سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

۳۶ بازديد

سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

نظارت تصويري در سيستم هاي خرده فروشي موضوعي است كه مي تواند امنيت كسب و كارهاي فعال در صنعت خرده فروشي را تا چند برابر افزايش دهد. از سوي ديگر فناوري هاي ابري و اينترنت اشيا نيز امكاناتي  بي پايان را براي سازمانها و شركت هاي خرده فروشي مدرن ايجاد كردهاند. مشتريان هرگز به اندازه امروز از كنترل انجام معاملات خود برخوردار نبوده اند؛ به شكلي كه امروز با فشردن تنها چند دكمه مي توان كالاها و خدمات را به راحتي از خانه هاي خود انجام دهيد.

با اين حال، داده هاي  ايجاد شده توسط مشتريان در درون اين تجربه خريدكالا بدون حضور فيزيكي فضايي جذاب تر براي مجرمان اينترنتي نيز ايجاد كرده است. تعداد حملات هكري و كلاه برداري هاي اينترنتي با سو استفاده از داده هاي اطلاعات جمع آوري شده از مشتريان در حال افزايش است و اين موضوع مشكل بزرگي را براي خرده فروشان و مشتريان ايجاد مي كند.

علاوه بر ايجاد اختلال و خرابي فوري كه ممكن است موجب سو استفاده از اطلاعات مشتريان شود، آسيب رساندن به اعتبار يك كسب و كار يا برند نيز مي تواند يك ضربه مادام العمر براي يك كسب و كار به حساب آيد. بنابراين ضروري است كه خرده فروشان و فعالان تمام صنايع همين امروز از مراحل و رويه هايي  كه براي اطمينان از انطباق كامل داده ها و تضمين يكپارچگي زيرساخت IT شركتشان ضروي است آگاهي داشته باشند.

 اطمينان از انطباق كامل فناوري هاي روز

اطمينان از اينكه همه خرده فروشي ها پيامدهاي امنيتي را درك مي كنند و مي دانند چگونه در صورت نقض اين قوانين واكنش موثر داشته باشند، بسيار حياتي است. از نظر قوانين، همه تيم ها و ادارات بايد اطمينان داشته باشند كه در صورت مشاهده مواد مشكوك به تخلف، سطح هشدار سيستم امنيتي را افزايش دهند. همچنين شركت ها بايد تلاش كنند تا مكالمات مشتريان را در كل زنجيره تامين امن نگه دارند تا از اين طريق اطمينان حاصل شود كه الزامات امنيتي به طور موثر برآورده مي شوند و خطرات امنيتي به اندازه كافي برطرف مي شوند. اين موضوعات براي سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي بسيار مهم است و در صورت نقص در چنين سيستم هايي هزينه هاي سنگين به شركت ها وارد مي شود.

يكي از الزامات استاندارد هاي جهاني امنيتي اين است كه اقدامات لازم براي جلوگيري از حمله و محافظت از نرم افزارها و سيستم هاي موجود انجام شود. همچنين اين موضوع بسيار مهم است كه مديريت موثر چرخه عمر يك خريد بتواند امنيت سايبري دستگاه هاي اينترنت اشيا، مانند دوربين مداربسته نظارت تصويري شبكه را تامين كند.  بنابراين اقدامات لازم بايد براي كمك به جلوگيري از به خطر افتادن چنين دستگاه هايي، كاهش خطر و در نهايت حفظ اعتماد مشتري در نظر گرفته شود. ايجاد يك راه حل خرده فروشي واقعاً مطمئن تنها در صورتي امكان پذير است كه امنيت در هر مرحله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته باشد.

 آسيب پذيري هاي سيستم برابر است با داده هاي آسيب پذير

براي ورود دوربين هاي تحت شبكه به يك شبكه فناوري اطلاعات، بايد اطمينان حاصل شود كه اين سيستم ها در معرض خطرات حملات سايبري قرار نگيرند و به عنوان يك منفذ ورودي براي ورود به فعاليت هاي دروني و دستيابي به با ارزش ترين اطلاعات تجاري و ديگر اطلاعات مشتريان مورد استفاده قرار نمي گيرند.

بنابراين اهميت محافظت از داده هاي جمع آوري شده توسط يك سيستم در برابر آسيب پذيري هاي بالقوه  را نمي توان ناديده گرفت و در نتيجه اطمينان از ايمن بودن همه فناوري هاي نصب شده به طور پيش فرض امري حياتي است. همچنين براي تقويت امنيت سيستم از ابتدا بايد اين سيستم ها با ملاحظات امنيت سايبري ساخته شوند. براي مثال به روزرساني نرم افزار و به روزرساني سيستم عامل دستگاه ها از جمله مواردي است كه مي تواند به بالا رفتن امنيت سيستم شما در مقابل تهديد هاي سايبري كمك كند. همچنين استفاده از تكنسين هاي خبره در حوزه امنيت سايبري از جمله موضوعاتي است كه بايد مديران شركت ها در دستور كار خود قرار دهند.   هايك ويژن   

 اهميت محافظت در برابر آسيب پذيري هاي سيستم

حفظ روابط مثبت متقابل با ذينفعان كليد ايجاد يك زنجيره تأمين سالم است كه بر پايه اعتماد و احترام متقابل بنا شده باشد. تنها با پيروي از چنين رويكردي مي توان يكپارچگي سيستم ها را به طور كامل تضمين كرد . كاملا واضح است كه فروشندگان و نصب كنندگان معتمد بايد با يكديگر همكاري كنند تا از رعايت اصول اخلاقي و رعايت اصول امنيت سايبري اطمينان حاصل شود.

همچنين بايد دقت كافي به عمل آيد تا اطمينان حاصل شود كه كليه ذينفعاني كه در ساخت ، تأمين و نصب نرم افزارها و سيستم هاي امنيتي فعاليت مي كنند، اهميت حفظ بهترين شيوه هاي امنيتي را در اولويت كارهاي خود درك مي كنند. بنابراين مهمترين عنصر براي امنيت سايبري سيستم هاي يكپارچه نيروهاي انساني متخصص است كه در يك زنجيره به هم پيوسته با هم همكاري مي كنند.  نصب دوربين مدار بسته

 پرداختن به چالش مداوم

همچنين خرده فروشان بايد بتوانند به فناوري هايي كه نيازهاي عملياتي آنها را پشتيباني مي كنند و خطرات مربوط به حملات سايبري را نيز برطرف مي كنند دسترسي داشته باشند. از سوي ديگر اين سيستم ها بايد از سياست هاي امنيتي IT پشتيباني كنند.

نظر بسياري از كارشناسان حوزه امنيت اين است كه با پيروي از روش هاي ثابت شده امنيت سايبري براي استفاده از تكنولوژي اينترنت اشيا و درك اهميت اجراي محصولات و خدمات با كيفيت بالا از طريق ارتباط با فروشندگان و شركاي معتمد، خرده فروشان از سيستم هاي امنيتي بهتر براي كاهش موثر تهديد امنيت سايبري بهره مند مي شوند.

بيشتر بخوانيد: تي وي تي

 مزاياي دوربين هاي امنيتي براي مغازه هاي خرده فروشي

استفاده از دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي مزاياي بسياري دارد و به جرات مي توان گفت كه تمام اماكن خرده فروشي در آينده مجبور به استفاده از اين تكنولوژي خواهند بود. موارد مهم استفاده از دوربين هاي امنيتي را در ادامه بررسي مي كنيم و البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه استفاده از سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي مي تواند تا 60 درصد از هزينه هاي ناشي از سرقت را كاهش مي دهد. دوربين مداربسته

جلوگيري از سرقت كالا

اولين و واضح ترين مزيت دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي كاهش ميزان احتمال سرقت از فروشگاه است. سرقت و كاهش موجودي كالاها، مشكلات بسيار رايج و شناخته شده اي هستند كه صاحبين خرده فروشي ها با آن درگير هستند. با يك سيستم نظارت تصويري و نصب دوربين هاي مداربسته نظارتي احتمال سرقت هاي كوچك يا بزرگ در فروشگاه هابه شدت پايين مي آيد. اگر چه ممكن است در نگاه سطحي دزدي هاي كوچك بي اهميت جلوه كنند، اما آمارها نشان مي دهند كه همين تلفات كوچك مي تواند به سرعت تبديل به يك معضل بزرگ براي فروشگاه ها شود.

بنابراين نصب سيستم هاي دوربين امنيتي  يك راه حل بسيار موثر براي كاهش ميزان سرقت در كسب و كار هاي خرده فروشي است. اين موضوع بيشتر به خاطر اين واقعيت ساده است كه مشتريان به مكان هاي خرده فروشي مي روند كه مي توانند دوربين هاي امنيتي را ببينند، چون دزدي در اين فروشگاه ها كم تر است. همچنين دوربين هاي مداربسته حفاظتي علاوه بر ترساندن دزدان و جلوگيري از دزدي، توانايي پوشش مواردي كه دزديده مي شوند را نيز دارد. همچنين اگر كسي از شما دزدي كرد و رفت، شما مي توانيد به تصاوير نظارتي ضبط شده خود رجوع كنيد و مقامات را براي شناسايي و بازيابي دارايي و يا پيگرد قانوني در جريان قرار دهيد.

دوربين هاي امنيتي تصاوير را در 24 ساعت شبانه روز ضبط مي كنند

دومين مزيت قدرتمند سيستم هاي امنيتي خرده فروشي، ايجاد آرامش و امنيت ذهني براي صاحبين كسب و كارها است. دوربين هاي تحت شبكه IP به كاربران خود اين امكان را مي دهند تا در هر زمان، و هر مكاني بر محلي كه مي خواهند نظارت داشته باشند. مزيتي كه دراختيار صاحبين خرده فروشي ها قرارمي گيرد اين است كه مي توانند از طريق اين دوربين هاي نظارتي مستقيم در طول ساعات كار و پس از آن  به شكل كاملان آنلاين تصاوير محل كار خود را رصد كنند. اين قابليت در مواقعي كه از طريق سيستم هشدار دهنده از يك رويداد مشكوك  آگاه مي شويد، بيشتر اهميت خود را نشان مي دهد. براي مثال اگر سيستم هاي هشدار شما به صدا درآمده باشند  مي توانيد ابتدا تصاوير دوربين را بررسي كنيد و سپس تصميم بگيريد كه آيا واقعا به برخورد و تهديد جدي و تماس با پليس نياز است يا خير.

 كاهش سرقت كاركنان

اگرچه تمام شركت ها ضمانت هايي از كارمندان دريافت مي كنند و در مصاحبه هاي قبل از استخدام صلاحيت كارمندان خود را مورد بررسي قرار مي دهند، اما بازهم در برخي موارد كارمندان دست به سرقت از فروشگاه مي زنند. در واقع، آمار اخير نشان مي دهد كه سرقت كاركنان مي تواند تا 36 درصد از كل تعداد دفعات سرقت از يك فروشگاه را به خود اختصاص دهد. نصب دستگاه هاي امنيتي و دوربين هاي مداربسته در خرده فروشي به كاهش ميزان چنين مواردي به شدت كمك مي كند و از سوي ديگر مانع اتهام هاي دروغين به كارمندان صادق نيز مي شود.

همچنين در بسياري از فروشگاه هاي خرده فروشي تعداد زيادي از كاركنان در شيفت هاي مختلف كاري فعاليت مي كنند و در نتيجه در صورت بروز سرقت در فروشگاه، مشخص كردن اين موضوع كه سرقت كار كدام يك از كارمندان است، كار دشواري به حساب مي آيد. در اين خصوص دوربين هاي امنيتي خرده فروشي اين نگراني را از بين مي برند و به شما مدارك ويدئويي مورد نياز را مي دهند تا شما دچار سردرگمي نشويد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته

 نظارت بر كارمندان و افزايش خدمات به مشتريان

بحث نظارت بر عملكرد كارمندان يكي از موضوعاتي است كه بسياري از مديران در شركت هاي بزرگ و كوچك با آن درگير هستند. يكي ديگر از مزاياي مفيد كه دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي  ارائه مي دهند، زماني است كه آنها بر كارمندان نظارت مي كنند. اطمينان از اين كه مشتريان شما تجربه خريدي لذت بخش را دارند، عامل اصلي موفقيت كلي هر فروشگاه خرده فروشي است. با نظارت بر كاركنان خود، مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آنها با شيوه اي حرفه اي، مؤدبانه و دوستانه با مشتريان برخورد مي كنند. همچنين وقتي گزارشي منفي از عملكرد يكي از كارمندان دريافت مي كنيد، مي توانيد براي اين كه در مورد مناسب ترين روش برخورد تصميم بگيريد به فيلم هاي نظارتي رجوع كنيد. نكته پاياني در خصوص سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي اين است كه بدون استفاده از چنين سيستم هايي نظارت مديران بر عملكرد كارمندان و نحوه رفتار مشتريان به شدت سخت و هزينه زا خواهد بود.

  1. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/22/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/20/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://himarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://himarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://himarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://himarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://limaweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://limaweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://limaweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://limaweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  18. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.