تازه هاي نشر بهمن ماه 98

۹۴ بازديد

خريد كتاب از كتابفروشي كاواك

كتاب چهارراه

بهرام بيضائي | انتشارات روشنگران

اين واپسين نمايشنامه‌اي است كه بيضايي در ايران نوشته است، به سالِ ????. متنِ نمايشنامه در زمستانِ ???? به وسيله‌ي انتشارات روشنگران و مطالعات زنانِ تهران در قطعِ رحلي چاپ و منتشر شد. اين كتاب، غير از نمايشنامه و اطّلاعات و عكس‌هاي نخستين نمايشش، حاوي چكيده‌اي از داستانِ نمايش و متنِ برنوشتِ نخستين نمايش و سپاسنامه و گفتگوي بيضايي با تماشاكنانِ نمايش (بي ذكرِ نامِ پرسندگان و پاسخ‌دهنده) است.

كتاب مولن روژ

پيرلا مور | مترجم: سهيل روحاني| انتشارات نگاه

داستان زندگي و مشكلات نقاشي به نام دولوتوز لوترك. كتاب تقريبا تمام ابعاد زندگي نقاش فلك زده را به تصوير مي‌كشد و هيچ چيزي را از قلم نينداخته به طوري كه كاملا مي‌شود خود را در جايگاه او حس كرد به همان اندازه رنج برد.
 
 

كتاب گفت‌وگو با كيشلوفسكي

رناتا برنارد و استيون وودوارد | مترجم: آرمان صالحي | نشر شورآفرين

داستان زندگي كريشتف كيشلوفسكي دست‌كم آن‌طور كه خارج از سرزمين مادري او، لهستان، روايت شده، داستان زندگي فيلم‌سازي است كه آثارش ريشه در مستندسازي اجتماعي دارد و با رويكردي كاملاً سياسي به سينماي كشورش و گرايش‌هاي زيبايي‌شناسانه‌ي او، به موجب تغييرات شخصي، سياسي و اقتصادي، سينمايي را خلق كرده است كه در نهايت به يك سنت سينمايي فراگيرترِ اروپايي و يك سبك‌شناسي هنرمندانه‌ي سينما در دهه‌هاي ???? و ???? تبديل شده است. در اين كتاب تلاش شده است تا نكات ظريف و جزئيات تأثيرگذارتر اين داستان ارائه شود و احساسات و افكار كيشلوفسكي درباره‌ي سينما، از ????، يعني زماني كه هنوز در دانشكده‌ي سينما تحصيل مي‌كرد، تا ???? به دقت بازتاب داده شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.