بهترين سفرهاي مشهد، قشم و چابهار كه ميتوانيد انتخاب كنيد

۹۷ بازديد

 

بهترين سفرهاي مشهد، قشم و چابهار كه ميتوانيد انتخاب كنيد

طبق مقاله اي در سايت خبرنامه دانشجويان تحت عنوان بهترين سفر مشهد، قشم و چابهار ميتوانيم به اين نكات مهم اشاره كنيم، انتخاب شهر مناسب براي سفر، يكي از اصلي ترين دغدغه هايي است كه درهنگام سفر براي اكثر افراد وجود دارد. شهري كه هم بتوان در آن از مكان هاي مذهبي و تاريخي ديدن كرد و نيز به تفريح در آن پرداخت و از طبيعت زيباي آن بهره گرفت.

مشهد

مشهد يك شهر زيارتي سياحتي فوق العاده كه انتخاب بسيار مناسب براي سفر است، به ويژه با تور مشهد كه مي توان از تمام مكان هاي ديدني اين شهر بازديد كرد. وجود حرم مطهر امام رضا در اين شهر جاذبه گردشگري مشهد را بسيار بالا برده است كه در طول سال گردشگران زيادي اين شهر را براي سفر انتخاب مي كنند.

قشم

خوشبختانه كشور پهناور ما جاذبه هاي فراواني براي گردشگران دارد كه دغدغه هاي آن ها را براي انتخاب مكان سفر كاهش مي دهد. جزيره زيبا و ديدني قشم يكي از اين مكان ها است. كه در تمام سال گردشگران زيادي با تور قشم به اين جزيره زيبا سفر مي كنند و از جاذبه هاي ديدني آن لذت مي برند. جزيره قشم با داشتن مناظر زيبا و طبيعي، و هم چنين مكان هاي تاريخي، مذهبي و بازارهاي فراوان گزينه مناسبي براي انتخاب گردشگران داخلي و خارجي مي باشد.

چابهار

 چابهار شهر بندري بسيار ديدني در سيستان و بلوچستان با داشتن آب و هوايي معتدل مكان مناسبي براي مسافرت است كه با تور چابهار مي توان از تمام مكان هاي گردشگري اين شهر ديدن نمود. علاوه بر موقعيت تجاري كه چابهار دارد، از لحاظ مناطق بكر و طبيعي، و مكان هاي زيباي گردشگري بسيار غني مي باشد.

 

از مسايل مهم  هر كس براي انتخاب تور مشهد سه دغدغه اصلي مسافرت تور چابهار و تور قشم كه در سايت افكار نيوز هم به آن اشاره شده است.

atey_f6.jpg

دغدغه هاي سفر توجه به مسافت و طي مسير مي باشد كه انتخاب تور مناسب براي سفر اين دغدغه را برطرف مي سازد. انتخاب مكان مناسب براي استقرار در سفر دغدغه اي ديگر است كه سفر با تور اين مشكل را حل مي كند. سفر با تور اين امكان را فراهم مي كند كه بدون  فكر كردن به مسائل مختلف از جمله: طول مسير يا انتخاب هتل يا آشنا نبودن با مكان هاي مختلف، فقط با انتخاب تور مناسب از سفر لذت برد و بقيه مشكلات را به آژانس فاراگشت سپرد. تنوع بالا در تورهاي مختلف انتخاب را براي افراد آسان مي نمايد. افراد با هر سليقه و شرايط مالي مي توانند گزينه ي مناسبي از تورها را انتخاب كنند و با سفري ايمن از گردش خود لذت ببرند.

 انتخاب تور مناسب اين امكان را مي دهد از استرس هاي ناشي از رزرو هتل و رزرو بليط كاست و از اين رو در وقت بسيار صرفه جويي مي گردد و لازم نيست وقت خود را صرف به دنبال گشتن بهترين هتل ها و رستوران ها كرد بلكه اين مسئوليت ها را مي توان به تور سپرد و از سفر لذت برد. از مزيت هاي ديگر تور اين است كه مي توان جاذبه هاي بيرون از شهر را به راحتي بدون ترس از گم شدن و پيدا نكردن آن، رفت.

 

 

امسال كجاها بريم سفر

با تور مشهد مي توان مسافرتي دلچسبي را تجربه نمود طبيعت زيباي طرقبه و شانديز با آب و هواي بسيار مطبوع مكاني مناسب براي تفريح مي باشد. پارك وكيل آباد، پارك كوهسنگي و پارك ملت از مكان هاي تفريحي مشهد است. آرامگاه فردوسي و مسجد گوهر شاد نيز از مكان هايي است كه افرادي كه با تور مشهد به اين شهر مي روند از آن ديدن مي كنند. از ديگر مناطق تاريخي اين شهر بزرگ مي توان آرامگاه خواجه ربيع و گنبد خشتي و مجموعه هارونيه را نام برد. موزه هاي زيادي در اين شهر مذهبي وجود دارد. از جمله مي توان به موزه نادري و موزه آب اشاره كرد. موزه فرش، موزه سكه و تمبر از جمله موزه هايي هستند كه جزء موزه هاي آستان قدس رضوي به حساب مي آيند. تور مشهد  گزينه اي بسيار مناسب براي سفر است.

 

خريد بخش جدا ناپذير سفر است كه با وجود بازارهاي زيادي در مشهد بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. زعفران و زرشك از سوغاتي هاي خوردني مشهد است و علاوه برآن صنايع دستي از جمله هركره نيز از سوغاتي هاي اين شهر مي باشد.

 

 

تور چابهار امكان بازديد از جاذبه هاي طبيعي چابهار را فراهم مي كند، چابهار با سواحل بسيار زيباي خود و هواي مطبوع به ويژه در فصل پاييز و زمستان مكاني ديدني و جاذبه طبيعي براي تمام مسافران است كه از سفر خود لذت ببرند و از تور چابهار نهايت استفاده را بنمايند. سواحل بريس يكي از جاذبه هاي طبيعي اين شهر است كه با  داشتن صخره هاي زيبا امكان لذت بردن از تماشاي درياي عمان را فراهم مي كند. يكي ديگر از منابع طبيعي واقع در چابهار كوه هاي مينياتوري، معروف به كوه مريخي است كه با تور چابهار مي توان از تماشاي آن لذت برد. بندر گواتر يكي ديگر از مناطق گردشگري چابهار است كه به علاوه سرمايه گذاران زيادي را به خود جذب مي كند.

 

ساحل مرجاني تيس لذت از يك غروب زيبا در چابهار را دو چندان مي كند. تالاب صورتي ليپار با گونه هاي مختلف جانوري از جمله فلامينگو يك منطقه بكر در چابهار است كه مي توان از اين زيبايي هاي طبيعي بهره گرفت و از سفر لذت كافي برد. فواره چابهار، گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند. يكي ديگر از جاذبه هاي طبيعي چابهار كه مي توان با تور چابهار از آن ديدن نمود كوه هاي گل افشان است كه بسيار زيبا و تعجب برانگيز مي باشد. يكي از زيباترين سواحل ايران ساحل تنگ در چابهار است، فيتوپلانكتون هايي كه در اين ساحل وجود دارند با ساطع كردن نور آبي رنگ از خود منظره بسيار زيبا و به ياد ماندني را به وجود مي آورند. قدمگاه خضر نبي مكاني مذهبي و تاريخي در اين خطه به شمار مي رود. ساحل درك، ساحلي حيرت انگيز در اين منطقه كه گويي كوير و دريا در كنار هم جا گرفته اند. سفر با تور چابهار اين امكان را مي دهد كه از تمام جاذبه هاي اين شهر بدون دغدغه ديدن كرد. شيريني لندو از شيريني هاي سنتي اين منطقه است و سوزن دوزي نيز از صنايع دستي اين منطقه به شمار مي رود.

 

 

 با تور قشم جاذبه هاي ديدني قشم را مي توان ديد جزيره زيباي قشم سالانه گرشگران زيادي را به خود جذب مي كند. طولاني ترين غار نمكي جهان در اين جزيره  قرار دارد. غار خربس نيز از جذابيت هاي جزيره قشم است. با تور قشم مي توان از جنگل هاي دريايي حرا ديدن نمود. از ويژگي هاي اين درختان شيرين كردن آب شور است. دره ستارگان يكي از معروف ترين و قديمي ترين مكان هاي طبيعي جزيره زيباي قشم است كه در اثر فرسايش به صورت طبيعي طي ميليون ها سال شكل گرفته است. علاوه بر مكان هاي طبيعي،  مكان هاي تاريخي نيز درجزيره قشم  وجود دارند. قلعه پرتغالي ها، مقبره بي بي مريم در قشم و سد گوران نيز از جمله اين مكان هاي تاريخي هستند كه در تور قشم مي توان از آن ها ديدن كرد.

پارك كروكوديل، اكواريوم جزيره قشم از معروف ترين جاذبه هاي تفريحي اين جزيره ي زيبا است. علاوه بر همه ي مكان هاي تاريخي، طبيعي و توريستي قشم، قطعا خريد از مراكز و بازارهاي قشم  يكي از عوامل سفر به اين جزيره است. خرما و نان هاي محلي از جمله نان تموشي  از خوراكي هاي خوشمزه جزيره قشم مي باشد. صنايع دستي حصيري نيز از سوغاتي هاي اين جزيره است.

همانطور كه مشاهده كرديد براي تور چابهار امسال كجاها مسافرت خوش ميگذره تور مشهد و تور قشم در سايت آسموني هم آنرا ميتوانيد مشاهده كنيد، عنوان مهمي براي سفر است و مطمئنا سوالي كه همه از خودمان ميپرسيم كه كجا برويم كه خوش بگذره و دغذغه هاي سفر هاي داخلي را با خيال راحت پشت سر بگذاريم. پيشنهاد ميكنم كه شما هم به لينكهاي داخل مطلب سري بزنيد و برنامه ريزي مسافرتهاي امسال خودتان را زودتر انجام دهيد و پر نشاط و انرژي به كارهاي روزمره تان برسيد.

 

سفرهاي هيجان انگيزي را ميشود با تفريحات كامل و لذت بخش در مشهد، قشم و چابهار تجربه كرد، همراهي با ليدرهاي محلي كه بعنوان راهنما در اين تورها حضور دارند برنامه هاي جالبي را براي مسافران اجرا خواهند كرد. پس بهتره كه مشورتي داشته باشيد كه چكار كنيد كاملتر و بهتر در اين سفر به شما خوش بگذره.

معمولا در اين شرايط هزينه هاي گشت از جاهاي ديدني نيز كمتر ميشود و بصرفه تر چون تخفيفاتي كه بعنوان همراه ميتوانند بگيرند خيلي بيشتر از اين است كه مسافر بهه تنهايي اقدم كند.

همانطور كه مشاهده كرديد واقعا مقاله جالبي بود كه ميتواند در انتخاب سفر به شما كمك كند، ايران پر از جاهاي ديدني است كه همه مسافران را راضي نگه ميدارد، از امكانات وسيله سفر همچون هواپيما، قطار و اتوبوس و البته هتلهاي لوكس سه تا پنج ستاره گرفته تا راهنماهايي كه تخصصشان گردشگري است و آماده هستند كه برنامه سفري فوق العاده در چابهار، مشهد و قشم براي شما تدارك ببينند.

 

 

       منبع:   http://iusnews.ir/                                                                                  

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.