز پس از عمل كم شده و تا 5 روز آينده بعد از عمل از بين ميرود.

 

  • كبود شدن لب ها
  • بيحسي صورت و لب
  • خونريزي جزئي

 

پس از كاشت قطعه ايمپلنت موارد زير را در نظر بگيريد  :

  • 3 تا 7 روز پس از كاشت ايمپلنت، از مصرف قهوه، سيگار و مشربوات الكي خوددار كنيد
  • تمام داروهاي تجويز شده توسط دندانپزشك را به موقع مصرف كنيد.
  • تا حداقل يك روز بعد از عمل ناحيه كاشت را مسواك نزنيد
  • حداقل تا 8 ساعت بعد عمل سعي كنيد دهان خود را شستشو ندهيد
  • به صورت مرتب از دهانشويه هاي استفاده كنيد
  • براي جلوگيري از تشديد خونريزي هرگز آب دهان خود را تف نكنيد.

قيمت انواع ايمپلنت دندان

هزينه هاي تمام شده خريد و نصب قطعات كاشتني دندان معولا نسبت به ساير خدمات دندانپزشكي بيشتر است. و اين طبيعي است زيرا هم قطعات گران هستند و هم روند انجام عمل مشكلتر و زمانبرتر است.

از تمام هزينه اي كه براي دندان كاشتني خود صرف ميكنيد بيشتر آن مستقيما براي خريد و بكارگيري متريال مورد نياز مورد نياز، استفاده ميشود. و طبيعي است كه هرچه فرآيند درماني تخصصي تر باشد هزينه ها نيز در هر صورت بالا خواهد بود.

هنگام كاشت اين قطعات سعي كنيد نمونه هاي ارزان آن را خريداري نكنيد و فريب تبليغات رسانه ها و كلينيك ها را نخوريد. براي كسب اطلاع از هزينه هاي نهايي اينكار بهتر است به دندانپزشك متخصص مراجعه كنيد.

قيمت ايمپلنت دندان

منبع : آريا

 

 

 

راديولوژي الف در الهيه

۷۰ بازديد

راديولوژي الف در الهيه

امروزه دندان پزشكي نوين براي تشخيص و درمان، نيازمند راديولوژي و عكس هاي متنوع عكس برداري پزشكي است. با وجود تنوع بسيار اين عكس ها، دندان پزشكان به سهولت مي توانند مشكلات فك و دندان ها را مشخص كنند و به روش درماني مناسب بپردازند. عكس فتوگرافي، opg و عكس ايمپلنت از متداول ترين عكس هاي راديولوژي به كار رفته در دندان پزشكي هستند.

8to0_e6.jpg

عكس فتوگرافي

در درمان هايي كه به تغيير در ظاهر بيمار منجر خواهد شد، بايستي عكس هايي وجود داشته باشد تا روند اين تغييرات را ثبت كند. به اين نوع عكاسي، فتوگرافي گفته مي شود كه زير شاخه اي از عكس برداري پزشكي است.

نحوه انجام فتوگرافي

براي انجام فتوگرافي عكاس حرفه اي و متخصص اين امر، در يك آتليه مناسب، با دوربين عكاسي اقدام به عكس برداري از بيمار مي كند. عكس خانم ها بدون آرايش و عكس آقايان با صورت اصلاح شده بايد باشد تا پزشك دچار خطاي ديد نشود.

 

در طول انجام كار، عكاس نكات متعددي مانند نورپردازي، زاويه ديد، پس زمينه، كنتراست، وضعيت سر بيمار، نبود سايه و طبيعي بودن حالت چهره را در نظر دارد. بعد از پايان عكس برداري، عكس ها بدون هيچ روتوش يا اصلاحي، در اندازه هاي واقعي چهره، همراه با سي دي به پزشك ارجاع مي شود.

كاربرد فتوگرافي

عكس فتوگرافي در زمينه هاي مختلف پزشكي و دندان پزشكي مورد استفاده قرار مي گيرد. جراحان پلاستيك، جراحان بيني و دندان پزشكان بيش از ساير تخصص ها از خدمات اين نوع از عكس برداري بهره مي برند.

پزشك يا دندان پزشك در معاينه اوليه بيمار، او را به بخش فتوگرافي ارجاع مي دهد. پس از مشاهده عكس ها، پزشك بهترين شيوه را براي جراحي و يا روش هاي درماني ديگر در نظر گرفته و مراحل را براي بيمار توضيح مي دهد. برخي از جراحان از عكس هاي اوليه بيمار استفاده كرده و با طراحي كامپيوتري چهره نهايي او را ترسيم مي كنند تا او از نتيجه عمل، تصور درستي داشته باشد.

عكس فتوگرافي ارتودنسي

از كاربردهاي مهم فتوگرافي مي توان به عكس فتوگرافي ارتودنسي اشاره كرد. دندان پزشك براي داشتن تشخيص درست از وضعيت فك و دندان ها، از عكس هاي فتوگرافي استفاده مي كند. عكس فتوگرافي ارتودنسي در چند وضعيت مختلف مانند رو به رو، فك بالا و فك پايين تهيه مي شود.

وضعيت قرارگيري دندان ها در فك و شكل صورت و چانه بيمار در عكس به كمك دندان پزشك مي آيد تا تصميم دقيق تري اتخاذ كند. بعد از پايان دوره ارتودنسي، عكس فتوگرافي تجديد مي شود تا تغييرات به وجود آمده در فك و دندان ها، به وضوح ديده شود.

عكس فتوگرافي از زواياي مختلف

فايده عكس فتوگرافي

  1. بسياري مواقع پيش آمده كه بيمار بعد از پايان ارتودنسي، از نتيجه كار رضايت ندارد. در اين هنگام مشاهده عكس قبل و بعد از ارتودنسي، به وي كمك مي كند تا روند بهبودي را به صورت ملموس درك كند.
  2. فايده ديگر وجود فتوگرافي، استفاده از خدمات سازمان هاي بيمه گر است. اين سازمان ها براي تكميل پرونده پزشكي بيمار، عكس هاي فتوگرافي را نيز ضميمه پرونده مي كنند.
  3. در اختلافات حقوقي بيمار و پزشك نيز عكس هاي فتوگرافي به عنوان يك سند قابل عرضه در دادگاه است.
  4. در امور آموزشي عكس هاي فتوگرافي به عنوان يك ابزار آموزشي قوي عمل كرده و دانشجويان را به طور محسوسي با موضوعات تدريس شده، آشنا مي كند.

عكس opg

هنگامي كه بيمار براي ترميم يا عصب كشي به مطب دندان پزشكي مراجعه مي كند، دندان پزشك نياز دارد تا ميزان پوسيدگي، وجود كيست يا عفونت در لثه و وضعيت ريشه ها را بداند و براي درمان اولويت بندي كند. در اين شرايط يك عكس opg كه تمام دندان هاي دو فك را نشان مي دهد، وسيله مناسبي براي تشخيص وضعيت است.

عكس opg در الهيه

يكي از مراكزي كه براي تهيه عكس opg در الهيه و مناطق اطراف در دسترس شهروندان قرار دارد، مركز راديولوژي الف با تجهيزات مدرن و كادر توانمند است كه به بهترين شكل خدمات راديولوژي فك و صورت را ارائه مي كند.

عكس ايمپلنت

براي افرادي كه يك دندان خود را از دست داده اند، كاشت ايمپلنت انتخاب درستي است. اما فرايند ساخت و قرارگيري ايمپلنت در فك، پروسه اي دقيق و حساس است.

شرايط فك و دندان ها و موقعيت عصب و عروق در اين كار بسيار اهميت دارد. نمي توان بدون در نظر گرفتن تمام اين نكات، اقدام به كاشت ايمپلنت نمود. زيرا ممكن است در جراحي فك، به اشتباه عصب ها و يا سينوس ها آسيب ديده و مشكلات فراواني براي بيمار ايجاد شود.

از اين رو دندان پزشك قبل از هر كاري عكس ايمپلنت را درخواست مي كندعكس ايمپلنت از طرق مختلف راديولوژي به دست مي آيد. روش هايي مانند cbct، opg، سي تي اسكن، راديوگرافي سينوس ها و راديوگرافي جمجمه براي تهيه اين عكس به كار مي رود.

هنگامي كه وضعيت فك و عصب ها براي دندان پزشك مشخص شد، ايمپلنت ساخته شده در فك قرار گرفته و ثابت مي شود. بعد از كاشت نيز يك عكس مي تواند موفقيت جراحي را تاييد كند.

ممكن است فردي بعد از كاشت ايمپلنت به مشكلاتي نظير درد و تورم دچار شود. در اين شرايط نيز نخستين دستور دندان پزشك، مراجعه به بخش راديولوژي و عكس برداري از ايمپلنت است تا علت درد و تورم معلوم شود.

عكس ايمپلنت

عكس ايمپلنت در فرشته

اگر به مطب دندان پزشكي مراجعه كرديد و دندان پزشك پيشنهاد يك عكس ايمپلنت داد، مي توانيد براي گرفتن عكس ايمپلنت در فرشته و ساير مناطق به راديولوژي الف واقع در ميدان الف، خيابان مقدس اردبيلي مراجعه كنيد.

مديريت مركز راديولوژي الف با داشتن كادري مجرب و فضاي مناسب براي انواع خدمات راديولوژي فك و صورت، كيفيت و دقت عكس هاي ايمپلنت را تضمين مي كند.

منبع: مجله سلامت